Na breh prídu ľudia, za nimi aj peniaze

Marketingová hodnota vodného slalomu už nebude nikdy vyššia ako teraz, po zisku troch zlatých z olympiády

Seniorská reprezentácia sa nemôže sťažovať takmer na nič, ostatné tímy, kluby a mládežnícky šport živoria

Ak by trénermi zvyčajne neboli rodičia športovcov, nemáme Martikána ani Hochschornerovcov Richard Galovič

Šport má dva póly. Amatérsky a profesionálny. Je to zábava i biznis. Je súčasťou kultúry a zároveň i priemyslu, je plný emócií i chladnej kalkulácie. Takmer všetci ho majú radi a takmer nik nevie, ako doň pritiahnuť peniaze.

Richard Galovič je manažérom slovenskej reprezentácie vo vodnom slalome. V prvý septembrový víkend pôsobil chvíľami ako manažér zemegule, vo výraze tváre sa mu striedalo nadšenie a zúfalstvo. V jednej ruke držal telefón, v druhej mal vysielačku. Celé vzrušenie spôsobili preteky Autopolis Slovak Open, jedno z piatich podujatí World Series (Austrália, Slovensko, Slovinsko, Nemecko, USA). Svetová séria je tak trocha trucpodnik k Svetovému poháru. World Series sú jediné komerčné vodnoslalomárske preteky, možno jediná cesta, ako dostať peniaze do vodného slalomu.

„Peniaze sú, samozrejme, dôležité, ale nemyslím si, že je to najdôležitejší aspekt. Dôležitejšie je, aby mal divák možnosť vidieť na vode svetovú špičku. Vodný slalom je na troch posledných olympiádach v štatistike televíznej sledovanosti tretím najsledovanejším športom. Cieľom týchto pretekov je dostať k vode diváka, poskytnúť mu úžasné divadlo,“ vysvetľuje R. Galovič a pripomína, že táto sledovanosť má veľký význam, lebo televízia prinajmenšom vysvetlila pravidlá, vyvolala záujem. Naživo je to ešte vzrušujúcejší zážitok. „Ak sa nám podarí dostať divákov do slalomárskych areálov, komercializácia príde sama. S rastúcim počtom divákov stúpa cena športu a celé prostredie začína byť zaujímavé aj komerčne,“ uzatvára.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DHF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Leteli sme so slovenskou pilotkou

Z trenčianskeho letiska nás medzi oblaky vzala jedna z mála slovenských pilotiek a Slovák, ktorý začal lietať na Islande.

Najskôr drevo zo Slovenska vyvážali. Dnes z neho robia masívny nábytok žiadaný v zahraničí

Výrobné družstvo Javorina je najväčší slovenský výrobca masívneho dubového nábytku. Prežil neľahké obdobia a viackrát sa transformoval. Dnes má veľké plány do budúcnosti.

Mýty o zlate. Je stále tento kov bezpečný investičný prístav?

V posledných rokoch niektoré centrálne banky sťahujú zlaté rezervy zo zahraničia a zvyšujú podiel cenného kovu v domácich trezoroch. Naberá zlato opäť na hodnote?

Darčeky hodnotnejšie ako peniaze

Na rozdiel od papúč sú peniaze univerzálne akceptovaným vianočným darčekom. Ani za nimi však necítiť myšlienku darcu.

Efekt motýlieho krídla

Osem vysokých škôl a univerzít z celého Slovenska sa už zapojilo do programu Butterfly Effect.