Ľudia, ktorí vdýchnu značke život

Za každou úspešnou značkou je tím ľudí. Nad nimi bdejú marketingoví manažéri, ktorí musia byť so značkou zžití najviac. Majú čosi z tvorivosti kreatívcov aj logiky stratégov. Profit ich prácu priblížil cez príbehy piatich ľudí, ktorí stoja za piatimi úspešnými značkami – každá komunikuje svoju hodnotu inak a každý z oslovených pristupuje k svojej práci odlišne.

Niektorí si o nich myslia, že sú iba prekladačmi reklamných konceptov, ktoré prichádzajú zo zahraničnej materskej spoločnosti. V niektorých prípadoch je táto myšlienka skutočne pravdivá a marketingoví riaditelia majú na reklamných konceptoch podiel iba v pečiatke na ich písomnej forme, ktorou potvrdzujú prijatie. Na druhej strane si ich však iní mýlia s kreatívcami. Občas aj tento názor platí, pretože na to, aby reklamné agentúry vedeli, akú reklamu majú vytvoriť, potrebujú vedieť, čo vlastne značka chce povedať. A pre niektorých neplatí ani jeden z týchto názorov. Kde je teda skutočná pravda o marketingových riaditeľoch? V každej firme je ukrytá niekde inde.

Článok pokračuje pod video reklamou

Buď mini... Pred viac ako päťdesiatimi rokmi egyptský prezident znárodnil a následne zatvoril Suezský prieplav, čím zapríčinil výkyvy v cenách ropy a benzínu smerom nahor. Britské úrady zvažovali možnosť zavedenia prídelového systému na benzín, každý človek mal mať k dispozícii tridsaťosem litrov na mesiac. Myslíte, že ľudia znížili počet jázd automobilom, aby znížili spotrebu benzínu? Nie, radšej vyšpekulovali nový model auta s nízkou spotrebou. „Keď značku Mini odkúpila automobilová spoločnosť BMW Group, otvorili sa jej nové dvere do sveta. Je absolútnym protikladom toho, čo spoločnosť doteraz predstavovala. Do kontrastu so športovým štýlom a konzervatívnym luxusom sa postavila prémiová cestná trendy motokára,“ usmieva sa Milan Stupka, corporate communication manažér pre značky BMW a Mini na Slovensku. Malé autíčko mu viditeľne prirástlo k srdcu, lokálnu identitu mu buduje už sedem rokov.

Vákuum po ukončení Ekonomickej univerzity si vyplnil po svojom, odišiel do Veľkej Británie, kde v tom čase mohol byť buď študentom, alebo au-pair. Ako sám vraví, bola to dobrá skúsenosť, pretože na vlastné oči mal možnosť vidieť kapitalizmus, ktorý sa na Slovensku ešte len rozbiehal, a aj všetko to, čo vtedajší marketingový guru Philip Kotler opisoval vo svojich univerzitných marketingových knihách. Vystriedal aristokratickú rodinu, ktorej dedičstvo sa meralo na hrady, čínsku rodinu i židovskú rodinu, ktorej domáca učila na univerzite marketing, vďaka čomu spoznal správanie a rozhodovanie „kapitalistických zákazníkov“ zvnútra rodín. Popritom si urobil kurz marketingu a reklamy prostredníctvom Londýnskej obchodnej a priemyselnej komory. Keď sa vrátil na Slovensko a absolvoval vojenčinu, zamestnal sa v eventovej agentúre televízie Markíza.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HNC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HNC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  3. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  6. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  7. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  10. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  1. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  3. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  4. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  5. Druhy ochranných známok
  6. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  7. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  8. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  9. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  10. Modesta Real Estate úspešne sprostredkovala obchodnú transakciu
  1. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 25 611
  2. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou 24 405
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 19 080
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 737
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 327
  6. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 8 057
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 7 620
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 6 597
  9. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 6 312
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 882