Článok pokračuje pod video reklamou
Ide o podvod, ak vám bankomat vydá menšiu sumu, ako ste požadovali a z účtu vám odpíše vyššiu? Ponúka sa odpoveď áno, aj keď pravdepodobnejšia je nie. A ak vám bankomat po úspešnej transakcii „zhltne“ kartu, ide o podvod? Tu sa ponúka odpoveď nie, aj keď pravdepodobnejšia je áno.
Také ráno by chcel zažiť málokto. Idete od lekára, potrebujete vybrať peniaze. Poruke je jediný bankomat, aj to nie vašej banky. Zadáte sumu päťsto eur. Bankomat vysunie peniaze, ale namiesto piatich stovák je tam len 150 eur. Dočerta, poviete si, asi mu došli peniaze, to mi nestačí. Našťastie, potvrdenka z bankomatu potvrdzuje, že ste dostali menej. Vzápätí vám však pípne esemeska. Z vášho účtu práve odišlo 500 eur!
Toto nie je vymyslený príklad, ale nedávna konkrétna skúsenosť našej čitateľky, podnikateľky z Bratislavy. „Okamžite som volala na telefónne číslo uvedené na bankomate, ktoré treba kontaktovať v prípade problémov. Vysvetlila som, čo sa stalo. Žiadali odo mňa rodné číslo a vzápätí mi oznámili, že nie som klientka ich banky, tak mám kontaktovať pobočku, kde mám vedený účet,“ spomína na to ráno. Nepomohli námietky do telefónu, že o peniaze ju pripravil ich bankomat a mali by to riešiť oni. Banka sa vykrúcala s tým, že ich bankomaty patria externej firme.