Reklama a médiá

Aktualita

YouTube zatiaľ nenapĺňa Google hrdosťou

Keď sa internetový gigant Google v roku 2006 spojil s mladou hviezdou webu YouTube, online biznis čakal, čo vzíde z jedného z najdrahších obchodov na svetovej sieti. Líder na poli vyhľadávania a kontextovej reklamy Google zaplatil za videoportál 1,7 miliardy dolárov. Vysokú sumu nedal za fungujúci biznis model, ale za obrovskú popularitu video- servera. Ako zarobiť na sčasti amatérskych, sčasti profesionálnych videách, vtedy sám netušil. Nad návštevnosťou YouTube si Google lámať hlavu nemusí ani v polovici roka 2008. Tá naďalej rastie do výšin. Ako však zistil Wall Street Journal, z obchodného hľadiska videostránka nenapĺňa predstavy majiteľov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie že by inzertné príjmy na YouTube nerástli. Kým pred dvoma rokmi, keď Google stránku kúpil, zarobil server 15 miliónov dolárov, tento rok to bude podľa Wall Street Journalu okolo dvesto miliónov. Vzhľadom na rast návštevnosti a podiel na trhu online videa však manažment Googlu očakával viac.

Jeden z dôvodov, prečo video napriek jeho rastúcemu významu nevynáša rovnako dobre ako iné reklamné formáty na webe, je tolerancia používateľov. Internetové spoločnosti, používatelia a inzerenti ešte nenašli kompromis o formáte, ktorý je efektívny a zároveň neruší. Podľa Wall Street Journalu si zadávatelia najviac pochvaľujú účinnosť takzvaných pre- -roll a post-roll spotov – videoreklám, ktoré sa prehrajú pred alebo po spustení samotného klipu, ktorý chcú používatelia vidieť. Takejto reklame sa totiž návštevníci nevyhnú. A práve preto majú voči nej aj najväčšiu averziu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  2. Aj v Poluse chránime Vaše srdcia
  3. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  7. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  8. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 793
  2. Najužitočnejšia appka 17 734
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 219
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 637
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 7 376
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 397
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 823
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 051
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 3 507
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 333

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky.

DOMOV

Zomrela populárna speváčka Jana Kocianová

Jana Kocianová zomrela vo veku 72 rokov po ťažkej chorobe.

EKONOMIKA

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.