Najbohatší Európan má novú hračku

Tvrdý biznismen Bernard Arnault ostal po kríze lačný na nové značky

Fúzií či akvizícií vo svete luxusných tovarov a módy sa dnes nevyskytuje príliš veľa. Dôvod je prostý, pole tohto biznisu je zrejme rozdelené. Môže za to hŕstka miliardárov, ktorí poskupovali väčšinu privátnych a rodinných značiek.

Napriek tomu sa tento týždeň objavila správa, podľa ktorej talianska klenotnícka spoločnosť a výrobca luxusných módnych doplnkov Bulgari pravdepodobne už čoskoro skončí v rukách najväčšieho konglomerátu tohto biznisu. Francúzska skupina LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) súhlasila, že firmu kúpi za 3,7 miliardy eur.
Koncern LVMH si podľa agentúry Bloomberg chce ešte viac upevniť svoje dominantné postavenie na trhu s luxusnými výrobkami. Od rodiny, ktorej hlavou je dnes Palolo Bulgari, získa v prvom rade kontrolný, 50,4-percentný podiel vo firme, za ktorý zaplatí 1,87 miliardy eur.
Za obchodom roka stojí šéf spoločnosti LVMH a najbohatší Európan Bernard Arnault (62). Po 125 rokoch samostatného fungovania rodinného podniku Bulgari, tak Francúz prevezme do svojho bohatého portfólia zhruba 50 značiek, ďalší významný brand.

Americký návrat

Článok pokračuje pod video reklamou

B. Arnaulta považujú vo všeobecnosti za tvrdého biznismena, ktorý vždy mieri priamo na cieľ. Už v roku 1976 presvedčil svojho otca, aby predal konštrukčnú divíziu jeho stavebnej spoločnosti za štyridsať miliónov frankov a zameral sa na development. Pod značkou Férinel ich firma vystavala viacero dovolenkových rezortov. V roku 1979 nahradil otca v pozícii šéfa spoločnosti.
Medzičasom však Bernard odišiel do Ameriky, kde pokračoval v realitnom biznise. Vrátil sa v roku 1984 s ideou vybudovať vlastnú firmu. Od štátu kúpil subjekt, ktorý sa kolísal nad priepasťou bankrotu. Bola to spoločnosť Boussac Saint Freres, kolos pôsobiaci naraz v niekoľkých odvetviach, ktorý však mesačne produkoval stratu pätnásť miliónov dolárov.
B. Arnault mal o firmu záujem z dvoch dôvodov. Boussac ovládala takmer tretinu európskeho trhu s potrebami pre bábätká. Druhým bola spoluúčasť značky Christian Dior v jej portfóliu. Pre B. Arnaulta sa takto začala éra biznisu luxusného tovaru.
Svoju povesť dravca si vydobyl najmä pri zakladaní spoločnosti LVMH. Firma vznikla spojením zoskupenia Louis Vuitton a výrobcu vín a koňakov Moët Hennessy v roku 1986. Šéfom celého holdingu sa stal najmä po zvyšovaní majetkových podielov v roku 1989.

Prezidentov svedok

Podľa magazínu Forbes to B. Arnault dotiahol ďaleko. V minuloročnom oceňovaní majetku najbohatších ľudí sveta sa Francúz ocitol na siedmom mieste s hodnotou majetku vo výške 27,5 miliárd dolárov, čo mu pridelilo aj štatút najbohatšieho Európana. Bolo teda namieste, že bol svedkom na svadbe prezidenta Nicalosa Sarkozyho.
Najnovšie sa B. Arnault snaží utvrdiť si post jednotky vo svete luxusných výrobkov. najmä módnych doplnkov. Konkurentmi sú mu najmä skupina PPR vo vlastníctve rodiny Françoisa Pinaulta, ako aj spoločnosť L´Oreal v rukách francúzskej miliardárky Liliane Bettencourtovej. Aj preto nie sú obchodné zámery so značkou Bulgari jediné, ktoré LVMH realizuje. Doteraz sa pritom B. Arnault v akvizičných plánoch nepotkol. Dokonca ani v roku 2007, keď rozšíril svoj biznis aj na ďalšiu oblasť a získal pod svoju správu retailovú značku Carrefour.

Značky v portfóliu

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GT3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GT3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 562
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 245
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 943
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 400
  5. Vizuálny smog je problém 2 998
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 901
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 752
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 608
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 414
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 242

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.