Nápoj robia aj pekné šaty

Preč sú časy, keď stačilo vymýšľať nové druhy alkoholu. Dnešný konkurenčný boj je taký silný, že aj ten najlepší nápoj treba stále obliekať do krajšej a modernejšej fľaše.

Coca-Cola sa pred časom vrátila k dizajnu kontúrovanej fľaše z roku 1816, hoci v modernejšom rúchu. Fínska Finlandia, vodková spoločnosť číslo jeden, zmenila tvar svojej fľaše hneď po tom, čo ju kúpil americký koncern Brown-Forman a po piatich rokoch prichádza na pulty znova v inom šate.

„Naposledy menila vermútová jednotka, taliansky Martini vzhľad fľaše v roku 2003. Aj tento krok má podiel na 49-percentnom raste predaja,“ Janka Pršanová, brand manažérka spoločnosti Koft, zdôvodňuje rozhodnutie zmeniť známy obal postojom spotrebiteľov. Zviditeľniť logo, zmodernizovať dizajn, odlíšiť sa od napodobovateľov – to boli najčastejšie pripomienky zákazníkov. Nezáleží im iba na tom, čo pijú, ale aj z čoho to nalievajú. Presne v štýle marketingovej teórie, že spotrebitelia nemajú radi zásadné zmeny svojich značiek, ale oceňujú, ak sa výrobca stará o dizajn a ak ho každých štyri-päť rokov modernizuje. Novú fľašu vytvorila agentúra Robilant&Associati a ctiteľov svetovo najpredávanejších Bianco a Rosso (či na Slovensku „silného“ Extra Dry, v Nemecku obľúbeného Rosato a v Dánsku predávaného D´oro) prekvapí aj receptami miešaných drinkov. Mimochodom, ide iba o desiaty zmenený vzhľad fľaše od založenia turínskej fabriky Alessandra Martiniho, Luigiho Rossiho a Teofila Sola v roku 1863.

Článok pokračuje pod video reklamou
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 866
  2. Najužitočnejšia appka 17 768
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 084
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 104
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 833
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 848
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 352
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 662
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 227
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.