Zákulisie televíznej zábavy

Kto sú ľudia, ktorí určujú, na čom sa má zabaviť slovenský divák

Slovenské televízie majú ťažkú úlohu. Snažia sa prilákať domáceho diváka a udržať ho pri obrazovke, aby sledoval reklamný blok. V konkurencii satelitných programov a internetu je to takmer nemožný boj. Menšie rozpočty, úzky okruh profesionálov a malá divácka základňa sú veci, ktoré tlačia tvorcov, aby vyhoveli väčšinovému divákovi. Sledovanosť sa stala modlou číslo jeden, pridaná hodnta odchádza pod tlakom komerčných úspechov. Tvorcovia televíznej zábavy zdôrazňujú, že sú remeselníci, nie mágovia a tvorba zábavy nie je umenie, ale biznis, kde sa kalkuluje s emóciami divákov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno všeobecný spoločenský rozruch vyvolala Martinka z Farmára a zdá sa, že sa jej mediálna púť nekončí. Ľudia si ju spätne prezerajú na videách na internete a televízia jej dáva ďalší priestor. Naposledy ju sledoval každý druhý divák, ktorý bol pri televíznej obrazovke. Inteligentná zábava v slovenských televíziách sa vzďaľuje aj nástupom tureckej telenovely v hlavnom vysielacom čase, ktorá láme rekordy sledovanosti.

Ľudia zo zákulisia televíznej zábavy krútia hlavami a poukazujú na to, že slovenský divák ich vždy dokáže prekvapiť. Nikdy sa však nedá presne odhadnúť, čo bude v momentálnej spoločenskej situácii najviac fungovať. Ani overená zahraničná šou či seriál nemá nič isté. Na Slovensku prepadli aj niektoré úspešné zahraničné akvizície, seriály či projekty od českých susedov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GR6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4GR6 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          4. Talent - vzdelanie - úspech
          5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 012
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 10 973
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 926
          4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 040
          5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 361
          6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 751
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 183
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 983
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 605
          10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 519

          Hlavné správy zo Sme.sk

          PLUS

          Pochopí len ten, kto to zažil. Aká je realita s Alzheimerovou chorobou

          Nechodia na návštevy a nonstop je v strehu.

          KOMENTÁRE

          Víťazný február nepriniesol spravodlivejšiu spoločnosť

          Funkcionári nakupovali v lepších obchodoch.

          KOMENTÁRE

          Tiež by ste chceli žiť v modernej krajine?

          Hrádza proti všetkému novému je výsledkom starého myslenia.

          Neprehliadnite tiež

          Život po kariére futbalistu nemusí byť bankrot

          Pozrite sa, koľko hráčov anglickej Premier League zbankrotuje. Hovorí futbalista Stanislav Šesták. Verí, že on do kategórie hlúpych športovcov nepatrí.

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.