Reklama a médiá

udalosť

Koniec býkov v televízii

Kontroverzné býčie zápasy sa tento rok prvý raz za polstoročie nedostali na obrazovky štátnej španielskej televízie Radio Televisión Espa?ola (RTE) a vzhľadom na končiacu sa sezónu sa už zrejme ani nedostanú. Snaha vyhovieť po dlhých rokoch protestov žiadostiam ochrancov zvierat sa však za tým neskrýva. Dôvody sú oveľa jednoduchšie – ekonomické. Podľa rakúskeho denníka Standard zúri o vysielacie práva na zábery toreadorov rovnaký boj ako napríklad o práva na žiadané futbalové ligy. Zadlžená štátna inštitúcia RTE ich už nevedela zaplatiť, tradičný šport preto vysielajú len súkromné televízie. Jeho sledovanosť je síce ešte stále relatívne vysoká, väčšinu ľudí v Španielsku však zrejme koniec býkov vo vysielaní RTE veľmi nevzrušil. Podľa prieskumu Gallupovho inštitútu 72 percent populácie už o takzvanú koridu neprejavuje záujem. Tradicionalistov však odchod zápasov z obrazoviek napriek tomu pobúril. Podľa Neue Zürcher Zeitung za všetkým vidia politiku a socialistického premiéra José Luisa Zapatera obvinili z cieleného ničenia tohto „prvotriedneho kultúrneho statku“. Konzervatívna politická strana PP televízii vytkla chýbajúci patriotizmus. RTE sa ohradila, že proti býčím zápasom nič nemá. Už v prvý deň vysielania štátnej televízie v roku 1948 bol súboj človeka so zvieraťom súčasťou programu a odvtedy sa RTE španielskej tradícii venovala každú sezónu. Okrem finančných dôvodov sa „torreros“ museli podľa stanice vytratiť aj pre ochranu detského diváka. Španielske televízie sa totiž dohodli, že do dvadsiatej hodiny výrazne obmedzia prítomnosť násilia na obrazovkách. Dobodané krvácajúce býky, ktoré španielske publikum zabávajú v neskoré popoludnie, nespĺňajú predstavy o nevinnom detskom programe. Ako však konštatuje denník Süddeutsche Zeitung, boje so zvieratami publikum veľmi nepoburujú – z tridsiatich sťažností na priveľa násilia v televízii, ktoré vlani adresovali diváci mediálnemu regulačnému orgánu, sa ani jedna netýkala súbojov s býkmi. (tc)

Článok pokračuje pod video reklamou

Interaktívny pisoár

Agentúra Saatchi & Saatchi GmbH mala za úlohu urobiť kampaň pre spoločnosť Frankfurt Taxi Services. Do komunikácie propagujúcej taxi službu navyše zakomponovala aj „sociálne posolstvo“ o tom, že sa neoplatí jazdiť autom, keď ste pili. Radšej zavolajte taxík od Frankfurt Taxi Services. Kreatívni pracovníci reklamky si uvedomili, že ich pijúcu cieľovku stretnú najmä na záchodoch barov a podnikov, kam sa prišli zabaviť. Na potešenie návštevníkov sa vyhli mentorskému štýlu a pokračovali v zábave aj na toalete. Vznikol tak interaktívny „piss-screen“ – ovládanie pretekárskej počítačovej hry sa zabudovalo priamo do pisoáru.

Viac na blogu pastier.medialne.sk

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUJ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 353
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 844
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 6 849
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 737
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 596
  6. Vizuálny smog je problém 2 723
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 694
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 582
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 455
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 146

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pellegrini si pripomenie okupáciu podľa vzoru Fica

Kiska vystúpi s prejavom k okupácii v RTVS o 19:50 hod.

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.