Sms reklama je bez súhlasu neetická

Každý majiteľ mobilu už určite dostal od svojho operátora komerčné SMS správy. Kým tie s vianočným pozdravom prinajmenšom veľmi neotravujú, na priveľmi často zasielané informácie o akciových paušáloch už mnohí klienti byť zvedaví nemusia. Nehovoriac napríklad o agitačných správach od politických kandidátov krátko pred komunálnymi voľbami, ktoré ľudia už môžu chápať ako narúšanie ich súkromia. A rôzne pochybné súťaže navádzajúce zavolať na spoplatnené telefónne číslo, pri ktorých nie je známy ani adresát, sú už len obyčajný podvod.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aby sa ľudia vedeli na pokútnu mobilnú reklamu aj sťažovať, prijala Rada pre reklamu – orgán etickej samoregulácie reklamnej brandže – novelu svojho etického kódexu. Tá hovorí, že reklama prostredníctvom SMS či MMS správ sa nemôže zasielať bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu reklamy. Adresa a totožnosť zasielateľa reklamy musí byť okrem toho známa, aby ľudia, ktorí si reklamu na mobil neželajú, mali kam zaslať žiadosť o vymazanie zo zoznamu adresátov. A to bezplatne a jednoducho. Bez toho, aby museli absolvovať komplikované byrokratické úkony. Pre slušné firmy to nebude predstavovať žiaden problém. Tie už dávno pochopili, že zákazník je pán – ak si SMS reklamu neželá, jej zasielateľ mu v tom musí vyhovieť.

To isté platí aj pre reklamu prostredníctvom e-mailu. Ak je niekto skutočne alergický na reklamu vo svojej elektronickej poštovej schránke, mal by si na to dávať pozor už pri podpisovaní rôznych zmlúv, kde udáva svoje kontaktné informácie. Podľa etického kódexu majú totiž firmy právo poslať na e-mail reklamu aj vtedy, ak na to zákazníci nedali vopred súhlas. Opäť za predpokladu, že spotrebitelia majú možnosť kedykoľvek odmietnuť používanie kontaktných informácií na zasielanie inzercie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CD3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CD3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 276
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 964
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 464
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 709
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 203
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 002
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 950
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 720
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 550

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.