Aké chyby robia marketéri

Často si mylne myslia, že poznajú svoju cieľovú skupinu či vnímanie svojej značky

Vytvoriť účinnú marketingovú stratégiu pomáha aj kvalitatívny výskum. Organizácie sa sústreďujú na predmet výskumu, teda na to, čo chcú skúmať, a na objekt výskumu, teda koho chcú skúmať. Viac ozrejmuje Eva Taračová, associate direktorka výskumnej agentúry TNS AISA Slovakia.

Aké témy v kvalitatívnom výskume firmy preferujú?

K trom najčastejším témam patrí značka, vývoj nového produktu alebo inovácia toho súčasného a komunikácia. Postupne sa na našom trhu začína zvyšovať záujem o co-creation – je to formát viacdenného workshopu využívajúci priamu spoluprácu spotrebiteľov, marketérov a tvorcov reklamy.

Ako môže kvalitatívny výskum poslúžiť organizáciám v krízach a po nich?

Veľmi pekným príkladom vhodne zvolenej krízovej stratégie postavenej na základe kvalitatívneho výskumu je značka Sainsbury’s so stoštyridsaťročnou tradíciou. Namiesto toho, aby sa pustila do cenovej vojny s konkurenciou, zaujala empatický a pragmatický postoj. Jej kampaň sa sústredila na pomoc spotrebiteľom – ponúkala recepty s lacnejšími druhmi mäsa či návody na lepšie využitie rodinného rozpočtu. Všetky praktické rady prezentoval Jamie Oliver, skvelý predstaviteľ archetypu pomocníka. Zisk Sainsbury’s stúpol v roku 2009 o jedenásť percent. Krízové či pokrízové marketingové stratégie môžu byť natoľko úspešné, nakoľko zrkadlia základnú emocionálnu odozvu na recesiu a jej následky u jednotlivých typov spotrebiteľov. Šestnásťpercentný podiel na trhu bol najvyšší za ostatné roky.

Ako môžu firmy využiť kvalitatívny výskum?

Jeho základným poslaním je sprostredkovať porozumenie. Exploračný výskum môže priniesť informácie o trhu, na ktorý chce vstúpiť nový produkt alebo značka, diagnostický výskum slúži na pochopenie určitého fenoménu, napríklad prečo nastal pokles predaja produktu. Úlohou evaluačného výskumu je získať autentickú spätnú väzbu na rôzne aktivity značiek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GW9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GW9 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 536
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 315
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 999
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 10 552
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 607
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 381
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 271
  8. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 118
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 995
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 686

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico v dueli so Sulíkom: Váš konkurent nie je Smer

Sulík pripomínal Ficovi minulé výroky.

PLUS

Šéfka Bielej noci: Niečím prebijeme aj New York

Na Slovensku sú ľudia podľa umelcov zvedavejší ako v Paríži.

ŽENA

Dana Košická: Každá herečka rada preskočí hranie naiviek

V seriáli stvárňuje rolu vrchnej sestry.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.