Spať na vavrínoch sa nevypláca

Producentov jednorazových plienok posúvajú vpred nápady marketingových pracovníkov

Spoločnosť Kimberly-Clark sa rozhodla postaviť rivalovi Procter & Gamble v situácii, keď Pampers boli už celkom dominantnou značkou na trhu jednorazových plienok a slovo „pampersky“ sa stalo zľudoveným názvom pre tento druh produktov.

Jednorazové detské nohavičky možno právom považovať za jeden z najdôležitejších vynálezov 20. storočia, minimálne v oblasti spotrebného tovaru. Ako k nemu došlo? V roku 1956 sa istému Viktorovi Millsovi narodila vnučka. Novopečený dedko bol od nadšenia bez seba, ale na jeho radosť čoskoro padol tieň. Rodičia dávali často novorodenca do opatery starým rodičom a úmorný proces výmeny plienok ho začal deptať. Ibaže V. Mills bol vedúcim jedného z technických oddelení spoločnosti Procter & Gamble a šťastnou zhodou okolností práve jeho útvar dostal v tom čase za úlohu rozpracovať koncepciu využitia produkcie svojho podniku vyrábajúceho papier a celulózu. V. Mills nemusel veľmi dlho premýšľať a navrhol vedeniu, aby začali vyrábať v továrni detské plienky. Ako neskôr spomínal, vôbec mu vtedy neprišlo na um, že stojí pri zrode celkom nového odvetvia, ktorého ročný obrat presiahne vyše dvadsať miliárd dolárov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Trvalo však ešte niekoľko rokov, kým sa výskumným pracovníkom firmy Procter & Gamble (P&G) podarilo v roku 1960 vytvoriť použiteľného predchodcu dnešných moderných plienkových nohavičiek. Novinka, ktorá dostala názov Pampers, však prenikala na trh pomaly. Až v roku 1969 dosiahla celonárodný význam. Technológia výroby ešte nebola dostatočne prepracovaná, a tak výrobné náklady i cena boli pomerne vysoké. Ani spôsob obliekania a upevnenia plienok nebol úplne domyslený. Postupom času sa však ich kvalita zdokonaľovala, čo napomáhal aj vývoj nových, vhodnejších materiálov. Rodičia si začali užitočnosť nového výrobku čoraz väčšmi pochvaľovať. A najmä ho využívali. Trh sa prudko rozrástol a P&G na ňom v prvej polovici sedemdesiatych rokov dosiahol 77-percentný podiel. Samotným plienkam začali ľudia hovoriť „pampersky“.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 020
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 184
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 981
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 6 948
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 358
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 255
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 531
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 677
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 917

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Firmy, ktoré sú dôležitejšie ako obrovské monopoly

Takéto firmy sú kľúčové v menej rozvinutých regiónoch.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.