Aké chyby robia marketéri

Často si mylne myslia, že poznajú svoju cieľovú skupinu či vnímanie svojej značky

Vytvoriť účinnú marketingovú stratégiu pomáha aj kvalitatívny výskum. Organizácie sa sústreďujú na predmet výskumu, teda na to, čo chcú skúmať, a na objekt výskumu, teda koho chcú skúmať. Viac ozrejmuje Eva Taračová, associate direktorka výskumnej agentúry TNS AISA Slovakia.

Aké témy v kvalitatívnom výskume firmy preferujú?

K trom najčastejším témam patrí značka, vývoj nového produktu alebo inovácia toho súčasného a komunikácia. Postupne sa na našom trhu začína zvyšovať záujem o co-creation – je to formát viacdenného workshopu využívajúci priamu spoluprácu spotrebiteľov, marketérov a tvorcov reklamy.

Ako môže kvalitatívny výskum poslúžiť organizáciám v krízach a po nich?

Veľmi pekným príkladom vhodne zvolenej krízovej stratégie postavenej na základe kvalitatívneho výskumu je značka Sainsbury’s so stoštyridsaťročnou tradíciou. Namiesto toho, aby sa pustila do cenovej vojny s konkurenciou, zaujala empatický a pragmatický postoj. Jej kampaň sa sústredila na pomoc spotrebiteľom – ponúkala recepty s lacnejšími druhmi mäsa či návody na lepšie využitie rodinného rozpočtu. Všetky praktické rady prezentoval Jamie Oliver, skvelý predstaviteľ archetypu pomocníka. Zisk Sainsbury’s stúpol v roku 2009 o jedenásť percent. Krízové či pokrízové marketingové stratégie môžu byť natoľko úspešné, nakoľko zrkadlia základnú emocionálnu odozvu na recesiu a jej následky u jednotlivých typov spotrebiteľov. Šestnásťpercentný podiel na trhu bol najvyšší za ostatné roky.

Ako môžu firmy využiť kvalitatívny výskum?

Jeho základným poslaním je sprostredkovať porozumenie. Exploračný výskum môže priniesť informácie o trhu, na ktorý chce vstúpiť nový produkt alebo značka, diagnostický výskum slúži na pochopenie určitého fenoménu, napríklad prečo nastal pokles predaja produktu. Úlohou evaluačného výskumu je získať autentickú spätnú väzbu na rôzne aktivity značiek.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 634
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 130
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 356
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 767
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 027
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 945
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 694
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 527
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 247
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Neprehliadnite tiež

Prihláste sa alebo nominujte

Spoločnosť EY vyhlasuje na Slovensku už dvanásty ročník medzinárodnej súťaže EY Podnikateľ roka.

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.

Zlodeji objavili nebeský disk

Nebeský disk z Nebry je najstaršie známe vyobrazenie nočnej oblohy a postavenia nebeských telies. Má 3 600 rokov. Našli ho hľadači pokladov neďaleko nemeckého mestečka Nebra.