Nápoj robia aj pekné šaty

Preč sú časy, keď stačilo vymýšľať nové druhy alkoholu. Dnešný konkurenčný boj je taký silný, že aj ten najlepší nápoj treba stále obliekať do krajšej a modernejšej fľaše.

Coca-Cola sa pred časom vrátila k dizajnu kontúrovanej fľaše z roku 1816, hoci v modernejšom rúchu. Fínska Finlandia, vodková spoločnosť číslo jeden, zmenila tvar svojej fľaše hneď po tom, čo ju kúpil americký koncern Brown-Forman a po piatich rokoch prichádza na pulty znova v inom šate.

„Naposledy menila vermútová jednotka, taliansky Martini vzhľad fľaše v roku 2003. Aj tento krok má podiel na 49-percentnom raste predaja,“ Janka Pršanová, brand manažérka spoločnosti Koft, zdôvodňuje rozhodnutie zmeniť známy obal postojom spotrebiteľov. Zviditeľniť logo, zmodernizovať dizajn, odlíšiť sa od napodobovateľov – to boli najčastejšie pripomienky zákazníkov. Nezáleží im iba na tom, čo pijú, ale aj z čoho to nalievajú. Presne v štýle marketingovej teórie, že spotrebitelia nemajú radi zásadné zmeny svojich značiek, ale oceňujú, ak sa výrobca stará o dizajn a ak ho každých štyri-päť rokov modernizuje. Novú fľašu vytvorila agentúra Robilant&Associati a ctiteľov svetovo najpredávanejších Bianco a Rosso (či na Slovensku „silného“ Extra Dry, v Nemecku obľúbeného Rosato a v Dánsku predávaného D´oro) prekvapí aj receptami miešaných drinkov. Mimochodom, ide iba o desiaty zmenený vzhľad fľaše od založenia turínskej fabriky Alessandra Martiniho, Luigiho Rossiho a Teofila Sola v roku 1863.

Článok pokračuje pod video reklamou
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CUW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CUW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  6. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  7. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 858
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 368
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 756
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 950
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 605
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 854
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 666
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 290
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 765
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 589

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.

DOMOV

Lajčák je podľa odborníkov nahnevaný a netaktizuje

Minister Lajčák hrozí odchodom z vlády.

Neprehliadnite tiež

Podnik pre cestovateľov, ktorí majú radi kávu s atmosférou

Navštívil mnoho krajín po celom svete. Jedného dňa sa rozhodol, že si otvorí cestovateľskú kaviareň.

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva