Ľudia, ktorí vdýchnu značke život

Za každou úspešnou značkou je tím ľudí. Nad nimi bdejú marketingoví manažéri, ktorí musia byť so značkou zžití najviac. Majú čosi z tvorivosti kreatívcov aj logiky stratégov. Profit ich prácu priblížil cez príbehy piatich ľudí, ktorí stoja za piatimi úspešnými značkami – každá komunikuje svoju hodnotu inak a každý z oslovených pristupuje k svojej práci odlišne.

Niektorí si o nich myslia, že sú iba prekladačmi reklamných konceptov, ktoré prichádzajú zo zahraničnej materskej spoločnosti. V niektorých prípadoch je táto myšlienka skutočne pravdivá a marketingoví riaditelia majú na reklamných konceptoch podiel iba v pečiatke na ich písomnej forme, ktorou potvrdzujú prijatie. Na druhej strane si ich však iní mýlia s kreatívcami. Občas aj tento názor platí, pretože na to, aby reklamné agentúry vedeli, akú reklamu majú vytvoriť, potrebujú vedieť, čo vlastne značka chce povedať. A pre niektorých neplatí ani jeden z týchto názorov. Kde je teda skutočná pravda o marketingových riaditeľoch? V každej firme je ukrytá niekde inde.

Článok pokračuje pod video reklamou

Buď mini... Pred viac ako päťdesiatimi rokmi egyptský prezident znárodnil a následne zatvoril Suezský prieplav, čím zapríčinil výkyvy v cenách ropy a benzínu smerom nahor. Britské úrady zvažovali možnosť zavedenia prídelového systému na benzín, každý človek mal mať k dispozícii tridsaťosem litrov na mesiac. Myslíte, že ľudia znížili počet jázd automobilom, aby znížili spotrebu benzínu? Nie, radšej vyšpekulovali nový model auta s nízkou spotrebou. „Keď značku Mini odkúpila automobilová spoločnosť BMW Group, otvorili sa jej nové dvere do sveta. Je absolútnym protikladom toho, čo spoločnosť doteraz predstavovala. Do kontrastu so športovým štýlom a konzervatívnym luxusom sa postavila prémiová cestná trendy motokára,“ usmieva sa Milan Stupka, corporate communication manažér pre značky BMW a Mini na Slovensku. Malé autíčko mu viditeľne prirástlo k srdcu, lokálnu identitu mu buduje už sedem rokov.

Vákuum po ukončení Ekonomickej univerzity si vyplnil po svojom, odišiel do Veľkej Británie, kde v tom čase mohol byť buď študentom, alebo au-pair. Ako sám vraví, bola to dobrá skúsenosť, pretože na vlastné oči mal možnosť vidieť kapitalizmus, ktorý sa na Slovensku ešte len rozbiehal, a aj všetko to, čo vtedajší marketingový guru Philip Kotler opisoval vo svojich univerzitných marketingových knihách. Vystriedal aristokratickú rodinu, ktorej dedičstvo sa meralo na hrady, čínsku rodinu i židovskú rodinu, ktorej domáca učila na univerzite marketing, vďaka čomu spoznal správanie a rozhodovanie „kapitalistických zákazníkov“ zvnútra rodín. Popritom si urobil kurz marketingu a reklamy prostredníctvom Londýnskej obchodnej a priemyselnej komory. Keď sa vrátil na Slovensko a absolvoval vojenčinu, zamestnal sa v eventovej agentúre televízie Markíza.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HNC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HNC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  3. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  5. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  7. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  8. Rozhodujú činy!
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Attract international investors for a reasonable price
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 683
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 10 904
  3. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 672
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 9 006
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 7 449
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 4 572
  7. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 4 141
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 585
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 206
  10. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 3 006