Fialová krava je o prístupe

Ako byť výnimočný v marketingu aj v podnikaní

Úlohou marketingového pracovníka je presvedčiť ľudí, aby kupovali. Lenže staré osvedčené marketingové zásady (5 P) nie vždy platia. Sú však firmy, ktoré majú stále fenomenálny úspech. Sú to akési fialové kravy, ktoré sa dokázali odlíšiť od stáda rovnako sfarbených kráv (firiem). Seth Godin, uznávaný odborník v oblasti marketingu a autor trinástich bestsellerov, pátral, na čom sa zakladá ich úspech, a vniesol do marketingu niečo nové a nevídané. Pozoruhodnosť. Ako pripomína, za ostatných dvadsať rokov sa svet úplne zmenil. Takmer všetko, čo si dokážeme reálne predstaviť, že by sme potrebovali, už vynájdené bolo. Napriek záplave reklamy sa ľudia o novom produkte zväčša nikdy nedozvedia. Existuje totiž toľko možností, že masmédiami sa len tak ľahko ovplyvniť nedajú. Zaneprázdnení spotrebitelia ignorujú aj nechcené odkazy, kým je konkurencia ochotná vynaložiť nadmerné výdavky, aby si udržala svoju pozíciu. Chce to nápad. Lenže univerzálny návod neexistuje. Aj tá neuniverzálnosť sa skrýva v pojme fialová krava. V útlej knižočke, ktorá sa od svojho prvého vydania stala klasikou a povinným čítaním marketingových pracovníkov, je v koncentrovanej podobe množstvo inšpirácie a inovatívnych myšlienok, ktoré pomôžu zmeniť tradičné marketingové myslenie. Autor napríklad odporúča: Všímajte si rozdiely medzi zákazníkmi a objavte skupinu, ktorá bude pre vás zaujímavá. Zvyšok ignorujte. Vaše reklamy, a predovšetkým vaše produkty, by mali vyhovieť zákazníkom, ktorých by ste si vybrali, keby to záležalo na vás. Množstvo prípadových štúdií, v ktorých sa firma dokázala premeniť na fialovú kravu, poukazuje na množstvo spôsobov, ako sa úspešne odlíšiť od konkurencie. Keďže od prvého vydania knihy uplynulo niekoľko rokov, pripomína autor, že niektoré svoje poznatky má čím doplniť. Neprepracoval celú knihu, ale v závere pridal bonus, ktorý pohľad na súčasný marketing aktualizuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4J8W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4J8W na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  2. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  7. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  8. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  9. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 840
  2. Najužitočnejšia appka 13 610
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 689
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 8 884
  5. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 7 462
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 151
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 456
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 657
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 392
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Trápenie Roberta Fica, alebo ako získať čo najviac

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

SVET

Za zostrelenie lietadla viní Rusko Izrael. Čo bude ďalej

Prinášame scenáre vývoja v Sýrii.

Neprehliadnite tiež

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.

Slováci sa predzásobili hypotékami

Na jeseň sa môže prejaviť prísnejšie úverovanie. Podľa analytikov môžu banky zdražiť najmä vyššie hypotéky.