Kto sa vzdáva, nevyhráva

Keď texaský kovboj mení vnímanie trhu

Mnohokrát sa stane, najmä malým podnikateľom, ktorí si marketingovú stratégiu plánujú úplne sami, že komunikujú niečo, čo vlastne ani nechceli. Môže to mať dva rôzne dôvody. Buď to v marketingovej komunikácii zavádzajú, alebo sami nemajú ujasnené, čo komunikovať chcú. Ak si ľudia na niečo zvyknú, ich pohľad sa mení ťažko. Nie je to však nemožné.

Dokonalým príkladom zmeny imidžu je jedna z najznámejších značiek cigariet. Tabaková spoločnosť Philip Morris International predstavila obchodnú značku Marlboro po prvý raz v roku 1924, a to ako cigarety určené ženám. V polovici dvadsiateho storočia sa tak ako celý tabakový priemysel začala spoločnosť orientovať na menej zdraviu škodlivé cigarety – cigarety s filtrom. Imidž marlboriek bol iba mierne pozmenený. Stali sa menej zdraviu škodlivými cigaretami pre ženy. Ale tabaková spoločnosť chcela získať trh celý. Ako však presvedčiť mužov, že ak si zapália marlborku, ostanú stále mužmi?

Článok pokračuje pod video reklamou

Philip Morris bol v tom čase tridsiatou prvou najväčšou tabakovou spoločnosťou na svete. Zavolal si na pomoc americkú reklamnú agentúru Leo Burnett, aby vymyslela takú reklamnú kampaň, ktorá by pozíciu zlepšila a zároveň zmenila imidž. Vtedy v nej pracoval aj jej súčasný viceprezident a umelecký riaditeľ Jay Conrad Levinson, ktorý je autorom knihy Guerillový marketing. V jeho hlave vznikla idea dva týždne dokumentovať kovbojov pri práci na ranči v Texase. Nazad do spoločnosti sa marketingový tím vracal s nadšením. Ich entuziazmus zachytil aj taxikár, ktorý pochybovačne krútil nad marketingovým plánom hlavou.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 052
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 874
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 828
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 190
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 631
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 236
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 314
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 392
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 276
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 112

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

DOMOV

Expert: Nerozumiem, ako mohla skládka pri Vassal Eko fungovať tak dlho

Odpadová legislatíva je na Slovensku nastavená dobre, tvrdí Miloš Veverka, expert na odpad.

Neprehliadnite tiež

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.