Aby bol váš život zážitok

Festival komiksu, japonskej kultúry a počítačových hier Comics Salon sa uskutoční 14. až 16. septembra v Bratislave Filmový festival Cinematik v Piešťanoch sa bude konať počas druhého septembrového víkendu Vrcholné opusy komornej hudby predstaví v polovici septembra festival Konvergencie

Film

Hairspray

Fenomén „amerického sna“ môže nadobúdať rôzne formy. Od žobráka, ktorý sa stane milionárom, až po moletku, ktorá sa prepracuje do televíznej tanečnej šou. Druhý spomenutý prípad tvorí kostru príbehu vo filme Hairspray. Ide o muzikál, ktorý po prvýkrát uzrel svetlo filmového sveta v roku 1988 pod taktovkou Johna Watersa. Aktuálny remake nás taktiež prenáša do Ameriky šesťdesiatych rokov, v ktorej sa bujnejúca popkultúra sústreďuje na jedno médium – televíziu. Byť hviezdou znamená byť na obrazovke a o tom rozjíma i bacuľka Tracy (Nikki Blonsky). Jej snom je účinkovanie v regionálnom tanečnom programe. Nie je azda nutné dodávať, že Tracy sa napriek svojim proporciám do vytúženej šou nakoniec dostane a navyše si získa i srdce fešáka Linka. Snímka Hairspray je – zodpovedajúc žánru muzikálu – nenáročným kúskom a vôbec sa nesnaží vyhnúť povinným klišé. Jeho záujmom je zabaviť, rozvíriť rytmy rokenrolu a twistu a predostrieť vejár tanečných choreografií. Lákadlom je John Travolta v exotickej role Tracynej matky či bravúrne tanečné kreácie Christophera Walkena. A vôbec – kto ešte pred úvodnými titulkami netuší, že na záver príde veľkolepé finále s happy endom, ten na tomto filme nemá čo hľadať.(pg)

Článok pokračuje pod video reklamou

Textilný dizajn

Popular v ÚĽUV-e

Bojovať s konfekciou môže byť náročné, ale aj zábavné. Svedčí o tom tvorba dvojice textilných dizajnérov Zuzany Kubánovej a Michala Rafaja, ktorí spoločne tvoria pod značkou Popular. Názov projektu je ironickou parafrázou programu ich tvorby. Produkty dvojice síce koketujú so symbolmi populárnej kultúry, no zároveň sa striktne dištancujú od masovej produkcie. Tričká, tašky a rôzne doplnky z dielne Popularu sú ručne vyrobené a kusovo limitované originály, ktoré si hľadajú náročnejšieho konzumenta s vlastnou hlavou a vkusom. Pre takéto publikum Z. Kubánová a M. Rafaj už štyri roky vymýšľajú a zhotovujú módu vyhýbajúcu sa marketingovej politike odevných reťazcov. Nie náhodou je logom dvojice panáčik Popular, ktorého jednou z inkarnácií je myšiak Mickey s nahryznutým uchom. Presne o to totiž značke Popular ide – ukradnúť si čosi z všadeprítomného mainstrea-mu, ale zároveň to pretvoriť do unikátu, ktorý má hodnotu. Výrobky dizajnérskej dvojice si možno ešte do 7. septembra pozrieť v bratislavskom Dizajn štúdiu ÚĽUV a zakúpiť vo vybraných obchodoch alebo prostredníctvom webovej stránky gopopular.com.(pg)

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CUG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 620
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 486
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 169
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 003
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 261
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 038
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 819
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 819

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico v dueli so Sulíkom: Váš konkurent nie je Smer

Sulík pripomínal Ficovi minulé výroky.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.