Cielenie na Facebooku

Plný potenciál sociálnych sietí bude ešte nejaký čas potrebné hľadať, využiť masu ľudí so vzájomnými prepojeniami na rozšírenie skupiny zákazníkov sa dá už dnes. V slovenských podmienkach je vhodný najmä Facebook, pretože má u nás podstatne viac používateľov ako konkurenčné siete. Ľudia na Facebooku sú združení v uzloch, čo je rozdiel oproti tradičným mé- diám a dá sa to využiť pri oslovovaní cieľovej skupiny. Stačí správne identifikovať uzol a inzercia na seba strhne všetkých, ktorí sú k nemu pripojený. Základom je vhodne nastaviť kritériá, komu sa má reklama na Facebooku zobraziť. Hodnoty ako vek, lokalita, pohlavie sú štandardom. Táto sociálna sieť však umožňuje ísť ďalej. Osloviť sa dajú napríklad len priatelia fanúšikov stránky, ale nie samotní fanúšikovia (ak firma chce rozšíriť skupinu klientov a predpokladá, že priatelia fanúšika budú mať podobný pohľad na svet). Čím presnejšie si dokáže firma určiť kritériá, tým vyššiu efektivitu bude reklama mať – hoci toto kritérium platí všeobecne, na Facebooku má ešte iný rozmer. Či sú kritériá vhodne zvolené, sa dá vopred overiť. Rozpočet na zobrazenie reklamy treba po zadaní kritérií nastaviť na malú hodnotu, povedzme dvadsať eur, a čakať, či sa dosiahne taká efektivita, akú zadávateľ očakával. Ak nie, treba pouvažovať nad novými kritériami a znovu ich otestovať na malej sume. Až keď je efektivita reklamy dostatočná, nabije sa reklamný kredit celou požadovanou sumou. Inzeráty sa dajú podobne ako na iných miestach na internete platiť dvojako – podľa počtu videní alebo podľa toho, koľko ráz na ne používatelia klikli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HE7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HE7 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 860
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 824
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 973
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 099
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 025
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 979
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 071
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 811

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.