Keď sa banky začínajú krútiť okolo filmu

Veľkofilmy obsadené najväčšími hviezdami sa na festivaly nehrnú, v konkurencii s umeleckými snímkami by zrejme neobstáli

„Som ako banka, robím to dovtedy, kým nie som kaput,“ hovorí vo filme Emira Kusturicu Sľúb mi to srbský obchodník s dievčatami a mafián. Kusturicov film uviedol 60. medzinárodný filmový festival v Cannes prekvapivo až ako posledný v súťažnom programe. V tejto snímke prakticky bez prestávky hrá muzika, strieľa sa, chystá sa svadba aj pohreb a obrovský komín, ktorý má pripomínať Svetové obchodné centrum po srbsky, na konci filmu spadne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kusturicova narážka na banky sa v Cannes stala veľmi aktuálnou. Tohto roku sa na filmovom trhu, ktorý je súčasťou festivalu, akreditovali zástupcovia takmer sedemdesiatich svetových peňažných ústavov. Bankový sektor ako partner zábavného priemyslu, to je nový trend.

Posun v myslení

Bankári boli dlho k filmárom skeptickí. Keď sa pred vyše desiatimi rokmi riaditeľ Chemical Bank John Miller snažil vysvetliť kolegom, že pôžičky a garancie bánk na produkciu a predaje filmov, ktoré podpísali v spoločnosti Madonny alebo Arnolda Schwarzeneggera na jachte oboplávajúcej ostrovy okolo Cannes, môžu byť pre banky výhodné, nik ho nebral vážne. Ani v Los Angeles, ani v New Yorku a v Londýne, kde mala banka svoje pobočky. Dnes prichádzajú investori z bánk a privátnych fondov do Cannes vo veľkom. Ich zámerom je podpora obchodu v zábavnom priemysle. Medzi návštevníkmi trhu bolo možné nájsť mená firiem ako Merrill Lynch, Citigroup alebo J.P. Morgan Chase – nástupcov Chemical Bank. Bankový sektor medzitým spolufinancoval celý rad veľkofilmov, ako bol napríklad Gladiátor. Trh v Cannes slúži bankám a producentom ako sprostredkovateľ pri hľadaní obchodov. Riaditelia finančných domov však zostávajú radšej v pozadí. Médiá na nich nevidia tak dobre ako na Martina Scorseseho, Brada Pitta a ďalších hviezdnych návštevníkov, ktorí boli v tomto roku v Cannes.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CN2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CN2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 664
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 762
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 455
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 546
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 996
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 398
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 336
  10. Najužitočnejšia appka 2 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

Neprehliadnite tiež

V Badene sú fotografie v parku, plávajú aj na jazere

Európsky fotografický festival už aj v rakúskom Badene.

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.