Reklama a médiá

Zmiešané pocity

Nemecký trh s tlačou patrí k najväčším v Európe. Printy sa už pomaly zotavujú z prepadu reklamných príjmov zo začiatku tohto storočia. Vydavatelia sa však na ich budúcnosť i napriek pozitívnemu vývoju hospodárstva nedokážu pozerať príliš optimisticky. Aj v nemeckých novinách sa pre rastúci význam internetu vynárajú otázniky, ako sa s týmto médiom vyrovnať. Nemecký zväz vydavateľov novín, ktorý lobuje za záujmy brandže, je konzervatívny. Zubami-nechtami bráni tlačené vydania novín. Ich zástupcovia proti trendu čítania správ na webe bojujú – chodia napríklad do materských škôl, kde prostredníctvom špeciálnych detských vydaní pestujú pozitívny vzťah k papierovým periodikám. Zväz považoval za svoj veľký úspech, keď si vďaka tomuto programu niekoľko škôl a rodín predplatilo denník.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viaceré veľké noviny sa však internetu nebránia. Hoci sa z online reklamy zatiaľ neuživia, svoje portály neustále rozširujú. Vidia totiž, že ak niekde rastú tržby z inzercie, tak je to práve na webe. Napríklad denník Financial Times Deutschland napriek snahám o šetrenie v súčasnosti rozširuje svoju online redakciu. Každé oddelenie dostane svojho redaktora, ktorý bude vytvárať obsah špeciálne pre internetovú stránku. Ešte progresívnejšie je najväčšie nemecké vydavateľstvo Axel Springer. Už niekoľko mesiacov platí pre noviny koncernu stratégia, že s aktuálnymi informáciami sa nečaká až do rána. Konkurenciu treba predbehnúť už na internete a do tlače sa majú dostať komplexnejšie informácie, aby mali čitatelia stále dôvod kúpiť si noviny. Podľa šéfa tohto koncernu Mathiasa Döpfnera však papierovým novinám jednako zvoní umieračik. Klasický papier je podľa neho „out“. Poponáhľať by sa mali skôr výrobcovia elektronického papiera, ktorý by vydavatelia mohli, podobne ako mobilní operátori, dodať čitateľom za nízke ceny.

Udalosť

Veľ ké presuny v televíziách

Verejnoprávna STV by mala zhruba o rok spustiť nový športový kanál

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CN4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CN4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 353
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 844
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 6 849
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 737
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 596
  6. Vizuálny smog je problém 2 723
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 694
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 582
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 455
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 146

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pellegrini si pripomenie okupáciu podľa vzoru Fica

Kiska vystúpi s prejavom k okupácii v RTVS o 19:50 hod.

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.