SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Kto sa vzdáva, nevyhráva

Keď texaský kovboj mení vnímanie trhu

Mnohokrát sa stane, najmä malým podnikateľom, ktorí si marketingovú stratégiu plánujú úplne sami, že komunikujú niečo, čo vlastne ani nechceli. Môže to mať dva rôzne dôvody. Buď to v marketingovej komunikácii zavádzajú, alebo sami nemajú ujasnené, čo komunikovať chcú. Ak si ľudia na niečo zvyknú, ich pohľad sa mení ťažko. Nie je to však nemožné.

Dokonalým príkladom zmeny imidžu je jedna z najznámejších značiek cigariet. Tabaková spoločnosť Philip Morris International predstavila obchodnú značku Marlboro po prvý raz v roku 1924, a to ako cigarety určené ženám. V polovici dvadsiateho storočia sa tak ako celý tabakový priemysel začala spoločnosť orientovať na menej zdraviu škodlivé cigarety – cigarety s filtrom. Imidž marlboriek bol iba mierne pozmenený. Stali sa menej zdraviu škodlivými cigaretami pre ženy. Ale tabaková spoločnosť chcela získať trh celý. Ako však presvedčiť mužov, že ak si zapália marlborku, ostanú stále mužmi?

Článok pokračuje pod video reklamou

Philip Morris bol v tom čase tridsiatou prvou najväčšou tabakovou spoločnosťou na svete. Zavolal si na pomoc americkú reklamnú agentúru Leo Burnett, aby vymyslela takú reklamnú kampaň, ktorá by pozíciu zlepšila a zároveň zmenila imidž. Vtedy v nej pracoval aj jej súčasný viceprezident a umelecký riaditeľ Jay Conrad Levinson, ktorý je autorom knihy Guerillový marketing. V jeho hlave vznikla idea dva týždne dokumentovať kovbojov pri práci na ranči v Texase. Nazad do spoločnosti sa marketingový tím vracal s nadšením. Ich entuziazmus zachytil aj taxikár, ktorý pochybovačne krútil nad marketingovým plánom hlavou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 185
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 465
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 287
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 212
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 134
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 282
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 161
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 816
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 238
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 913