Logo pre menej škodlivé potraviny

Marketing

Počet obéznych ľudí je vysoký, viaceré organizácie propagujúce zdravý životný štýl bijú preto na poplach. Keďže spoločnosť si s nadváhou evidentne nevie dať rady, euroúradníci už tradične útočia na najviditeľnejšiu stránku potravinového biznisu – marketing a reklamu. Potravinársky priemysel na dopyt po zdravších výrobkoch zareagoval už pred rokmi. A tak sú v súčasnosti pulty zaplnené „light“ verziami produktov, ktoré sa chvália veľkou percentuálnou nulou tuku a cukru alebo celkovým zlepšením zdravotného stavu konzumentov. Extrémne názory presadzujú, aby z televízií úplne zmizla reklama na fast foody a sladkosti, tie však (zatiaľ) neprešli. Európska komisia aj parlament však ešte v októbri minulého roka schválili smernicu, podľa ktorej by členské štáty mali od tohto roka dávať väčší pozor na marketingové heslá potravín, ktoré hovoria o zníženom podiele škodlivých látok či vysokom obsahu vitamínov. Čo je light,100 percent, veľa či málo, by mali vopred určiť európske a národné orgány verejného zdravotníctva. Zákazníci by tak mali mať istotu, že zľahčené verzie jedla aj skutočne budú menej tukotvorné. Jeden z najväčších svetových výrobcov potravín Unilever však už aj na slovenskom a českom trhu preventívne zareagoval novým logom Viem, čo jem, ktoré sa najprv objaví na majonéze Hellmanns, čaji Lipton a polievke Knorr. Do roku 2008 by logo malo používať 60 percent produktov koncernu, ktoré spĺňajú podmienku nižšieho obsahu cukru, soli a nezdravých tukov. Podľa Unileveru tri štvrtiny európskych spotrebiteľov tabuľkám s obsahom tukov, cukrov, bielkovín a kalórií nerozumejú, koncern sa však netají ani tým, že iniciatíva súvisí s tlakom z Bruselu. Aj voči potravinám s novým logom však zrejme treba zachovať zdravú skepsu – majonéza light môže mať menej tuku ako bežná, so zdravou výživou aj tak nemá nič spoločné.

Článok pokračuje pod video reklamou

Refresh týždenníka

Domino sa vracia k svojim koreňom

Šestnásťročný názorový týždenník Domino fórum sa od polovice februára opäť vracia k názvu Domino efekt a zmenou prechádza aj jeho formát. Podľa úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Titul sa však už údajne dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, smerovanie a financovanie. Novým vydavateľom bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Tá vydáva aj bezplatný bratislavský schránkový dvojtýždenník Istropolitan. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. „Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky,“ hovorí R. Filistein. Redakcia by sa obmieňať nemala. Týždenník, ktorý od 15. februára vychádza každý štvrtok, má nový oblek – namiesto novinového formátu sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva však naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby – o moderných trendoch v oblasti novinovej grafiky príliš hovoriť nemožno.Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné, ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, ktoré podľa obchodného registra formálne riadila Silvia Prepirová. Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum – Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aspoň podľa názvu aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný či Martin Klein. P. Schutz a neskôr aj ďalší redaktori však Domino fórum opustili už po niekoľkých týždňoch.

Veľký odchod redaktorov zažilo Domino fórum aj v roku 2004, keď ho opustila celá redakcia, ktorú dlhší čas viedol Štefan Hríb a neskôr František Šebej. Novinári vtedy pre údajné nezhody s vydavateľom odišli a založili časopis Týždeň. Ten v súčasnosti hľadá nového spoluvydavateľa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 676
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 19 756
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 7 133
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 934
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 6 464
  6. Štefánka by Pulitzer 5 494
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 343
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 421
  9. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a. 3 407
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 947

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Patrik Dubovský - Fórum

Ako Harabinov senát poslal do väzenia ťažko chorého františkána

Bystrík Janík zomrel následkom perzekúcií komunistického režimu a jeho justície.

PLUS

Kde sa vzali nožík-rybička, verzatilka aj známe zápalky

Príbehy drobností českého dizajnu, ktoré prežili.

Neprehliadnite tiež

Predbehli svet v používaní umelej inteligencie

Svet čínskeho internetu je iný než vo zvyšku sveta.

Čínske aplikácie s rozpoznávaní tvárí sú rozšírené pre menej prísne pravidlá ochrany súkromia

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Mesto skladov žije dodnes, Hamburg je plný kobercov, kakaa a kávy

Speicherstadt je súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Čo ešte čakať od kryptomien. Bitcoin si zalietal ako na hojdačke

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.