Snehobiely úspech

Prísť s vynálezom, ktorý sa dá prakticky využiť a skvele predávať v roku jeden i v roku sto po uvedení na trh, sa podarí len málokomu. Magickým objavom storočia bola v prípade značky Nivea emulzia eucerit. Spojila dovtedy čosi nespojiteľné: vodu a olej. Výsledná zmes bola stabilná, ľahko roztierateľná a ako stvorená na využitie vo farmaceutickom priemysle, chémii, potravinárstve a v tomto príbehu o rodiacom sa odvetví kozmetiky.

Firma, ktorá prišla v roku 1911 na trh s krémom Nivea, vznikla takmer o tri desaťročia skôr. V nemeckom Hamburgu ju v roku 1882 založil nemecký lekárnik Paul Carl Beiers- dorf. Ako naznačuje jej názov Fabrik dermotherapeutischer Präparate, pustila sa do výroby a predaja Beiersdorfovho vynálezu – náplastí s liečivými účinkami, vrátane medicínsky neutrálneho leukoplastu. Ten dnes obsahuje takmer každá domáca lekárnička, ale P. C. Beiersdorfovi zo začiatku nešiel na odbyt. Pred konkurzom ho v roku 1890 zachránil iný lekárnik Oscar Troplowitz, ktorý sa práve prisťahoval do Hamburgu. Okamžite pochopil omyl majiteľa firmy držiaceho sa príslovia, že dobrá kvalita sa predáva aj sama.

Energický a rozhľadený Oscar, ktorý vyštudoval farmáciu i filozofiu, mal obchod v krvi. Pochádzal z hornosliezkej židovskej rodiny, preslávenej už od 17. storočia veľkoobchodom s vínom. Fascinovali ho prevratné vedecké objavy a civilizačné zmeny v dôsledku industrializácie Nemecka. O. Troplowitz si uvedomil stúpajúcu kúpnu silu prudko rastúceho počtu obyvateľov priemyselných aglomerácií. Žiadalo si to len ukázať príslušníčkam nežného pohlavia, ako môžu byť upravenejšie a krajšie za ceny úmerné mzdám ich manželov či otcov.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 144
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 919
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 961
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 358
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 938
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 892
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 415
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 605
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 894
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 695

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.

Najlepšou prevenciou proti riziku je plán

Experti tvrdia, že aj najhorší plán je lepší ako žiaden. Dane boli, sú a budú vždy nespochybniteľnou súčasťou rizika v biznise. O daňových prizikách sa však hovorí stále málo.