Reklama a médiá

Televízia

Falošný plač a prikyvovacie hlavy

? Sila televízie sa zakladá na tom, že zo suchých faktov a informácií dokáže pri správnom uhle kamery, rýchlom strihu záberov či hudobnom podmaze urobiť oveľa dynamickejší a emocionálnejší zážitok ako noviny či internet. Z hrubšej „zvukovej“ manipulácie so skutočnosťou nedávno obvinili britskú verejnoprávnu inštitúciu BBC. Tá vo svojom spravodajstve priniesla príspevok o ruských pätorčatách, ktoré sa narodili v anglickom Oxforde. Nemocnica dala médiám zábery novorodencov. Tie však boli bez zvuku. Keďže editorom v BBC zrejme nestačilo, aby sa v spravodajskom šote objavili len nemé zábery, vyhľadali v archíve plač cudzích dojčiat a doplnili ho do príspevku. Redakcii na detailoch veľmi nezáležalo – podľa denníka Guardian dievčatá nahlas džavotali napriek tomu, že na ústach mali respirátory.

Článok pokračuje pod video reklamou

BBC nakoniec uznala, že urobila chybu – film dostala bez pôvodného zvuku, a tak ho mala aj odvysielať. V neskorších správach už príspevok odvysielala bez falošného plaču balíka detí.

Ako dodáva Guardian, verejnoprávna korporácia sa v nedávnej minulosti aj inými metódami snažila zvyšovať dôveryhodnosť svojej novinárskej práce. BBC v lete napríklad sľúbila, že už nebude používať „prikyvovacie hlavy“. Televízne rozhovory vyzerajú efektnejšie a osobne, ak kamera strieda zábery na respondenta a novinára. Niekedy však kamier nie je dosť a BBC preto dokrútila zábery s redaktorom, ktorý s pochopením a záujmom prikyvuje na odpovede svojho hosťa. Generálny riaditeľ BBC Mark Thompson pre britský denník povedal, že redakcia televízie sa podľa neho síce nesnažila vedome zavádzať obecenstvo, v budúcnosti však má od podobných netransparentných metód upustiť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CZA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CZA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  6. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  7. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 858
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 368
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 756
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 950
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 605
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 854
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 666
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 290
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 765
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 589

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.

DOMOV

Lajčák je podľa odborníkov nahnevaný a netaktizuje

Minister Lajčák hrozí odchodom z vlády.

Neprehliadnite tiež

Podnik pre cestovateľov, ktorí majú radi kávu s atmosférou

Navštívil mnoho krajín po celom svete. Jedného dňa sa rozhodol, že si otvorí cestovateľskú kaviareň.

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva