Mág, ktorý sa oženil s reklamou

David Ogilvy by sa vo štvrtok dožil sto rokov

„Najvyhľadávanejším mágom súčasnej reklamy“ nazval v roku 1962 časopis Time Davida Ogilvyho.

Tento muž bol v živote čímkoľvek - kuchárom v Paríži, podomovom predajcom sporákov v Škótsku, diplomatom britského veľvyslanectva alebo farmárom v Pensylvánii. Než sa stal jedným z kľúčových mozgov reklamného priemyslu, ktorého schopnosti formovali vývoj v tomto odbore. Od jeho narodenia uplynie vo štvrtok rovné storočie. Reklamné impérium Ogilvy, Benson & Mather založil Ogilvy v roku 1949 sa 6 tisícmi dolárov vo vrecku. O polstoročie rokov neskôr ho predal za 864 miliónov dolárov.
 
Ogilvyho reklamná mantra pozostávala zo štyroch základných pojmov: výskum, profesionálna disciplína, kreatívna vybrúsenosť a dôraz na silnú myšlienku. „V modernom svete obchodu je bezcenné byť kreatívny, ak nedokážete to, čo ste vymysleli aj dobre predať,“ hovoril. Svoje vedomosti utriedil do filmových prezentácií, ktorým hovoril Magické lucerny. Tiež vymyslel niekoľko výcvikových programov pre mladých profesionálov z oblasti reklamy.

Článok pokračuje pod video reklamou

American Express, BP, Kodak, Dove, Rolls Royce. Tieto a mnoho ďalších renomovaných firiem zverilo svoje výrobky do jeho rúk. „V 60 míľach za hodinu vychádza najväčší hluk tohto Rolls Royce z palubných hodín,“ znie jeden z jeho legendárnych textov. David Mackenzie Ogilvy sa narodil 23. júna 1911 v anglickom grófstve Surrey. Jeho matka pochádzala z Írska, otec bol gaelsky hovoriaci horal zo Škótka. David získal štipendium na štúdium histórie v Oxforde. Zo štúdií ale zbehol v roku 1931 do Paríža, kde sa začal učiť v hoteli na kuchára. Po roku sa vrátil do Škótska a začal predávať sporáky značky Aga. S takým úspechom, že ho požiadali, aby napísal inštruktážnu príručku.
Ogilvyho návod vyhlásil časopis Fortune o tridsať rokov neskôr za najlepší manuál na predaj v dejinách. Najmä vďaka nemu ho prijali do reklamnej branže. Po príchode do Spojených štátov v roku 1938 začal pracovať v Gallupovom ústave pre verejnú mienku v New Yersey. Dôraz na precíznu metodiku výskumu a zmysel pre realitu mali vraj značný vplyv na jeho budúci úspech v reklame.

Za druhej svetovej vojny pracoval pre britskú rozviedku na veľvyslanectve vo Washingtonu. Po vojne si zakúpil farmu v Pensylvánii a žil v komunite Amišov. Nakoniec sa presťahoval na Manhattan a založil vlastnú agentúru Ogilvy, Benson & Mather. „Len mydlo Dove je z jednej štvrtiny hydratačný krém,“ znie slogan, ktorý pomohol značke Dove stať sa najpredávanejším mydlom v USA. Ako inak za asistencie D. Ogilvyho. Ďalšie renomované značky sa začali hrnúť a firma rýchlo rástla. „Spotrebiteľ nie je blbec, je to vaša manželka,“ tvrdil D. Ogilvy, podľa ktorého je reklama úspešná len vtedy, ak ten, kto ju robí, pozná dobre zákazníkov, ktorým chce tovar predať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HDC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HDC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 033
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 585
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 937
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 584
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 500
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 382
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 791
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 471
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 870
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 553

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Farmári prišli opäť protestovať do Bratislavy. Čo ich najviac trápi

Premiér dá ministrom domáce úlohy podľa požiadaviek farmárov.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico nikam neodchádza. Zatiaľ, asi, možno

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Neprehliadnite tiež

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Cez sklady v Hamburgu dodnes prechádza tretina svetového obchodu s kobercami a významný objem kakaa a kávy

Speicherstadt sa stal významnou súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček