Reklama a médiá

Aktualita

YouTube zatiaľ nenapĺňa Google hrdosťou

Keď sa internetový gigant Google v roku 2006 spojil s mladou hviezdou webu YouTube, online biznis čakal, čo vzíde z jedného z najdrahších obchodov na svetovej sieti. Líder na poli vyhľadávania a kontextovej reklamy Google zaplatil za videoportál 1,7 miliardy dolárov. Vysokú sumu nedal za fungujúci biznis model, ale za obrovskú popularitu video- servera. Ako zarobiť na sčasti amatérskych, sčasti profesionálnych videách, vtedy sám netušil. Nad návštevnosťou YouTube si Google lámať hlavu nemusí ani v polovici roka 2008. Tá naďalej rastie do výšin. Ako však zistil Wall Street Journal, z obchodného hľadiska videostránka nenapĺňa predstavy majiteľov.

Nie že by inzertné príjmy na YouTube nerástli. Kým pred dvoma rokmi, keď Google stránku kúpil, zarobil server 15 miliónov dolárov, tento rok to bude podľa Wall Street Journalu okolo dvesto miliónov. Vzhľadom na rast návštevnosti a podiel na trhu online videa však manažment Googlu očakával viac.

Jeden z dôvodov, prečo video napriek jeho rastúcemu významu nevynáša rovnako dobre ako iné reklamné formáty na webe, je tolerancia používateľov. Internetové spoločnosti, používatelia a inzerenti ešte nenašli kompromis o formáte, ktorý je efektívny a zároveň neruší. Podľa Wall Street Journalu si zadávatelia najviac pochvaľujú účinnosť takzvaných pre- -roll a post-roll spotov – videoreklám, ktoré sa prehrajú pred alebo po spustení samotného klipu, ktorý chcú používatelia vidieť. Takejto reklame sa totiž návštevníci nevyhnú. A práve preto majú voči nej aj najväčšiu averziu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 251
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 852
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 851
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 537
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 900
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 762
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 573
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 566
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Prihláste sa alebo nominujte

Spoločnosť EY vyhlasuje na Slovensku už dvanásty ročník medzinárodnej súťaže EY Podnikateľ roka.

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.

Zlodeji objavili nebeský disk

Nebeský disk z Nebry je najstaršie známe vyobrazenie nočnej oblohy a postavenia nebeských telies. Má 3 600 rokov. Našli ho hľadači pokladov neďaleko nemeckého mestečka Nebra.