Aké chyby robia marketéri

Často si mylne myslia, že poznajú svoju cieľovú skupinu či vnímanie svojej značky

Vytvoriť účinnú marketingovú stratégiu pomáha aj kvalitatívny výskum. Organizácie sa sústreďujú na predmet výskumu, teda na to, čo chcú skúmať, a na objekt výskumu, teda koho chcú skúmať. Viac ozrejmuje Eva Taračová, associate direktorka výskumnej agentúry TNS AISA Slovakia.

Aké témy v kvalitatívnom výskume firmy preferujú?

K trom najčastejším témam patrí značka, vývoj nového produktu alebo inovácia toho súčasného a komunikácia. Postupne sa na našom trhu začína zvyšovať záujem o co-creation – je to formát viacdenného workshopu využívajúci priamu spoluprácu spotrebiteľov, marketérov a tvorcov reklamy.

Ako môže kvalitatívny výskum poslúžiť organizáciám v krízach a po nich?

Veľmi pekným príkladom vhodne zvolenej krízovej stratégie postavenej na základe kvalitatívneho výskumu je značka Sainsbury’s so stoštyridsaťročnou tradíciou. Namiesto toho, aby sa pustila do cenovej vojny s konkurenciou, zaujala empatický a pragmatický postoj. Jej kampaň sa sústredila na pomoc spotrebiteľom – ponúkala recepty s lacnejšími druhmi mäsa či návody na lepšie využitie rodinného rozpočtu. Všetky praktické rady prezentoval Jamie Oliver, skvelý predstaviteľ archetypu pomocníka. Zisk Sainsbury’s stúpol v roku 2009 o jedenásť percent. Krízové či pokrízové marketingové stratégie môžu byť natoľko úspešné, nakoľko zrkadlia základnú emocionálnu odozvu na recesiu a jej následky u jednotlivých typov spotrebiteľov. Šestnásťpercentný podiel na trhu bol najvyšší za ostatné roky.

Ako môžu firmy využiť kvalitatívny výskum?

Jeho základným poslaním je sprostredkovať porozumenie. Exploračný výskum môže priniesť informácie o trhu, na ktorý chce vstúpiť nový produkt alebo značka, diagnostický výskum slúži na pochopenie určitého fenoménu, napríklad prečo nastal pokles predaja produktu. Úlohou evaluačného výskumu je získať autentickú spätnú väzbu na rôzne aktivity značiek.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 709
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 816
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 710
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 610
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 882
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 743
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 820

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Nie je Tokajské víno ako Tokaj

Geografickým názvom Tokaj môžu byť označené len vína priamo z maďarskej dedinky Tokaj. Všetky ostatné sa označujú ako tokajské vína.

K jedlu patrí aj dobré víno

To sa však ťažko vysvetľuje tým, ktorí delia vína maximálne na biele a červené.

Svätojurskí vinári, ktorí dorábajú víno od polovice 18. storočia

Takmer pätnásť rokov spoločného podnikania rodín Dubovských a Grančičových viedlo k úspešnému a stále rastúcemu biznisu s vínom značky zloženej z mien oboch majiteľov.

Budujú prvý dom s vertikálnym porastom na fasáde

Podstatou projektu je to, že na fasáde domu budú rásť stromy, kríky a tráva, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou architektúry.