Reklama a médiá

Seriály

Úspechy i neúspechy

Príbehy na pokračovanie fungujú tak ako tie pred stáročiami rozprávané ústne. Len dnes sa šíria divákovi prostredníctvom seriálov cez televíziu. Najmä ak ich rozprávajú obľúbení herci v situáciách, ktoré poznajú sami diváci. Za posledných desať rokov sa na Slovensku pokusy akosi nevydaril. Seriály boli nudné, ťažkopádne, scény a postavy ťažko uveriteľné. Televízie majú problém nájsť ľudí, ktorí vedia, ako sa seriály robia. Pre obrovské náklady už napríklad Markíza nezvládla ďalej ťahať denný pôvodný seriál Medzi nami. Čakanie, kým sa diváci konečne chytia, by bolo pridrahé.Plnoformátové televízie po celom svete seriály chcú, pretože dokážu dlhodobo a stabilne držať sledovanosť na uspokojivej úrovni a lepšie ako jednorazové filmy. Zo skúsenosti stanice vedia, že práve pôvodné seriály vedia naviazať najviac divákov, ktorých potom môžu televízie predať inzerentom. Vytvára sa totiž silný návyk, postavy zo seriálov sa stávajú blízkymi priateľmi divákov. Seriály sú plné obľúbených hviezd a z tých môže televízia ťažiť v množstve iných relácií, ťažiskových titulov, dostanú ju do tlače a do záujmu diváka. Pôvodný seriál vie lepšie ako nakúpený reagovať na reálie, prispôsobiť sa.Markíza namiesto tápania siahla po českej licencii, ktorú overil divák najpodobnejší domácemu. Tak vznikla Ordinácia v ružovej záhrade, ktorej čísla sa vyvíjajú veľmi sľubne. Pôvodnou tvorbou sú aj Susedia, najúspešnejší titul hlavného vysielacieho času vôbec. Ten dodal televíziám odvahu v zavádzaní týchto formátov a presvedčil, že investícia sa môže oplatiť. Tvorcovia relácií 112, Najväčšie kriminálne prípady alebo Najväčšie katastrofy chcú už onedlho skúsenosti zúročiť a skúsiť, či im divák uverí. Prvé slovenské krimi uvedie Markíza v septembri, pripravuje aj ďalší sitcom. Brandža tvrdí, že v najbližších rokoch bude vlastný seriál pre každú veľkú televíziu nevyhnutný.

Článok pokračuje pod video reklamou

Televízia Joj má nový manažment a chce byť po piatich rokoch bez jasnej vízie fungujúcou dvojkou na trhu. Novým generálnym riaditeľom sa stal Richard Flimel (34). Do funkcie ho vymenoval nový majiteľ televízie J&T Media Enterprises, ktorá sa stala odkúpením televízie od spoločnosti Grafobal Group podnikateľa Ivana Kmotríka majiteľom TV Joj. R. Flimel zastupoval záujmy J&T ako nového majiteľa média už od začiatku roka, bol členom komisie, ktorá televíziu preberala.R. Flimel je na Slovensku prvým riaditeľom televízie, ktorý nemá skúsenosti z televízneho prostredia. „Na post generálneho riaditeľa sme chceli človeka nezaťaženého väzbami na mediálne prostredie, špecialistu na efektívne vedenie spoločnosti,“ citovala tlačová správa predsedu Predstavenstva J&T Media Enterprises Petra Korbačku.Vyštudovaný ekonóm a právnik R. Flimel strávil väčšinu profesionálnej kariéry v New Yorku a Londýne, kde od roku 2001 pracoval v právnej kancelárie Sullivan & Cromwell. V obchodnom registri v súčasnosti figuruje len ako člen dozornej rady spoločnosti J&T Media Enterprises spoločne s Mariánom Masarikom a Pavlom Solárom.

Jeho úlohou je najmä zavedenie ekonomických princípov v televízii. Má sa to týkať predovšetkým vytvorenia systému sledovania ziskovosti jednotlivých relácií a vybudovania účinných kontrolných mechanizmov. Všetky projekty budú vyhodnocované a posudzované na základe pomeru nákladov a ekonomického prínosu.Z pôvodnej zostavy riadiacej televíziu do 2. mája zostali pracovať pre prevádzkovateľa televízie Mac TV len výrobná riaditeľka Alexandra Dubovská a technický riaditeľ Dezider Fischer. Podľa vlastných slov na základe odporúčaní vybral R. Flimel na nové pozície finančného riaditeľa Marcela Gregu a riaditeľa pre nové médiá Ondreja Jurovčáka. Staronové pozície obsadili aj Daniel Krajcer (výkonný riaditeľ pre strategické projekty) či Martin Šebo (obchodný riaditeľ). Šéfredaktor Novín Joj Roland Kubina bude šéfom spravodajstva televízie, moderátor Ľuboš Sarnovský sa stal šéfom pre PR a promotion.V oblasti programu chce TV Joj dôkladne analyzovať súčasnú skladbu a zároveň možnosti trhu s cieľom prispôsobiť program tak, aby zasiahol aj doteraz nevyužitý potenciál trhu. „Môžeme sa stať ziskovou dvojkou, zastabilizovať sa a potom sa snažiť dostať na jednotku,“ povedal R. Flimel v rozhovore pre denník Sme. Pomôcť má k tomu František Borovský, bývalý programový riaditeľ Markízy. Z konkurenčnej televízie si so sebou donesie aj časť kreatívneho oddelenia.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 433
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 792
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 465
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 546
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 000
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 400
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 406
  10. Najužitočnejšia appka 2 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

Neprehliadnite tiež

V Badene sú fotografie v parku, plávajú aj na jazere

Európsky fotografický festival už aj v rakúskom Badene.

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.