Spať na vavrínoch sa nevypláca

Producentov jednorazových plienok posúvajú vpred nápady marketingových pracovníkov

Spoločnosť Kimberly-Clark sa rozhodla postaviť rivalovi Procter & Gamble v situácii, keď Pampers boli už celkom dominantnou značkou na trhu jednorazových plienok a slovo „pampersky“ sa stalo zľudoveným názvom pre tento druh produktov.

Jednorazové detské nohavičky možno právom považovať za jeden z najdôležitejších vynálezov 20. storočia, minimálne v oblasti spotrebného tovaru. Ako k nemu došlo? V roku 1956 sa istému Viktorovi Millsovi narodila vnučka. Novopečený dedko bol od nadšenia bez seba, ale na jeho radosť čoskoro padol tieň. Rodičia dávali často novorodenca do opatery starým rodičom a úmorný proces výmeny plienok ho začal deptať. Ibaže V. Mills bol vedúcim jedného z technických oddelení spoločnosti Procter & Gamble a šťastnou zhodou okolností práve jeho útvar dostal v tom čase za úlohu rozpracovať koncepciu využitia produkcie svojho podniku vyrábajúceho papier a celulózu. V. Mills nemusel veľmi dlho premýšľať a navrhol vedeniu, aby začali vyrábať v továrni detské plienky. Ako neskôr spomínal, vôbec mu vtedy neprišlo na um, že stojí pri zrode celkom nového odvetvia, ktorého ročný obrat presiahne vyše dvadsať miliárd dolárov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Trvalo však ešte niekoľko rokov, kým sa výskumným pracovníkom firmy Procter & Gamble (P&G) podarilo v roku 1960 vytvoriť použiteľného predchodcu dnešných moderných plienkových nohavičiek. Novinka, ktorá dostala názov Pampers, však prenikala na trh pomaly. Až v roku 1969 dosiahla celonárodný význam. Technológia výroby ešte nebola dostatočne prepracovaná, a tak výrobné náklady i cena boli pomerne vysoké. Ani spôsob obliekania a upevnenia plienok nebol úplne domyslený. Postupom času sa však ich kvalita zdokonaľovala, čo napomáhal aj vývoj nových, vhodnejších materiálov. Rodičia si začali užitočnosť nového výrobku čoraz väčšmi pochvaľovať. A najmä ho využívali. Trh sa prudko rozrástol a P&G na ňom v prvej polovici sedemdesiatych rokov dosiahol 77-percentný podiel. Samotným plienkam začali ľudia hovoriť „pampersky“.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 217
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 022
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 943
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 959
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 209
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 953
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  8. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 166
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 155
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 004

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dechtice straší skládka odpadu, hrozí kontaminácia pitnej vody

Dechtice zásobujú vodou 90-tisíc ľudí.

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch, riekach a na úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

Neprehliadnite tiež

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.