Piloti ako sťahovaví vtáci

Mladším, slobodným je často jedno,kde je džob. Kto sa však chce usadiť,hľadá si prácu čo najbližšie k domovu

Chcel si naostro vyskúšať, ako sa s tým, čo vie, uplatní v úplne cudzom prostredí. Preto odišiel na pol roka lietať na Taiwan. Potom sa vo Švajčiarsku preškoľoval na väčšie lietadlá pre vtedajší Tatra Air. Na čas aj ostal robiť u svojich učiteľov, a keď plánoval návrat, zamestnávateľa mu slovenská vláda zlikvidovala. Nuž sa vrátil do Švajčiarska.

Pretože Stanislav Dedič z Chorvátskeho Grobu chcel byť pilotom, vybral si z dvoch možností vojenskú leteckú školu. S vedomím, že lietať na stíhacích bombardéroch Su-7 a neskôr stíhačkách MiG-23 na letiskách v Česku bude, kým mu nevyprší povinnosť odslúžiť si štúdium desaťročným úväzkom v armáde. Vojenské začiatky pokladá za vynikajúce, ale časom prišiel strop odborného rastu. Do penzie mohol vydržať napríklad ako veliteľ roja alebo sa dať na vojenskú nepilotskú kariéru. Do civilu však mohol len vtedy, ak monopolné Československé aerolínie hľadali pilotov. Tie ich však nepotrebovali každý rok. Nečakal však dlho – už v roku 1989 sa stal druhým pilotom prúdového TU-134. A o dva roky po výcviku vo Švajčiarsku druhým pilotom a čoskoro aj kapitánom ­v Saabe 340 novej bratislavskej spoločnosti Tatra Air. Po piatich rokoch sa sám seba pýtal na svoje kvality a či by ho ako pilota akceptovali kdekoľvek na svete. Na Taiwane hľadali Formosa Airlines pilotov, prihlásil sa a prijali ho. V Bratislave požiadal o polročnú dovolenku.

Článok pokračuje pod video reklamou

SKÚŠKA TAIWANOM. Manželky pilotov musia byť tolerantné, trpezlivé a neraz vziať do rúk aj mužovu časť starostlivosti o rodinu. „Na polročný kontrakt dosť ťažko možno rodinu zbaliť, vytrhnúť z domáceho prostredia, deti zo školy. Nuž na pol roka bol naším kontaktom fax v hoteli, kde som pol roka býval,“ spomína si dnes päťdesiatročný S. Dedič. „E-maily ešte neboli a šesť časových pásem znemožňovalo telefonovanie. Keď som sa vrátil z letu, manželka bola v práci, a keď som odchádzal na letisko, doma bola noc.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4D7T na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4D7T na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 496
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 563
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 846
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 654
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 809
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 809
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 406
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 203
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

ŠPORT

Udrel súpera. Froome prišiel o pomocníka, vylúčili ho z Tour

Gianni Moscon v úvode 15. etapy udrel Elieho Gesberta.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.