Logo pre menej škodlivé potraviny

Marketing

Počet obéznych ľudí je vysoký, viaceré organizácie propagujúce zdravý životný štýl bijú preto na poplach. Keďže spoločnosť si s nadváhou evidentne nevie dať rady, euroúradníci už tradične útočia na najviditeľnejšiu stránku potravinového biznisu – marketing a reklamu. Potravinársky priemysel na dopyt po zdravších výrobkoch zareagoval už pred rokmi. A tak sú v súčasnosti pulty zaplnené „light“ verziami produktov, ktoré sa chvália veľkou percentuálnou nulou tuku a cukru alebo celkovým zlepšením zdravotného stavu konzumentov. Extrémne názory presadzujú, aby z televízií úplne zmizla reklama na fast foody a sladkosti, tie však (zatiaľ) neprešli. Európska komisia aj parlament však ešte v októbri minulého roka schválili smernicu, podľa ktorej by členské štáty mali od tohto roka dávať väčší pozor na marketingové heslá potravín, ktoré hovoria o zníženom podiele škodlivých látok či vysokom obsahu vitamínov. Čo je light,100 percent, veľa či málo, by mali vopred určiť európske a národné orgány verejného zdravotníctva. Zákazníci by tak mali mať istotu, že zľahčené verzie jedla aj skutočne budú menej tukotvorné. Jeden z najväčších svetových výrobcov potravín Unilever však už aj na slovenskom a českom trhu preventívne zareagoval novým logom Viem, čo jem, ktoré sa najprv objaví na majonéze Hellmanns, čaji Lipton a polievke Knorr. Do roku 2008 by logo malo používať 60 percent produktov koncernu, ktoré spĺňajú podmienku nižšieho obsahu cukru, soli a nezdravých tukov. Podľa Unileveru tri štvrtiny európskych spotrebiteľov tabuľkám s obsahom tukov, cukrov, bielkovín a kalórií nerozumejú, koncern sa však netají ani tým, že iniciatíva súvisí s tlakom z Bruselu. Aj voči potravinám s novým logom však zrejme treba zachovať zdravú skepsu – majonéza light môže mať menej tuku ako bežná, so zdravou výživou aj tak nemá nič spoločné.

Článok pokračuje pod video reklamou

Refresh týždenníka

Domino sa vracia k svojim koreňom

Šestnásťročný názorový týždenník Domino fórum sa od polovice februára opäť vracia k názvu Domino efekt a zmenou prechádza aj jeho formát. Podľa úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Titul sa však už údajne dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, smerovanie a financovanie. Novým vydavateľom bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Tá vydáva aj bezplatný bratislavský schránkový dvojtýždenník Istropolitan. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. „Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky,“ hovorí R. Filistein. Redakcia by sa obmieňať nemala. Týždenník, ktorý od 15. februára vychádza každý štvrtok, má nový oblek – namiesto novinového formátu sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva však naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby – o moderných trendoch v oblasti novinovej grafiky príliš hovoriť nemožno.Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné, ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, ktoré podľa obchodného registra formálne riadila Silvia Prepirová. Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum – Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aspoň podľa názvu aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný či Martin Klein. P. Schutz a neskôr aj ďalší redaktori však Domino fórum opustili už po niekoľkých týždňoch.

Veľký odchod redaktorov zažilo Domino fórum aj v roku 2004, keď ho opustila celá redakcia, ktorú dlhší čas viedol Štefan Hríb a neskôr František Šebej. Novinári vtedy pre údajné nezhody s vydavateľom odišli a založili časopis Týždeň. Ten v súčasnosti hľadá nového spoluvydavateľa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 229
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 964
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 463
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 707
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 161
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 957
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 6 105
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 709
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 647

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za „suseda“ získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.