Na čo letia klienti

Čo ľudí na vernostných kartách láka? Ak si môžu nejaký tovar kúpiť so zľavou, prípadne dostanú službu navyše alebo darček zadarmo. Nie všetky zľavy sú však rovnaké a nie každú vernostnú kartu možno získať automaticky a bezplatne.

Najsilnejším motivátorom na vstup do vernostného klubu niektorého z obchodov je zľava z predávaného tovaru. Už aj prísľub hoci malej, napríklad polpercentnej zľavy ľudí láka. Preto určitý systém zliav využívajú takmer všetky vernostné programy. Za najúspešnejší vernostný program považujú odborníci Tesco Club Card. „V súčasnosti má kartu Club Card vyše 1,17 milióna ľudí na Slovensku, program sme pritom spustili len v septembri 2009,“ hovorí Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa spoločnosti Tesco. Na kartu ľudia pri nákupe v Tescu priebežne zbierajú body, za jedno zaplatené euro dostanú jeden bod, ktorý sa im vo vyúčtovaní premietne do jedného centa. Vo vyúčtovaní zákazníci dostanú poštou peňažné poukážky, ktorými môžu platiť počas dvoch rokov. K tomu získajú zľavové kupóny na vybraný tovar. „Nákupy cez Club Card tvoria zhruba dve tretiny nákupov,“ potvrdzuje O. Hrnčiarová. Pomerne nový vernostný program má od októbra 2009 aj dm drogerie markt. Vymenili systém nálepiek za vernostnú kartu. „Prihlásených je zatiaľ 534-tisíc ľudí a pri nákupoch kartu využíva približne 60 percent zákazníkov,“ tvrdí Nicol Noseková, vedúca marketingu.

Systém je podobný – za nákup sa na kartu zbierajú body, jeden za každé euro. Tie možno v predajni vymeniť za zľavové knižky (50- alebo 150-bodové) a podľa toho získate zľavu. Buď 25 alebo 50 percent na vybrané tovary zo zľavovej knižky a päť alebo pätnásť percent na celý nákup. Okrem toho možno získať zľavy u externých partnerov.

Pomerne skoro prišla na slovenskom trhu s vernostnými ponukami a kartami aj nábytkárska sieť IKEA. „Vernostný program IKEA Family začal na Slovensku už v auguste roku 2007. Dnes máme takmer 179-tisíc členov, mesačne ich použije okolo 20 percent. Z členstva v klube IKEA Family plynú pravidelné ponuky vybraných výrobkov so zvýhodnenou cenou (zľavy sa pohybujú zväčša okolo 25 až 30 percent). Počas špeciálnych akcií majú členovia klubu napríklad dopravu či montáž zadarmo alebo so zvýhodnenou cenou,“ tvrdí Jana Hrubcová, PR manažérka IKEA Bratislava.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 875
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 510
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 481
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 226
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 625
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 579
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 923
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 694
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 714

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.

Najlepšou prevenciou proti riziku je plán

Experti tvrdia, že aj najhorší plán je lepší ako žiaden. Dane boli, sú a budú vždy nespochybniteľnou súčasťou rizika v biznise. O daňových prizikách sa však hovorí stále málo.

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop