Zákulisie televíznej zábavy

Kto sú ľudia, ktorí určujú, na čom sa má zabaviť slovenský divák

Slovenské televízie majú ťažkú úlohu. Snažia sa prilákať domáceho diváka a udržať ho pri obrazovke, aby sledoval reklamný blok. V konkurencii satelitných programov a internetu je to takmer nemožný boj. Menšie rozpočty, úzky okruh profesionálov a malá divácka základňa sú veci, ktoré tlačia tvorcov, aby vyhoveli väčšinovému divákovi. Sledovanosť sa stala modlou číslo jeden, pridaná hodnta odchádza pod tlakom komerčných úspechov. Tvorcovia televíznej zábavy zdôrazňujú, že sú remeselníci, nie mágovia a tvorba zábavy nie je umenie, ale biznis, kde sa kalkuluje s emóciami divákov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno všeobecný spoločenský rozruch vyvolala Martinka z Farmára a zdá sa, že sa jej mediálna púť nekončí. Ľudia si ju spätne prezerajú na videách na internete a televízia jej dáva ďalší priestor. Naposledy ju sledoval každý druhý divák, ktorý bol pri televíznej obrazovke. Inteligentná zábava v slovenských televíziách sa vzďaľuje aj nástupom tureckej telenovely v hlavnom vysielacom čase, ktorá láme rekordy sledovanosti.

Ľudia zo zákulisia televíznej zábavy krútia hlavami a poukazujú na to, že slovenský divák ich vždy dokáže prekvapiť. Nikdy sa však nedá presne odhadnúť, čo bude v momentálnej spoločenskej situácii najviac fungovať. Ani overená zahraničná šou či seriál nemá nič isté. Na Slovensku prepadli aj niektoré úspešné zahraničné akvizície, seriály či projekty od českých susedov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GR6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GR6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 667
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 928
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 007
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 468
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 820
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 587
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 4 255
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 221

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež

Na uhlie dopláca každý, nielen na účte za elektrinu

Dotácia na uhlie na rok 2018 vzrástla na 115 miliónov eur

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.