Aby ste mali život jednoduchší

Marco Polo proti kamiónom Vďaka jednotnému vnútornému trhu rastie obchod medzi členskými štátmi EÚ. Pri súčasnom trende však Európska komisia odhaduje, že do roku 2013 vzrastie cestná nákladná doprava o desivých 60 percent. Preto sa hľadajú spôsoby, ako obmedziť počty kamiónov na diaľniciach, ich dopravné preťaženie, zmenšiť dôsledky pre životné prostredie a rozšíriť intermodálnu dopravu. Komisia chce znížiť podiel nákladnej cestnej dopravy do roku 2010 na úroveň spred desiatich rokov. Pomôcť má niekoľko akcií zahrnutých do programu Marco Polo II. Záujem je o zvýšenie synergie železničnej, vnútroštátnej vodnej dopravy a pobrežnej plavby, ako aj akcie podporujúce prechod na iný druh dopravy. Program potrvá do konca roku 2013 s celkovým rozpočtom štyristo miliónov eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

DVD na jedno použite

Nemecká spoločnosť DVD-D ponúka dévedečká na jedno použite. Nové médium si našlo uplatnenie najmä v DVD požičovniach, pretože po požičaní už netreba disk vracať.

Nové disky sú schopné uchovať informácie rovnako ako bežné DVD, ale po presne definovanom čase sa z nich záznamy záhadne stratia. Nové DVD-D sa predávajú v špeciálnych vákuových obaloch. V momente ich otvorenia začína plynúť čas, ktorý je vyznačený na obale ako exspiračná lehota. Po jej uplynutí sa obsah disku nenávratne stratí. Hoci presný mechanizmus nie je známy, je isté, že tajomstvo sa skrýva práve vo vákuovom balení. Po odstránení obalu začne povrch disku reagovať s atmosférickým kyslíkom, ktorý zničí dátovú vrstvu. Ďalšou zaujímavosťou je fakt, že kvalita dát sa nestráca priebežne, ale skončí v presne vyhradenom čase. Spoločnosť vyrába nové DVD-D v troch verziách, aby pokryla rozmanité požiadavky trhu. Okrem 48-hodinových diskov ponúka dévedečká umožňujúce len jedno prehratie alebo osemhodinové multimediálne disky. Cena sa vo Francúzku, Taliansku a Škandinávii blíži k štyrom eurám za kus.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4D9M na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4D9M na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Dobrú chuť: Keď sladké opäť príde vhod
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  4. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  5. Brieždenie pod lomenicou
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 252
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 128
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 111
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 530
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 048
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 421
  8. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 143
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 915
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 3 606

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

DOMOV

Rybanič chce posudok z európskeho súdu

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

EKONOMIKA

Príbeh rodiny Versace končí, značku predali Američanom

Značka Versace prežila viaceré turbuletné časy.

Neprehliadnite tiež

V Badene sú fotografie v parku, plávajú aj na jazere

Európsky fotografický festival už aj v rakúskom Badene.

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.