PRÍBEH KRÉMU NIVEA MÁ STO ROKOV

Snehobiely úspech v plechovej dóze

Príbeh krému Nivea má sto rokov

Prísť s vynálezom, ktorý sa dá prakticky využiť a skvele predávať v roku jeden i v roku sto po uvedení na trh, sa podarí len málokomu. Magickým objavom storočia bola v prípade značky Nivea emulzia eucerit. Spojila dovtedy čosi nespojiteľné: vodu a olej. Výsledná zmes bola stabilná, ľahko roztierateľná a ako stvorená na využitie vo farmaceutickom priemysle, chémii, potravinárstve a v tomto príbehu o rodiacom sa odvetví kozmetiky.

Firma, ktorá prišla v roku 1911 na trh s krémom Nivea, vznikla takmer o tri desaťročia skôr. V nemeckom Hamburgu ju v roku 1882 založil nemecký lekárnik Paul Carl Beiers- dorf. Ako naznačuje jej názov Fabrik dermotherapeutischer Präparate, pustila sa do výroby a predaja Beiersdorfovho vynálezu – náplastí s liečivými účinkami, vrátane medicínsky neutrálneho leukoplastu. Ten dnes obsahuje takmer každá domáca lekárnička, ale P. C. Beiersdorfovi zo začiatku nešiel na odbyt. Pred konkurzom ho v roku 1890 zachránil iný lekárnik Oscar Troplowitz, ktorý sa práve prisťahoval do Hamburgu. Okamžite pochopil omyl majiteľa firmy držiaceho sa príslovia, že dobrá kvalita sa predáva aj sama.

Energický a rozhľadený Oscar, ktorý vyštudoval farmáciu i filozofiu, mal obchod v krvi. Pochádzal z hornosliezkej židovskej rodiny, preslávenej už od 17. storočia veľkoobchodom s vínom. Fascinovali ho prevratné vedecké objavy a civilizačné zmeny v dôsledku industrializácie Nemecka. O. Troplowitz si uvedomil stúpajúcu kúpnu silu prudko rastúceho počtu obyvateľov priemyselných aglomerácií. Žiadalo si to len ukázať príslušníčkam nežného pohlavia, ako môžu byť upravenejšie a krajšie za ceny úmerné mzdám ich manželov či otcov.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 763
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 615
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 882
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 100
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 826
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 339
  7. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 868
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 855
  9. Jarné prázdniny pri mori? 3 777
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.

Investičné tipy na rok 2017: Nehnuteľnosti, bitcoin aj víno

Vlaňajší rok bol na investovanie zaujímavý‚ ale zároveň rizikový. Všetky trhy ovplyvňovali menej predvídateľné udalosti ako americké voľby či brexit.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop