Logo pre menej škodlivé potraviny

Marketing

Počet obéznych ľudí je vysoký, viaceré organizácie propagujúce zdravý životný štýl bijú preto na poplach. Keďže spoločnosť si s nadváhou evidentne nevie dať rady, euroúradníci už tradične útočia na najviditeľnejšiu stránku potravinového biznisu – marketing a reklamu. Potravinársky priemysel na dopyt po zdravších výrobkoch zareagoval už pred rokmi. A tak sú v súčasnosti pulty zaplnené „light“ verziami produktov, ktoré sa chvália veľkou percentuálnou nulou tuku a cukru alebo celkovým zlepšením zdravotného stavu konzumentov. Extrémne názory presadzujú, aby z televízií úplne zmizla reklama na fast foody a sladkosti, tie však (zatiaľ) neprešli. Európska komisia aj parlament však ešte v októbri minulého roka schválili smernicu, podľa ktorej by členské štáty mali od tohto roka dávať väčší pozor na marketingové heslá potravín, ktoré hovoria o zníženom podiele škodlivých látok či vysokom obsahu vitamínov. Čo je light,100 percent, veľa či málo, by mali vopred určiť európske a národné orgány verejného zdravotníctva. Zákazníci by tak mali mať istotu, že zľahčené verzie jedla aj skutočne budú menej tukotvorné. Jeden z najväčších svetových výrobcov potravín Unilever však už aj na slovenskom a českom trhu preventívne zareagoval novým logom Viem, čo jem, ktoré sa najprv objaví na majonéze Hellmanns, čaji Lipton a polievke Knorr. Do roku 2008 by logo malo používať 60 percent produktov koncernu, ktoré spĺňajú podmienku nižšieho obsahu cukru, soli a nezdravých tukov. Podľa Unileveru tri štvrtiny európskych spotrebiteľov tabuľkám s obsahom tukov, cukrov, bielkovín a kalórií nerozumejú, koncern sa však netají ani tým, že iniciatíva súvisí s tlakom z Bruselu. Aj voči potravinám s novým logom však zrejme treba zachovať zdravú skepsu – majonéza light môže mať menej tuku ako bežná, so zdravou výživou aj tak nemá nič spoločné.

Článok pokračuje pod video reklamou

Refresh týždenníka

Domino sa vracia k svojim koreňom

Šestnásťročný názorový týždenník Domino fórum sa od polovice februára opäť vracia k názvu Domino efekt a zmenou prechádza aj jeho formát. Podľa úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Titul sa však už údajne dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, smerovanie a financovanie. Novým vydavateľom bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Tá vydáva aj bezplatný bratislavský schránkový dvojtýždenník Istropolitan. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. „Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky,“ hovorí R. Filistein. Redakcia by sa obmieňať nemala. Týždenník, ktorý od 15. februára vychádza každý štvrtok, má nový oblek – namiesto novinového formátu sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva však naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby – o moderných trendoch v oblasti novinovej grafiky príliš hovoriť nemožno.Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné, ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, ktoré podľa obchodného registra formálne riadila Silvia Prepirová. Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum – Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aspoň podľa názvu aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný či Martin Klein. P. Schutz a neskôr aj ďalší redaktori však Domino fórum opustili už po niekoľkých týždňoch.

Veľký odchod redaktorov zažilo Domino fórum aj v roku 2004, keď ho opustila celá redakcia, ktorú dlhší čas viedol Štefan Hríb a neskôr František Šebej. Novinári vtedy pre údajné nezhody s vydavateľom odišli a založili časopis Týždeň. Ten v súčasnosti hľadá nového spoluvydavateľa.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
          2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
          5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          7. Keď Slováci krotia morský vietor
          8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
          9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
          10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
          1. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
          2. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
          3. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
          4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
          5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
          6. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
          7. Všetko, čo rodiny milujú
          8. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
          9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
          10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
          1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 791
          2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 17 617
          3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 13 028
          4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 7 744
          5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 899
          6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 216
          7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 856
          8. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 4 434
          9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 405
          10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 957

          Hlavné správy zo Sme.sk

          AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

          Trump je najškodlivejší zjav, čo Zem nosila

          Výročná správa SIS je opäť raz akoby volanie po zrušení inštitúcie.

          dnes píše matia lenická

          O ženách chcú opäť rozhodovať muži

          Naša katolícka cirkev odmieta počúvať a nasledovať vlastného pápeža.

          Neprehliadnite tiež

          Zober svoju makovicu za hranicu

          Slováci z Warwickej univerzity v Anglicku prezrádzajú ako sa podieľajú na udržiavaní slovenskej študentskej komunity v medzinárodnom univerzitnom prostredí.

          Cyklistický nomád prešiel svet za tri roky

          Ochorel na Crohnovu chorobu a opustilo ho dievča. Zrazu už doma nemal nič, pre čo by stálo zostávať. Matěj Balga si v bazáre kúpil bicykel a o pár dní bol na ceste.

          Mladý podnikateľ chce preraziť na trh jemne praženou kávou

          „Keď kávu veľmi prepražíte, stratí sa jej ovocná vôňa a bude len horká,“ tvrdí Peter Szabó, zakladateľ pražiarne kávy Coffeein zo Šiah. V rodinnej firme sa remeslu venuje už niekoľko rokov.

          Čakanie na kuriéra sa stáva minulosťou. Drony ho však nenahradia

          Zásielka na druhý deň od objednania, jej online sledovanie, donáška presne na hodinu, to sú len niektoré z inovatívnych služieb.

          Firma, ktorá stavila na inovácie

          V šiestich rokoch predával starej mame kávu, ktorú urobil u nej doma. CulCharge nie je prvý projekt, na ktorom v živote pracoval. Viktor Reviliak sa stal víťazom súťaže Mladý inovatívny podnikateľ 2017.