Živé brandy

Osobnosti majú svoju finančnú hodnotu značky, a rozhodne nie zanedbateľnú

Najmä mediálne známe tváre z oblasti šoubiznisu, kultúry a športu dnes pretvárajú svoje mená a tváre na značky. A pokiaľ im pritom ľudia dôverujú, môže im to priniesť aj slušné profity.

Americký herec Paul Newman premenil svoj príjemný a realistický vzhľad na ziskový obchod. Značku Newman´s Own uviedol na trh kvôli tomu, že ho priatelia prosili o špeciálne recepty na šalátové dresingy či omáčky. Jeho meno tak splynulo so silnou značkou, ktorá mu od roku 1982 generuje miliónové zisky. Veľkú časť z nich však legendárny herec každoročne venuje na charitatívne a vzdelávacie účely a slogan jeho spoločnosti znie: „Nehanebné vykorisťovanie v záujme dobra.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Eva Taračová, marketingová špecialistka na prieskum trhu, si myslí, že „značkou“ môže byť každý človek. „Imidž si vytvárame už životopisom, ktorý posielame zamestnávateľovi, zjavom a správaním pri stretnutiach s ľuďmi. Budovanie identity ako značky sa môže osobnostiam zúročiť v popularite, svoj imidž môžu využívať okrem iného aj na marketingové účely a získať tak finančný či iný prospech. Zo spájania značky a známeho mena a tváre môže vzniknúť rovnako úspešný ako neúspešný business case.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DDG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DDG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
          2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
          3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
          4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
          6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
          7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
          8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
          9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
          10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
          1. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
          2. Events you should not miss during your visit in Bratislava
          3. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
          4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          5. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
          6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
          7. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
          8. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
          9. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
          10. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
          1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 584
          2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 439
          3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 15 076
          4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 088
          5. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 424
          6. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 428
          7. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 7 101
          8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 6 566
          9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 184
          10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 966

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

          Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

          ŽENA

          Chcem to až po svadbe. Aké to je, keď počkáte so sexom

          Niektorí ľudia sú presvedčení, že sex patrí až do manželstva.

          Neprehliadnite tiež

          Na pomedzí inšpiratívnych ciest

          Blíži sa inšpiratívna konferencia TEDxBratislava a PROFIT – inšpiratívny magazín bude tiež pri tom. Verím, že sa na pôde Slovenského národného divadla stretneme – už v nedeľu 1. júla.

          Telom sa dá povedať viac ako slovami

          Úspešní vedia, aká dôležitá je reč tela. Jednou z najskúsenejších odborníkov na Slovensku je Monika Stehlíková, ktorá sa tejto oblasti venuje už vyše dvadsať rokov.

          Horké ako absint

          Ak si niekto nazve firmu podľa horkého zeleného alkoholického nápoja z bylín, ktorý viac-menej nikomu nechutí, tak je to dobrodruh. V prípade vydavateľstva Absynt to neplatí.

          Z veľkej firmy do úspešného malého biznisu

          Skupina ľudí v jednej veľkej korporáci sa rozhodla, že ďalej bude podnikať samostatne. Vytvorili značku Defendoor a dnes ponúkajú bezpečnostné dvere zákazníkom na mieru.

          Ostrovy korenia

          Medovníčky, ďalšie zákusky ani varené víno by bez nich neboli ako sa patrí. Klinčeky sa stali také bežné aj v našej kuchyni, že neriešime, odkiaľ k nám vlastne prichádzjú.