Reklama a médiá

udalosť

Koniec býkov v televízii

Kontroverzné býčie zápasy sa tento rok prvý raz za polstoročie nedostali na obrazovky štátnej španielskej televízie Radio Televisión Espa?ola (RTE) a vzhľadom na končiacu sa sezónu sa už zrejme ani nedostanú. Snaha vyhovieť po dlhých rokoch protestov žiadostiam ochrancov zvierat sa však za tým neskrýva. Dôvody sú oveľa jednoduchšie – ekonomické. Podľa rakúskeho denníka Standard zúri o vysielacie práva na zábery toreadorov rovnaký boj ako napríklad o práva na žiadané futbalové ligy. Zadlžená štátna inštitúcia RTE ich už nevedela zaplatiť, tradičný šport preto vysielajú len súkromné televízie. Jeho sledovanosť je síce ešte stále relatívne vysoká, väčšinu ľudí v Španielsku však zrejme koniec býkov vo vysielaní RTE veľmi nevzrušil. Podľa prieskumu Gallupovho inštitútu 72 percent populácie už o takzvanú koridu neprejavuje záujem. Tradicionalistov však odchod zápasov z obrazoviek napriek tomu pobúril. Podľa Neue Zürcher Zeitung za všetkým vidia politiku a socialistického premiéra José Luisa Zapatera obvinili z cieleného ničenia tohto „prvotriedneho kultúrneho statku“. Konzervatívna politická strana PP televízii vytkla chýbajúci patriotizmus. RTE sa ohradila, že proti býčím zápasom nič nemá. Už v prvý deň vysielania štátnej televízie v roku 1948 bol súboj človeka so zvieraťom súčasťou programu a odvtedy sa RTE španielskej tradícii venovala každú sezónu. Okrem finančných dôvodov sa „torreros“ museli podľa stanice vytratiť aj pre ochranu detského diváka. Španielske televízie sa totiž dohodli, že do dvadsiatej hodiny výrazne obmedzia prítomnosť násilia na obrazovkách. Dobodané krvácajúce býky, ktoré španielske publikum zabávajú v neskoré popoludnie, nespĺňajú predstavy o nevinnom detskom programe. Ako však konštatuje denník Süddeutsche Zeitung, boje so zvieratami publikum veľmi nepoburujú – z tridsiatich sťažností na priveľa násilia v televízii, ktoré vlani adresovali diváci mediálnemu regulačnému orgánu, sa ani jedna netýkala súbojov s býkmi. (tc)

Článok pokračuje pod video reklamou

Interaktívny pisoár

Agentúra Saatchi & Saatchi GmbH mala za úlohu urobiť kampaň pre spoločnosť Frankfurt Taxi Services. Do komunikácie propagujúcej taxi službu navyše zakomponovala aj „sociálne posolstvo“ o tom, že sa neoplatí jazdiť autom, keď ste pili. Radšej zavolajte taxík od Frankfurt Taxi Services. Kreatívni pracovníci reklamky si uvedomili, že ich pijúcu cieľovku stretnú najmä na záchodoch barov a podnikov, kam sa prišli zabaviť. Na potešenie návštevníkov sa vyhli mentorskému štýlu a pokračovali v zábave aj na toalete. Vznikol tak interaktívny „piss-screen“ – ovládanie pretekárskej počítačovej hry sa zabudovalo priamo do pisoáru.

Viac na blogu pastier.medialne.sk

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CUJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  4. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 44 515
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 412
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 581
  4. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 10 703
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 10 099
  6. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 722
  7. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 7 066
  8. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 580
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 193
  10. Nestíhate nakupovať darčeky? 2 824

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner posielal z väzenia lístočky, zaistila ich NAKA

Súd bude rozhodovať o návrhu na sprísnenie väzby pre Kočnera.

Píše Ivan Mikloš

Priznám sa, mám veľké obavy (píše Ivan Mikloš)

Bojím sa toho istého, čoho Steven Pinker.

PRIMÁR

Ako nepribrať cez Vianoce? Vedci majú jednoduchú radu

Postup ľuďom ušetril nadbytočné polkilo.

Neprehliadnite tiež

Darčeky sa sypú (aj) z e-shopov

Mnohé e-shopy začali kampaň pred sviatkami skôr.

Všetko môžu vidieť, počuť, ohmatať. Učenie zážitkom, nenudí

Montessori postupy „skúšala“ najprv doma na dcére.

Loď Noe je pre nich ako člen rodiny

Manželov Šulcovcov pozná na Baťovom kanáli každý