Fialová krava je o prístupe

Ako byť výnimočný v marketingu aj v podnikaní

Úlohou marketingového pracovníka je presvedčiť ľudí, aby kupovali. Lenže staré osvedčené marketingové zásady (5 P) nie vždy platia. Sú však firmy, ktoré majú stále fenomenálny úspech. Sú to akési fialové kravy, ktoré sa dokázali odlíšiť od stáda rovnako sfarbených kráv (firiem). Seth Godin, uznávaný odborník v oblasti marketingu a autor trinástich bestsellerov, pátral, na čom sa zakladá ich úspech, a vniesol do marketingu niečo nové a nevídané. Pozoruhodnosť. Ako pripomína, za ostatných dvadsať rokov sa svet úplne zmenil. Takmer všetko, čo si dokážeme reálne predstaviť, že by sme potrebovali, už vynájdené bolo. Napriek záplave reklamy sa ľudia o novom produkte zväčša nikdy nedozvedia. Existuje totiž toľko možností, že masmédiami sa len tak ľahko ovplyvniť nedajú. Zaneprázdnení spotrebitelia ignorujú aj nechcené odkazy, kým je konkurencia ochotná vynaložiť nadmerné výdavky, aby si udržala svoju pozíciu. Chce to nápad. Lenže univerzálny návod neexistuje. Aj tá neuniverzálnosť sa skrýva v pojme fialová krava. V útlej knižočke, ktorá sa od svojho prvého vydania stala klasikou a povinným čítaním marketingových pracovníkov, je v koncentrovanej podobe množstvo inšpirácie a inovatívnych myšlienok, ktoré pomôžu zmeniť tradičné marketingové myslenie. Autor napríklad odporúča: Všímajte si rozdiely medzi zákazníkmi a objavte skupinu, ktorá bude pre vás zaujímavá. Zvyšok ignorujte. Vaše reklamy, a predovšetkým vaše produkty, by mali vyhovieť zákazníkom, ktorých by ste si vybrali, keby to záležalo na vás. Množstvo prípadových štúdií, v ktorých sa firma dokázala premeniť na fialovú kravu, poukazuje na množstvo spôsobov, ako sa úspešne odlíšiť od konkurencie. Keďže od prvého vydania knihy uplynulo niekoľko rokov, pripomína autor, že niektoré svoje poznatky má čím doplniť. Neprepracoval celú knihu, ale v závere pridal bonus, ktorý pohľad na súčasný marketing aktualizuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4J8W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4J8W na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 118
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 433
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 584
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 421
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 126
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 098
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 553
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 440
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 255
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 209

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

Neprehliadnite tiež

Prevratná páska na čepele hokejok mieri do NHL

Idea aj finálna úprava produktu vzniká na Slovensku.

Liečil kŕčové žily jedným vpichom na Slovensku prvý

František Žernovický nechce z kŕčových žíl robiť komerciu.