Ryanair chce čínske lietadlá

Technologický pokrok Číňanov za tri desaťročia neslobodno podceňovať

Dvesto, možno aj štyristo. Ako náhradu za boeingy. Privítal by vraj aj dvesto nových ruských. Slovákovi, ktorý si odvykol od sovietskej produkcie, avizuje jej návrat. Ibaže Číňania i Rusi ešte nemajú hotový ani prototyp. Ak všetko pôjde dobre, po prvý raz vzlietnu na testy v roku 2014 a s cestujúcimi o dva roky neskôr. Šéf Ryanairu však už vidí zlom v monopole Boeingu a Airbusu.

V júni na aerosalóne v Paríži šéf Ryanairu Michael O‘Leary s čínskym výrobcom lietadiel uzavrel zmluvu o konzultáciách pri vývoji obdobného lietadla, ako sú súčasné typy Being 737 a Airbus A320. Každé piate lietadlo totiž kupuje Čína a čínskym aerolinkám by lacnejšia domáca produkcia prišla vhod. Nateraz berú, čo je už na trhu. Čína vlani prevzala osemstý Boeing, Airbus dokonca spustil predvlani v čínskom meste Tianjin linku, kde zmontujú mesačne dva Airbusy A320 a aerolínie z oboch krajín si na aerosalóne v Paríži objednali ďalších 68 západných lietadiel. O čínskej alternatíve Boeingu sa rozhovoril M. O‘Leary v posledný februárový deň. Práve keď Ryanair, najväčší prevádzkovateľ Boeingu 737-800 na svete, preberal trojsté americké lietadlo. A najstaršie kusy z flotily predal do Číny aerolíniám, ktoré na nové nemajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pekinské letisko vlani s 73,9 milióna cestujúcimi predbehlo Londýn a po Atlante je na svete druhým najväčším v osobnej doprave. Čínskymi letiskami vlani prešlo 564 milióna cestujúcich, o 78 miliónov viac ako rok predtým. Keď vlani na jeseň prezentoval Randy Tinseth, viceprezident spoločnosti Boeing, predpoveď vývoja na najbližších dvadsať rokov, Čínu označil za najdynamickejší trh. Boeing predpokladá, že za dve desaťročia bude Číne treba 4 330 nových lietadiel v hodnote 480 miliárd dolárov. Preto Boeing i Airbus hľadajú každú možnosť, aby v Číne boli doma. Čínske štátne firmy vyrábajú pre boeingy aj airbusy čoraz viac komponentov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HQC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HQC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 713
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 024
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 12 473
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 445
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 6 160
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 974
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 943
  8. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 130
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 628
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 3 487

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rebel bez príčiny

Fico sa mentálne zasekol v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Cez sklady v Hamburgu dodnes prechádza tretina svetového obchodu s kobercami a významný objem kakaa a kávy

Speicherstadt sa stal významnou súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček