Reklama a médiá

Rádiá

Úspech = formát

Slovenské rádiá sa postupne profesionalizujú. Ide o nevyhnutný proces, ktorý musí podstúpiť každé rozhlasové médium, ktoré sa chce v najbližších rokoch udržať na trhu a zarábať. Prvý na to prišiel Expres. Aj vďaka tomu sa neohrozene usadil na prvej priečke v počúvanosti rádií a nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo zmeniť. Kľúč k úspechu bol napohľad jednoduchý. Na slovenskom trhu však do roku 2002 nepoznaný. Precízne a presne na mieru ušitý hudobný formát, spolupráca s konzultačnou agentúrou či telefonické prieskumy, vďaka ktorým rádio presne vie, čo chce jeho poslucháč počuť. To sú iba niektoré základné kroky, ktoré priniesli Expresu úspech. Strmý nárast v počúvanosti zaznamenáva aktuálne aj rádio Jemné melódie. Do úzadia zatlačilo podľa posledných prieskumov po dlhej dobe rádiá Okey a Regina. Na päty začalo šliapať aj dlhodobo tretiemu Fun Radiu. Recept na úspech bol rovnaký. Majitelia rádia pomocou analýzy trhu, takzvanej mapping study, odhalili jednu z mnohých medzier v ponuke hudobných formátov na Slovensku, ktorú zalátali precízne naformátovaným low budget rádiom, hrajúcim iba pomalé a nerušivé piesne s minimom sprievodného slova. Úspešnosť stanice, ktorá v zásade popiera základné charakteristiky rádia, ohromuje. Prečo si poslucháč s rovnakým efektom nepustí radšej kompiláciu obľúbených „slaďákov“ vo svojom CD prehrávači? Jemné melódie ukazujú, že to ide aj bez spravodajstva, dopravného servisu, množstva súťaží a dokonca takmer bez moderátorov. Nie je preto vylúčené, že podobnou cestou inak naformátovanej „samohrajky“ sa vyberie aj niektorý z trhových konkurentov. Okey či Viva už zmenu a najmä formát zúfalo potrebujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hreha v konflikte záujmov

Riaditeľ STV čelí ďalším problémom: na dodávku spravodajstva z Česka najal firmu, v ktorej správnych orgánoch sedel ešte pred rokom. Slovenská televízia bude na dodávku spravodajstva z Česka využívať služby Regionálnej televíznej agentúry (RTA) so sídlom v Prahe. Riaditeľ STV Radim Hreha bol členom dozornej rady RTA pred minuloročným odchodom do Českej televízie. Vlastní ju podnikateľ Jaroslav Berka, ktorému R. Hreha viedol server Česká média.

Zmluvu podpísali predstavitelia oboch strán koncom marca. „Nového partnera sme hľadali preto, lebo nám vypršala zmluva so spoločnosťou Mafra,” informoval poverený hovorca televízie Jozef Gogola. Riaditeľ odôvodnil výber partnera pre STV výhodnými podmienkami a kvalitnou ponukou.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CGZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CGZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 633
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 656
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 032
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 982
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 775
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 701
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 383
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 636
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 389

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Je leto, v koalícii si nevedia prísť na meno

Ako sa vyvíjali vzťahy medzi SNS a Most-Híd.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj Rusi boli okupovaní, už si to len priznať

Patrili k najväčším obetiam boľševickej diktatúry.

AUTORSKÁ STRANA MICHAELY TERENZANI

Tých, ktorí odišli, svet prijal s otvorenou náručou

Aké by to bolo, len tak sa zbaliť?

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.