Marec, poberaj sa starec

 

Mesiac marec je pre väčšinu ľudí veľmi nepríjemný. Nezmení to ani skutočnosť, že už je možnosť odložiť si termín (so súhlasom daňového úradu) na podanie daňového priznania na koniec apríla. Tradícia velí jasný smer – všetko robíme na poslednú chvíľu, aj keby sme mali neviem koľko času. Daňoví poradcovia tak fungovať nemôžu, lebo by neprežili. Beáta Krausová hovorí, že najmä vo firmách, kde spolupracujú na paušál, postupujú priebežne. „Okrem iného to znamená, že už v septembri hovoríme predbežné výsledky a predpokladané daňové základy, aby sa vo firme vedeli lepšie pripraviť na koniec roka a plánovať si výdavky. Máme však aj klientov, ktorí prídu na začiatku marca so škatuľou dokladov a chcú mať priznanie rýchlo. Kým sa to dalo, tak sme také žiadosti neodmietali,“ vysvetľuje. Skúsenosť Petra Hennela hovorí, že pre firmy, ktoré majú v účtovníctve poriadok, je daňové priznanie rutina. „Nie sú pod stresom, o veci sa starajú celý rok. Rovnako ako ľudia aj firmy pred koncom marca ,jančia‘, finišujú v strese. Niekedy to nemusí byť prejav neporiadnictva, ale len dôsledok toho, že finálne informácie dostanú na poslednú chvíľu, dobiehajú niektoré faktúry,“ vysvetľuje. Stres pred koncom marca nemôže byť obvyklým pracovným tempom poradenskej firmy. „Väčšie firmy majú finančné roky posunuté oproti kalendárnym, takže daňové priznania robíme po celý rok. Skončí hospodársky rok a do troch mesiacov sa musí podať daňové priznanie. Niekomu končí finančný rok v septembri, iné firmy majú finančný rok až do marca kalendárneho roka,“ pripomína Dagmar Čierna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Fyzické osoby riešia najmä pred koncom marca otázky odpočítateľných položiek, zaujíma ich, čo je a čo nie je oslobodené od dane, kto a kedy má nárok na daňový bonus. Právnické osoby sa zaoberajú najmä problémami, ktoré vyplývajú z ich činnosti alebo vzniknú pri niektorých netypických a málo častých operáciách, napríklad pri nákupe majetku alebo zahraničných transakciách.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GUH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GUH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 674
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 806
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 267
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 235
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 666
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 987
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 754
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 359

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.