Hľadač trhových tajomstiev

Keď klienti začnú mať vo firme akútny problém, prejavia o prieskumy trhu záujem

Eva Taračová ovláda angličtinu ako rodný jazyk, má prehľad o marketingových stratégiách a marketingovom mixe. V práci marketingovej špecialistky na prieskum trhu sa opiera o vedomosti a skúsenosti z psychológie, demografie, sociológie i žurnalistiky. Zo zodpovednosti voči klientom a zamestnancom sa často zrieka svojho osobného voľna.

Eva Taračová študovala zahraničný obchod, ale socialistické predstavy o biznise jej v trhovej ekonomike veľmi neposlúžili. Vo svojom prvom zamestnaní, ktorým bola umelecká agentúra Slovkoncert, organizovala hudobné festivaly. Mala kontakty so zahraničím, mohla využívať cudzie jazyky. Keď pred nežnou revolúciou odišla na materskú dovolenku, ešte netušila, že v krátkom čase príde k organizačným zmenám v agentúre a ona, podobne aj jej kolegyňa Stanka Chmelíková, dostanú výpoveď.

Článok pokračuje pod video reklamou

NOVÁ ORIENTÁCIA. Mladé mamičky na novú pracovnú príležitosť nemuseli dlho čakať. Keď v Prahe vznikala firma, ktorá robila výskumy a potrebovala niekoho na Slovensku, išli sa v novembri 1989 nezáväzne predstaviť a porozprávať. Onedlho zakladali firmu AISA (Association for Independent Social Analysis), ktorá sa pôvodne zameriavala na sociologické prieskumy. Ale hneď ako sa začali objavovať prvé požiadavky nadnárodných spoločností na klasické marketingové výskumy, spoločnosť na ne zareagovala. „Viete si predstaviť ten prílev veľkých drakov, ktorí po nežnej revolúcii videli nové príležitosti a ponáhľali sa na československý trh? Bolo to prelomové obdobie, keď sme si povedali, že sa skúsime orientovať na prieskum trhu,“ spomína na začiatky svojej kariéry Eva.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DBR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4DBR na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 566
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 083
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 157
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 578
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 841
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 530
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 741
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 622
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 333
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 884

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pre Trumpa je svetová politika len hra

Putin sa opäť priznal, že Krym bola hra Kremľa.

KULTÚRA

Merčiak fandí Chorvátsku. Finále nebolo vrcholom profesionality RTVS

Nie všetci Slováci sa cítia byť Chorváti.

Neprehliadnite tiež

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.