Reklama a médiá

Zmiešané pocity

Nemecký trh s tlačou patrí k najväčším v Európe. Printy sa už pomaly zotavujú z prepadu reklamných príjmov zo začiatku tohto storočia. Vydavatelia sa však na ich budúcnosť i napriek pozitívnemu vývoju hospodárstva nedokážu pozerať príliš optimisticky. Aj v nemeckých novinách sa pre rastúci význam internetu vynárajú otázniky, ako sa s týmto médiom vyrovnať. Nemecký zväz vydavateľov novín, ktorý lobuje za záujmy brandže, je konzervatívny. Zubami-nechtami bráni tlačené vydania novín. Ich zástupcovia proti trendu čítania správ na webe bojujú – chodia napríklad do materských škôl, kde prostredníctvom špeciálnych detských vydaní pestujú pozitívny vzťah k papierovým periodikám. Zväz považoval za svoj veľký úspech, keď si vďaka tomuto programu niekoľko škôl a rodín predplatilo denník.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viaceré veľké noviny sa však internetu nebránia. Hoci sa z online reklamy zatiaľ neuživia, svoje portály neustále rozširujú. Vidia totiž, že ak niekde rastú tržby z inzercie, tak je to práve na webe. Napríklad denník Financial Times Deutschland napriek snahám o šetrenie v súčasnosti rozširuje svoju online redakciu. Každé oddelenie dostane svojho redaktora, ktorý bude vytvárať obsah špeciálne pre internetovú stránku. Ešte progresívnejšie je najväčšie nemecké vydavateľstvo Axel Springer. Už niekoľko mesiacov platí pre noviny koncernu stratégia, že s aktuálnymi informáciami sa nečaká až do rána. Konkurenciu treba predbehnúť už na internete a do tlače sa majú dostať komplexnejšie informácie, aby mali čitatelia stále dôvod kúpiť si noviny. Podľa šéfa tohto koncernu Mathiasa Döpfnera však papierovým novinám jednako zvoní umieračik. Klasický papier je podľa neho „out“. Poponáhľať by sa mali skôr výrobcovia elektronického papiera, ktorý by vydavatelia mohli, podobne ako mobilní operátori, dodať čitateľom za nízke ceny.

Udalosť

Veľ ké presuny v televíziách

Verejnoprávna STV by mala zhruba o rok spustiť nový športový kanál

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CN4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CN4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  2. Virtuálne sídlo v Bratislave
  3. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  4. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  6. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  7. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  8. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 541
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 753
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 241
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 485
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 322
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 490
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

Neprehliadnite tiež

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámku.