Ako sa predáva charita

Firmy si vďaka sociálnemu marketingu zlepšujú imidž a zvyšujú tržby

V dedinskej nemocnici v Chicumbane, neďaleko mesta Xai-Xai v Mozambiku sa v skorých ranných hodinách pripravuje zdravotníčka Cândida Chavesová na dlhú cestu. Celý deň bude dohliadať na prácu mobilného zdravotného tímu, ktorý cestuje do provincie Gaza. Idú navštíviť vzdialenú komunitu so zhruba 3 900 obyvateľmi. Keď naložia posledné škatule s vakcínami do auta, C. Chavesová spolu s dvoma zdravotnými sestrami všetko naposledy skontroluje. „Auto je naložené vakcínami, detskými váhami, liekmi na liečbu najčastejších detských chorôb, pomôckami na vyšetrenie tehotných žien a liečbu pohlavne prenosných chorôb. Všetko, čo potrebujeme na základnú zdravotnú starostlivosť v komunitách,” hovorí C. Chavesová, keď naskakuje do auta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo stojí za mydlom

Komunity navštevuje dva razy do týždňa, zakaždým inú, ale snaží sa tú istú komunitu navštíviť aspoň raz mesačne, kvôli očkovaniu. Keď tím dorazí do mesta Bango, pred školou už trpezlivo čaká dav žien s deťmi. To, že sa toto všetko deje, je výsledkom špecifického biznisu, ktorý funguje v západnom svete. Sociálny marketing možno zjednodušene a so zveličením nazvať charitou za reklamu – niekto na ňom totiž zarobí, ale niekto vďaka nemu prežije. Možno práve vďaka mydlu, ktoré ste pred týždňom kúpili v supermarkete. Jeho výrobca po kampani na podporu detí v Afrike z ceny pustí niekoľko centov do spoločnej kasy na vakcíny, na ktoré možno čakajú práve deti v dedine Bango. Povedomie, ktoré tým značka mydla získa, mu môže zdvihnúť predaj. Pre mydlo sa jeho úloha končí vo vašej kúpeľni, ale financie sa presunú tisícky kilometrov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4FSE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4FSE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 701
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 874
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 868
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 584
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 992
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 666
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 161

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.