SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Nový up! mení hranice mini

Musí byť malý a úsporný, aby sa hodil do mesta. Mal by mať priestranný interiér a bezpečnosť ako veľké auto. Nesmie mu chýbať charizma a... bude z Bratislavy. Takto si to naprojektovala automobilka Volkswagen, potom otestovala vývojové štúdie a teraz zverejnila výsledok – Nový up! v sériovej podobe.

Ako dosiahnuť, aby Nový up! nevyzeral ako malý hranol. To bola vážna úloha aj pre tím dizajnérov vedený Klausom Bischoffom. Nedalo sa vyhnúť extrému a keď už, nech sa potom z neho stane prednosť.

Prítulne okatý. Dĺžkou svojej karosérie 3,54 metra a šírkou 1,64 metra patrí toto „dielko“ k najmenším autám vôbec. Ale rázvor náprav (2,42 m), ktorý do značenej miery predurčuje priestorové pomery v interiéri, je v pomere k celkovej veľkosti karosérie vskutku ohromný. Navonok táto disharmónia vyzerá celkom harmonicky a stabilne s kolieskami zakomponovanými pod rozšírené blatníky v rohoch karosérie. Potom už máme pred sebou trojdverový hatchback s dlhou strechou a kolmými zadnými dverami, vyzývavou muskulatúrou a prítulne okatou prednou partiou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko vpredu. V porovnaní s vývojovou štúdiou z roku 2007 sa up! navonok takmer nezmenil. Pohon má však principiálne iný. Sériový model sa vrátil k najosvedčenejšiemu receptu pre malé autá – všetko vpredu. Pri decembrovej premiére v Nemecku si budú môcť zákazníci vybrať z dvoch benzínových trojvalcov novej generácie, ktoré sú pod prednou kapotou. Oba s litrovou kubatúrou, ale rozdielnou úrovňou maximálneho výkonu 44 a 55 kW. Takto vybavený Nový up! kombinovaný s technológiou BlueMotion (vrátane systému stop/štart) sa pýši závideniahodnou ekonomikou prevádzky. V závislosti od výkonovej verzie spotrebuje 4,2 či 4,3 litra benzínu na sto kilometrov v kombinovanom cykle. Po prepočte na emisie CO2 to vychádza na menej než sto gramov na kilometer jazdy. Neskôr bude k dispozícii aj plynový up! s maximálnym výkonom 50 kW.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HU3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HU3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 071
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 768
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 853
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 433
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 901
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 378
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 904
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 769
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 972
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 761

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Pôžitkársky ponor do čiernočiernej tmy, kde sa víno rozvinie

Tibor Kiss je autorom myšlienky degustácie potme.

Rakúska rezervácia sa pýši titulom prvý región čítania prírody

Príbehy podnikania v súlade s prírodou v Alpách.

Kaplnka na Lachtale

Jedlo môžeme chápať ako investíciu do seba

Dušan Plichta má úspech s firmou, ktorá vyrába funkčné potraviny.

Dušan Plichta

Na koniec sveta nemusíte cestovať dlho, stačí ísť na juh Portugalska

Kto neabsolvuje Paseo de Grutas, akoby tu ani nebol.

Sen o lietaní si splnil, keď mal už jednu kariéru za sebou

Daniel Ferjanček vlastní firmu s lietadlami.

Daniel Ferjanček