Prvý dojem sa nerobí na dvakrát

V reklamnej grafike sa experimentuje, dôležitá je originalita a nápaditosť

Reklamné spoty, postery, firemné značky a tvorba corporate identity, videoklipy, webové stránky, internetové bannerové kampane – to všetko a ešte viac robia grafické štúdiá. Darí sa tým, ktoré ponúkajú skutočnú kvalitu. Niektoré sa postupne menia na špecializované technologické firmy, iné zanikajú. Profit sa pýta, ako sa v grafickom dizajne podniká.

Martin Hudák vlastní spolu s Petrom Núňezom grafické kreatívne štúdio Oreo. V grafike sa rozhodol podnikať preto, lebo sa jeho život stále krútil okolo počítačov a médií. Hľadal a našiel uplatnenie v grafike, zvuku, obraze, animácii... „Segment grafiky prinášal asi najväčšie možnosti a poskytoval mi dosť veľký priestor na sebarealizáciu. Bavila ma interaktivita televízie a to, že môžem ovplyvňovať obsah vysielania svojou prácou.“ M. Hudák dnes vyrába množstvo rôznych audiovizuálnych formátov od televíznej grafiky cez videoklipy, reklamné spoty, televízne relácie a prenosy až po firemné eventy. Bolo obdobie, keď zákazníkom Orea boli len reklamné agentúry. Dnes sú to okrem nich predovšetkým televízie a iné produkčné spoločnosti zo Slovenska, ale aj zo zahraničia. A tak, ako je podstatou každého biznisu remeslo a dobrý produkt, podobne je to aj v grafických štúdiách. „Nepovyšujem svoju prácu na umenie. Ponúkame klasický komerčný produkt, za ktorý zákazník platí peniaze. Ak však človeka jeho práca baví, je to vidieť aj na výsledku,“ hovorí M. Hudák.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ku každej firme patrí identita. Značka a imidž sa musia prispôsobovať dobe a to bez kvalitného grafického štúdia nejde. „Dnes sa staráme o vizuál niekoľkých značiek na trhu. Pripravujeme prezentácie firiem od loga, vizitiek cez reklamu na autá až po hi-endovú vizuálnu komunikáciu,“ hovorí M. Hudák. „Stačí mi, ak grafici ovládajú grafický softvér len na jedno percento. Snažím sa viesť ľudí k neobmedzenej kreativite a potom hľadáme softvér a riešenia, ako veci vyrobiť. Z tohto pohľadu si najviac cením spoľahlivosť,“ hovorí M. Hudák, ktorý dnes zamestnáva na pohyblivej grafike troch ľudí, pričom jedným z nich je aj on sám. „S výberom zamestnancov mám veľa skúseností a párkrát som sa popálil,“ vyznáva M. Hudák, ktorého biznis je o pár ľuďoch, dobrom kolektíve a profesionálnom prístupe. Veľkú rolu pri výbere zamestnancov zohráva aj motivácia k práci. „Ženy by boli v práci super, len keby si stále nedomýšľali a nebrali všetko osobne,“ odpovedá M. Hudák na otázku Profitu, či je svet grafického dizajnu skôr mužský. Podnikanie v tejto brandži ho však baví a vypláca sa mu. „Keď som sa bavil s majiteľom jedného prestížneho motion-graphics štúdia z Ameriky o rozpočtoch, za ktoré sa robia veci u nich a za koľko u nás, tak som bol dosť prekvapený. Sme minimálne narovnako, ak nie drahší.“

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4D9D na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4D9D na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 447
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 533
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 984
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 9 661
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 644
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 911
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 864
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 639
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 556
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 449