Sms reklama je bez súhlasu neetická

Každý majiteľ mobilu už určite dostal od svojho operátora komerčné SMS správy. Kým tie s vianočným pozdravom prinajmenšom veľmi neotravujú, na priveľmi často zasielané informácie o akciových paušáloch už mnohí klienti byť zvedaví nemusia. Nehovoriac napríklad o agitačných správach od politických kandidátov krátko pred komunálnymi voľbami, ktoré ľudia už môžu chápať ako narúšanie ich súkromia. A rôzne pochybné súťaže navádzajúce zavolať na spoplatnené telefónne číslo, pri ktorých nie je známy ani adresát, sú už len obyčajný podvod.

Aby sa ľudia vedeli na pokútnu mobilnú reklamu aj sťažovať, prijala Rada pre reklamu – orgán etickej samoregulácie reklamnej brandže – novelu svojho etického kódexu. Tá hovorí, že reklama prostredníctvom SMS či MMS správ sa nemôže zasielať bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu reklamy. Adresa a totožnosť zasielateľa reklamy musí byť okrem toho známa, aby ľudia, ktorí si reklamu na mobil neželajú, mali kam zaslať žiadosť o vymazanie zo zoznamu adresátov. A to bezplatne a jednoducho. Bez toho, aby museli absolvovať komplikované byrokratické úkony. Pre slušné firmy to nebude predstavovať žiaden problém. Tie už dávno pochopili, že zákazník je pán – ak si SMS reklamu neželá, jej zasielateľ mu v tom musí vyhovieť.

To isté platí aj pre reklamu prostredníctvom e-mailu. Ak je niekto skutočne alergický na reklamu vo svojej elektronickej poštovej schránke, mal by si na to dávať pozor už pri podpisovaní rôznych zmlúv, kde udáva svoje kontaktné informácie. Podľa etického kódexu majú totiž firmy právo poslať na e-mail reklamu aj vtedy, ak na to zákazníci nedali vopred súhlas. Opäť za predpokladu, že spotrebitelia majú možnosť kedykoľvek odmietnuť používanie kontaktných informácií na zasielanie inzercie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CD3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4CD3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 341
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 091
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 053
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 396
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 702
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 457
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 139
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Sklady sú spiace peniaze. Zara vie robiť rýchlu módu vďaka dobrej logistike

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Rýchla móda dnes nemá alternatívu

Móda sa celkom zbláznila. Jednu vec si poriadne ani neoblečiete a už sa z výkladov na vás pozerá nový, vraj trendovejší. Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby premenili svoje najväčšie túžby na skutočnosť.