Aké chyby robia marketéri

Často si mylne myslia, že poznajú svoju cieľovú skupinu či vnímanie svojej značky

Vytvoriť účinnú marketingovú stratégiu pomáha aj kvalitatívny výskum. Organizácie sa sústreďujú na predmet výskumu, teda na to, čo chcú skúmať, a na objekt výskumu, teda koho chcú skúmať. Viac ozrejmuje Eva Taračová, associate direktorka výskumnej agentúry TNS AISA Slovakia.

Aké témy v kvalitatívnom výskume firmy preferujú?

K trom najčastejším témam patrí značka, vývoj nového produktu alebo inovácia toho súčasného a komunikácia. Postupne sa na našom trhu začína zvyšovať záujem o co-creation – je to formát viacdenného workshopu využívajúci priamu spoluprácu spotrebiteľov, marketérov a tvorcov reklamy.

Ako môže kvalitatívny výskum poslúžiť organizáciám v krízach a po nich?

Veľmi pekným príkladom vhodne zvolenej krízovej stratégie postavenej na základe kvalitatívneho výskumu je značka Sainsbury’s so stoštyridsaťročnou tradíciou. Namiesto toho, aby sa pustila do cenovej vojny s konkurenciou, zaujala empatický a pragmatický postoj. Jej kampaň sa sústredila na pomoc spotrebiteľom – ponúkala recepty s lacnejšími druhmi mäsa či návody na lepšie využitie rodinného rozpočtu. Všetky praktické rady prezentoval Jamie Oliver, skvelý predstaviteľ archetypu pomocníka. Zisk Sainsbury’s stúpol v roku 2009 o jedenásť percent. Krízové či pokrízové marketingové stratégie môžu byť natoľko úspešné, nakoľko zrkadlia základnú emocionálnu odozvu na recesiu a jej následky u jednotlivých typov spotrebiteľov. Šestnásťpercentný podiel na trhu bol najvyšší za ostatné roky.

Ako môžu firmy využiť kvalitatívny výskum?

Jeho základným poslaním je sprostredkovať porozumenie. Exploračný výskum môže priniesť informácie o trhu, na ktorý chce vstúpiť nový produkt alebo značka, diagnostický výskum slúži na pochopenie určitého fenoménu, napríklad prečo nastal pokles predaja produktu. Úlohou evaluačného výskumu je získať autentickú spätnú väzbu na rôzne aktivity značiek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GW9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GW9 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 693
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 352
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 401
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 835
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 390
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 733
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 661
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 792
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.