Vyvolať rozruch prináša úspech

Výsledky virálneho marketingu sú viditeľné ihneď, neraz však prekvapia

Čo sa stane s televíznou reklamou, ktorá preruší film práve v tej najnevhodnejšej chvíli? Človek si ju buď pozrie, alebo ju prepne. A čo sa stane s online videom, na ktoré niekto narazí popri surfovaní na internete? Buď si ho pozrie, alebo v surfovaní pokračuje ďalej. Aký je teda rozdiel? Na internete sa video dokáže šíriť. Prakticky samo a obrovskou rýchlosťou.

Úlohou novodobej reklamy už nie je vyberať si spotrebiteľov, ktorých chce osloviť. Voľba je na samotnom spotrebiteľovi. On sa rozhoduje, ktorej reklame a ktorej značke dovolí, aby si ho podmanila. Mnohé spoločnosti si tiež uvedomili, že najlepšie sa nedarí reklame, ktorá smeruje od marketéra ku zákazníkovi, ale naopak reklame, ktorá sa šíri od zákazníka k zákazníkovi. Na to však musí dostatočne zaujať.

FIALOVÁ KRAVA A PANDA. Marketingový guru Seth Godin ideu vírusu, ako ju sám nazýva, demonštruje na príklade fialovej kravy. Keď vidíte pasúce sa kravy, nech sú akokoľvek nádherné, po chvíľke začnú byť nudné. Ale keby ste niekde zbadali fialovú kravu, tak je to senzácia, o ktorej pravdepodobne porozprávate všetkým známym. Fialová krava je pozoruhodná, hnedé kravy sú nudné. Čo je nudné, je neviditeľné. Rovnako to platí aj o produktoch a reklamných obsahoch. Ako tvrdí v jednej zo svojich kníh, v súčasnosti obchodníci a marketéri predávajú myšlienky, nie jedlo a pitie.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 282
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 171
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 233
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 192
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 954
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 232
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 029
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 599
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 852
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 569

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.

Najlepšou prevenciou proti riziku je plán

Experti tvrdia, že aj najhorší plán je lepší ako žiaden. Dane boli, sú a budú vždy nespochybniteľnou súčasťou rizika v biznise. O daňových prizikách sa však hovorí stále málo.

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop