Reklama a médiá

Seriály

Úspechy i neúspechy

Príbehy na pokračovanie fungujú tak ako tie pred stáročiami rozprávané ústne. Len dnes sa šíria divákovi prostredníctvom seriálov cez televíziu. Najmä ak ich rozprávajú obľúbení herci v situáciách, ktoré poznajú sami diváci. Za posledných desať rokov sa na Slovensku pokusy akosi nevydaril. Seriály boli nudné, ťažkopádne, scény a postavy ťažko uveriteľné. Televízie majú problém nájsť ľudí, ktorí vedia, ako sa seriály robia. Pre obrovské náklady už napríklad Markíza nezvládla ďalej ťahať denný pôvodný seriál Medzi nami. Čakanie, kým sa diváci konečne chytia, by bolo pridrahé.Plnoformátové televízie po celom svete seriály chcú, pretože dokážu dlhodobo a stabilne držať sledovanosť na uspokojivej úrovni a lepšie ako jednorazové filmy. Zo skúsenosti stanice vedia, že práve pôvodné seriály vedia naviazať najviac divákov, ktorých potom môžu televízie predať inzerentom. Vytvára sa totiž silný návyk, postavy zo seriálov sa stávajú blízkymi priateľmi divákov. Seriály sú plné obľúbených hviezd a z tých môže televízia ťažiť v množstve iných relácií, ťažiskových titulov, dostanú ju do tlače a do záujmu diváka. Pôvodný seriál vie lepšie ako nakúpený reagovať na reálie, prispôsobiť sa.Markíza namiesto tápania siahla po českej licencii, ktorú overil divák najpodobnejší domácemu. Tak vznikla Ordinácia v ružovej záhrade, ktorej čísla sa vyvíjajú veľmi sľubne. Pôvodnou tvorbou sú aj Susedia, najúspešnejší titul hlavného vysielacieho času vôbec. Ten dodal televíziám odvahu v zavádzaní týchto formátov a presvedčil, že investícia sa môže oplatiť. Tvorcovia relácií 112, Najväčšie kriminálne prípady alebo Najväčšie katastrofy chcú už onedlho skúsenosti zúročiť a skúsiť, či im divák uverí. Prvé slovenské krimi uvedie Markíza v septembri, pripravuje aj ďalší sitcom. Brandža tvrdí, že v najbližších rokoch bude vlastný seriál pre každú veľkú televíziu nevyhnutný.

Článok pokračuje pod video reklamou

Televízia Joj má nový manažment a chce byť po piatich rokoch bez jasnej vízie fungujúcou dvojkou na trhu. Novým generálnym riaditeľom sa stal Richard Flimel (34). Do funkcie ho vymenoval nový majiteľ televízie J&T Media Enterprises, ktorá sa stala odkúpením televízie od spoločnosti Grafobal Group podnikateľa Ivana Kmotríka majiteľom TV Joj. R. Flimel zastupoval záujmy J&T ako nového majiteľa média už od začiatku roka, bol členom komisie, ktorá televíziu preberala.R. Flimel je na Slovensku prvým riaditeľom televízie, ktorý nemá skúsenosti z televízneho prostredia. „Na post generálneho riaditeľa sme chceli človeka nezaťaženého väzbami na mediálne prostredie, špecialistu na efektívne vedenie spoločnosti,“ citovala tlačová správa predsedu Predstavenstva J&T Media Enterprises Petra Korbačku.Vyštudovaný ekonóm a právnik R. Flimel strávil väčšinu profesionálnej kariéry v New Yorku a Londýne, kde od roku 2001 pracoval v právnej kancelárie Sullivan & Cromwell. V obchodnom registri v súčasnosti figuruje len ako člen dozornej rady spoločnosti J&T Media Enterprises spoločne s Mariánom Masarikom a Pavlom Solárom.

Jeho úlohou je najmä zavedenie ekonomických princípov v televízii. Má sa to týkať predovšetkým vytvorenia systému sledovania ziskovosti jednotlivých relácií a vybudovania účinných kontrolných mechanizmov. Všetky projekty budú vyhodnocované a posudzované na základe pomeru nákladov a ekonomického prínosu.Z pôvodnej zostavy riadiacej televíziu do 2. mája zostali pracovať pre prevádzkovateľa televízie Mac TV len výrobná riaditeľka Alexandra Dubovská a technický riaditeľ Dezider Fischer. Podľa vlastných slov na základe odporúčaní vybral R. Flimel na nové pozície finančného riaditeľa Marcela Gregu a riaditeľa pre nové médiá Ondreja Jurovčáka. Staronové pozície obsadili aj Daniel Krajcer (výkonný riaditeľ pre strategické projekty) či Martin Šebo (obchodný riaditeľ). Šéfredaktor Novín Joj Roland Kubina bude šéfom spravodajstva televízie, moderátor Ľuboš Sarnovský sa stal šéfom pre PR a promotion.V oblasti programu chce TV Joj dôkladne analyzovať súčasnú skladbu a zároveň možnosti trhu s cieľom prispôsobiť program tak, aby zasiahol aj doteraz nevyužitý potenciál trhu. „Môžeme sa stať ziskovou dvojkou, zastabilizovať sa a potom sa snažiť dostať na jednotku,“ povedal R. Flimel v rozhovore pre denník Sme. Pomôcť má k tomu František Borovský, bývalý programový riaditeľ Markízy. Z konkurenčnej televízie si so sebou donesie aj časť kreatívneho oddelenia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 089
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 571
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 977
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 200
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 321
  6. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 6 406
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 117
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 4 822
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 4 114
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 495