Vyvolať rozruch prináša úspech

Výsledky virálneho marketingu sú viditeľné ihneď, neraz však prekvapia

Čo sa stane s televíznou reklamou, ktorá preruší film práve v tej najnevhodnejšej chvíli? Človek si ju buď pozrie, alebo ju prepne. A čo sa stane s online videom, na ktoré niekto narazí popri surfovaní na internete? Buď si ho pozrie, alebo v surfovaní pokračuje ďalej. Aký je teda rozdiel? Na internete sa video dokáže šíriť. Prakticky samo a obrovskou rýchlosťou.

Úlohou novodobej reklamy už nie je vyberať si spotrebiteľov, ktorých chce osloviť. Voľba je na samotnom spotrebiteľovi. On sa rozhoduje, ktorej reklame a ktorej značke dovolí, aby si ho podmanila. Mnohé spoločnosti si tiež uvedomili, že najlepšie sa nedarí reklame, ktorá smeruje od marketéra ku zákazníkovi, ale naopak reklame, ktorá sa šíri od zákazníka k zákazníkovi. Na to však musí dostatočne zaujať.

Článok pokračuje pod video reklamou

FIALOVÁ KRAVA A PANDA. Marketingový guru Seth Godin ideu vírusu, ako ju sám nazýva, demonštruje na príklade fialovej kravy. Keď vidíte pasúce sa kravy, nech sú akokoľvek nádherné, po chvíľke začnú byť nudné. Ale keby ste niekde zbadali fialovú kravu, tak je to senzácia, o ktorej pravdepodobne porozprávate všetkým známym. Fialová krava je pozoruhodná, hnedé kravy sú nudné. Čo je nudné, je neviditeľné. Rovnako to platí aj o produktoch a reklamných obsahoch. Ako tvrdí v jednej zo svojich kníh, v súčasnosti obchodníci a marketéri predávajú myšlienky, nie jedlo a pitie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HKC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HKC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 252
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 547
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 177
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 562
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 060
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 425
  8. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 318
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 916
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 3 882

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Moja prvá a posledná reportáž pre Lidové noviny (píše Petra Procházková)

Ako som odchádzala po štvrťstoročí.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

Neprehliadnite tiež

V Badene sú fotografie v parku, plávajú aj na jazere

Európsky fotografický festival už aj v rakúskom Badene.

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.