Reklama a médiá

Aktualita

YouTube zatiaľ nenapĺňa Google hrdosťou

Keď sa internetový gigant Google v roku 2006 spojil s mladou hviezdou webu YouTube, online biznis čakal, čo vzíde z jedného z najdrahších obchodov na svetovej sieti. Líder na poli vyhľadávania a kontextovej reklamy Google zaplatil za videoportál 1,7 miliardy dolárov. Vysokú sumu nedal za fungujúci biznis model, ale za obrovskú popularitu video- servera. Ako zarobiť na sčasti amatérskych, sčasti profesionálnych videách, vtedy sám netušil. Nad návštevnosťou YouTube si Google lámať hlavu nemusí ani v polovici roka 2008. Tá naďalej rastie do výšin. Ako však zistil Wall Street Journal, z obchodného hľadiska videostránka nenapĺňa predstavy majiteľov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie že by inzertné príjmy na YouTube nerástli. Kým pred dvoma rokmi, keď Google stránku kúpil, zarobil server 15 miliónov dolárov, tento rok to bude podľa Wall Street Journalu okolo dvesto miliónov. Vzhľadom na rast návštevnosti a podiel na trhu online videa však manažment Googlu očakával viac.

Jeden z dôvodov, prečo video napriek jeho rastúcemu významu nevynáša rovnako dobre ako iné reklamné formáty na webe, je tolerancia používateľov. Internetové spoločnosti, používatelia a inzerenti ešte nenašli kompromis o formáte, ktorý je efektívny a zároveň neruší. Podľa Wall Street Journalu si zadávatelia najviac pochvaľujú účinnosť takzvaných pre- -roll a post-roll spotov – videoreklám, ktoré sa prehrajú pred alebo po spustení samotného klipu, ktorý chcú používatelia vidieť. Takejto reklame sa totiž návštevníci nevyhnú. A práve preto majú voči nej aj najväčšiu averziu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  2. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  3. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  4. Functional spaces for creative dwellers
  5. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  10. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 19 832
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 387
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 155
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 8 689
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 479
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 8 271
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 986
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 909
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 650
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 870

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je dôležitý Ústavný súd?

Dzurinda: Fico ma nevyrušuje, jeho kandidatúra na Ústavný súd áno

Štyri dôvody Mikuláša Dzurindu, prečo mu prekáža Ficova kandidatúra.

KULTÚRA

Zomrela princezná so zlatou hviezdou Marie Kyselková

Dostala niekoľko filmových rolí krátko po sebe a potom ponuky utíchli.

Autorská strana Evy Borušovičovej

V ruke držíme bombu. Tiká a ruší našu koncentráciu

Myslenie pomalé a rýchle niekde medzi voľbami a rozvodom.

AUTO

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Neprehliadnite tiež

Martin Krupa: E-shopy musia za hranice, ak chcú veľký obrat

Martin Krupa začínal v roku 1997, keď boli e-shopy skôr technologickou záležitosťou.

Prevratná páska na čepele hokejok mieri do NHL

Idea aj finálna úprava produktu vzniká na Slovensku.

Liečil kŕčové žily jedným vpichom na Slovensku prvý

František Žernovický nechce z kŕčových žíl robiť komerciu.