Logo pre menej škodlivé potraviny

Marketing

Počet obéznych ľudí je vysoký, viaceré organizácie propagujúce zdravý životný štýl bijú preto na poplach. Keďže spoločnosť si s nadváhou evidentne nevie dať rady, euroúradníci už tradične útočia na najviditeľnejšiu stránku potravinového biznisu – marketing a reklamu. Potravinársky priemysel na dopyt po zdravších výrobkoch zareagoval už pred rokmi. A tak sú v súčasnosti pulty zaplnené „light“ verziami produktov, ktoré sa chvália veľkou percentuálnou nulou tuku a cukru alebo celkovým zlepšením zdravotného stavu konzumentov. Extrémne názory presadzujú, aby z televízií úplne zmizla reklama na fast foody a sladkosti, tie však (zatiaľ) neprešli. Európska komisia aj parlament však ešte v októbri minulého roka schválili smernicu, podľa ktorej by členské štáty mali od tohto roka dávať väčší pozor na marketingové heslá potravín, ktoré hovoria o zníženom podiele škodlivých látok či vysokom obsahu vitamínov. Čo je light,100 percent, veľa či málo, by mali vopred určiť európske a národné orgány verejného zdravotníctva. Zákazníci by tak mali mať istotu, že zľahčené verzie jedla aj skutočne budú menej tukotvorné. Jeden z najväčších svetových výrobcov potravín Unilever však už aj na slovenskom a českom trhu preventívne zareagoval novým logom Viem, čo jem, ktoré sa najprv objaví na majonéze Hellmanns, čaji Lipton a polievke Knorr. Do roku 2008 by logo malo používať 60 percent produktov koncernu, ktoré spĺňajú podmienku nižšieho obsahu cukru, soli a nezdravých tukov. Podľa Unileveru tri štvrtiny európskych spotrebiteľov tabuľkám s obsahom tukov, cukrov, bielkovín a kalórií nerozumejú, koncern sa však netají ani tým, že iniciatíva súvisí s tlakom z Bruselu. Aj voči potravinám s novým logom však zrejme treba zachovať zdravú skepsu – majonéza light môže mať menej tuku ako bežná, so zdravou výživou aj tak nemá nič spoločné.

Refresh týždenníka

Domino sa vracia k svojim koreňom

Šestnásťročný názorový týždenník Domino fórum sa od polovice februára opäť vracia k názvu Domino efekt a zmenou prechádza aj jeho formát. Podľa úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Titul sa však už údajne dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, smerovanie a financovanie. Novým vydavateľom bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Tá vydáva aj bezplatný bratislavský schránkový dvojtýždenník Istropolitan. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. „Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky,“ hovorí R. Filistein. Redakcia by sa obmieňať nemala. Týždenník, ktorý od 15. februára vychádza každý štvrtok, má nový oblek – namiesto novinového formátu sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva však naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby – o moderných trendoch v oblasti novinovej grafiky príliš hovoriť nemožno.Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné, ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, ktoré podľa obchodného registra formálne riadila Silvia Prepirová. Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum – Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aspoň podľa názvu aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný či Martin Klein. P. Schutz a neskôr aj ďalší redaktori však Domino fórum opustili už po niekoľkých týždňoch.

Veľký odchod redaktorov zažilo Domino fórum aj v roku 2004, keď ho opustila celá redakcia, ktorú dlhší čas viedol Štefan Hríb a neskôr František Šebej. Novinári vtedy pre údajné nezhody s vydavateľom odišli a založili časopis Týždeň. Ten v súčasnosti hľadá nového spoluvydavateľa.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Od Pokémonu k inteligentným okuliarom v smartfóne

Hra Pokémon GO ukázala, že budúcnosť je už tu. Rozšírenú realitu si môže užiť každý, stačí k tomu smartfón, a tak marketéri už poškuľujú po novom mocnom nástroji.

Ako si Nová cvernovka na seba zarobila

Cvernovkári sa v ich novej budove bývalej strednej školy na Račianskej ulici už udomácnili a za rok sa dostali k udržateľnému modelu financovania.

Developer, ktorý sa špecializuje na dostupné bývanie

Preslávili ich bratislavské Tri veže. Dnes stavajú novú mestkú štvrť Slnečnice v Petržalke. O význach pre developerov sa Profit zhováral so Štefanom Belešom, šéfom spoločnosti Cresco.

V jednom berlínskom hosteli sa spí na území Severnej Kórei

City Hostel Berlin v diplomatickej štvrti Berlína vybudovali a prevádzkujú Severokórejci na pôde veľvyslanectva KĽDR. Turisti o tom zväčša nevedia.