Mág, ktorý sa oženil s reklamou

David Ogilvy by sa vo štvrtok dožil sto rokov

„Najvyhľadávanejším mágom súčasnej reklamy“ nazval v roku 1962 časopis Time Davida Ogilvyho.

Tento muž bol v živote čímkoľvek - kuchárom v Paríži, podomovom predajcom sporákov v Škótsku, diplomatom britského veľvyslanectva alebo farmárom v Pensylvánii. Než sa stal jedným z kľúčových mozgov reklamného priemyslu, ktorého schopnosti formovali vývoj v tomto odbore. Od jeho narodenia uplynie vo štvrtok rovné storočie. Reklamné impérium Ogilvy, Benson & Mather založil Ogilvy v roku 1949 sa 6 tisícmi dolárov vo vrecku. O polstoročie rokov neskôr ho predal za 864 miliónov dolárov.
 
Ogilvyho reklamná mantra pozostávala zo štyroch základných pojmov: výskum, profesionálna disciplína, kreatívna vybrúsenosť a dôraz na silnú myšlienku. „V modernom svete obchodu je bezcenné byť kreatívny, ak nedokážete to, čo ste vymysleli aj dobre predať,“ hovoril. Svoje vedomosti utriedil do filmových prezentácií, ktorým hovoril Magické lucerny. Tiež vymyslel niekoľko výcvikových programov pre mladých profesionálov z oblasti reklamy.

Článok pokračuje pod video reklamou

American Express, BP, Kodak, Dove, Rolls Royce. Tieto a mnoho ďalších renomovaných firiem zverilo svoje výrobky do jeho rúk. „V 60 míľach za hodinu vychádza najväčší hluk tohto Rolls Royce z palubných hodín,“ znie jeden z jeho legendárnych textov. David Mackenzie Ogilvy sa narodil 23. júna 1911 v anglickom grófstve Surrey. Jeho matka pochádzala z Írska, otec bol gaelsky hovoriaci horal zo Škótka. David získal štipendium na štúdium histórie v Oxforde. Zo štúdií ale zbehol v roku 1931 do Paríža, kde sa začal učiť v hoteli na kuchára. Po roku sa vrátil do Škótska a začal predávať sporáky značky Aga. S takým úspechom, že ho požiadali, aby napísal inštruktážnu príručku.
Ogilvyho návod vyhlásil časopis Fortune o tridsať rokov neskôr za najlepší manuál na predaj v dejinách. Najmä vďaka nemu ho prijali do reklamnej branže. Po príchode do Spojených štátov v roku 1938 začal pracovať v Gallupovom ústave pre verejnú mienku v New Yersey. Dôraz na precíznu metodiku výskumu a zmysel pre realitu mali vraj značný vplyv na jeho budúci úspech v reklame.

Za druhej svetovej vojny pracoval pre britskú rozviedku na veľvyslanectve vo Washingtonu. Po vojne si zakúpil farmu v Pensylvánii a žil v komunite Amišov. Nakoniec sa presťahoval na Manhattan a založil vlastnú agentúru Ogilvy, Benson & Mather. „Len mydlo Dove je z jednej štvrtiny hydratačný krém,“ znie slogan, ktorý pomohol značke Dove stať sa najpredávanejším mydlom v USA. Ako inak za asistencie D. Ogilvyho. Ďalšie renomované značky sa začali hrnúť a firma rýchlo rástla. „Spotrebiteľ nie je blbec, je to vaša manželka,“ tvrdil D. Ogilvy, podľa ktorého je reklama úspešná len vtedy, ak ten, kto ju robí, pozná dobre zákazníkov, ktorým chce tovar predať.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HDC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4HDC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 676
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 651
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 570
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 008
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 611
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 445
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 907
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 874
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 461

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Majú svoje roky, no lietajú po svete a na peniaze sa nesťažujú

Štúdia o päťdesiatnikoch a šesťdesiatnikoch u nás búra predsudky.

DOMOV

Fico v dueli so Sulíkom: Váš konkurent nie je Smer

Sulík pripomínal Ficovi minulé výroky.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.