Spať na vavrínoch sa nevypláca

Producentov jednorazových plienok posúvajú vpred nápady marketingových pracovníkov

Spoločnosť Kimberly-Clark sa rozhodla postaviť rivalovi Procter & Gamble v situácii, keď Pampers boli už celkom dominantnou značkou na trhu jednorazových plienok a slovo „pampersky“ sa stalo zľudoveným názvom pre tento druh produktov.

Jednorazové detské nohavičky možno právom považovať za jeden z najdôležitejších vynálezov 20. storočia, minimálne v oblasti spotrebného tovaru. Ako k nemu došlo? V roku 1956 sa istému Viktorovi Millsovi narodila vnučka. Novopečený dedko bol od nadšenia bez seba, ale na jeho radosť čoskoro padol tieň. Rodičia dávali často novorodenca do opatery starým rodičom a úmorný proces výmeny plienok ho začal deptať. Ibaže V. Mills bol vedúcim jedného z technických oddelení spoločnosti Procter & Gamble a šťastnou zhodou okolností práve jeho útvar dostal v tom čase za úlohu rozpracovať koncepciu využitia produkcie svojho podniku vyrábajúceho papier a celulózu. V. Mills nemusel veľmi dlho premýšľať a navrhol vedeniu, aby začali vyrábať v továrni detské plienky. Ako neskôr spomínal, vôbec mu vtedy neprišlo na um, že stojí pri zrode celkom nového odvetvia, ktorého ročný obrat presiahne vyše dvadsať miliárd dolárov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Trvalo však ešte niekoľko rokov, kým sa výskumným pracovníkom firmy Procter & Gamble (P&G) podarilo v roku 1960 vytvoriť použiteľného predchodcu dnešných moderných plienkových nohavičiek. Novinka, ktorá dostala názov Pampers, však prenikala na trh pomaly. Až v roku 1969 dosiahla celonárodný význam. Technológia výroby ešte nebola dostatočne prepracovaná, a tak výrobné náklady i cena boli pomerne vysoké. Ani spôsob obliekania a upevnenia plienok nebol úplne domyslený. Postupom času sa však ich kvalita zdokonaľovala, čo napomáhal aj vývoj nových, vhodnejších materiálov. Rodičia si začali užitočnosť nového výrobku čoraz väčšmi pochvaľovať. A najmä ho využívali. Trh sa prudko rozrástol a P&G na ňom v prvej polovici sedemdesiatych rokov dosiahol 77-percentný podiel. Samotným plienkam začali ľudia hovoriť „pampersky“.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4C98 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 735
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 506
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 430
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 14 037
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 10 842
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 077
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 048
  8. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 742
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 230
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 133

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

Dobré ráno

Dobré ráno: Začala sa vojna o vplyv v polícii

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Stĺpček Jakuba Fila

Fico útokom na Lajčáka píli konár sám pod sebou

Poslanec Fico potrebuje prezidenta alebo percentá.

DOMOV

Štefanova už našli, eskortovali ho do väzenia

Trest jedenásť rokov a deväť rokov dostali bývalí politici za kauzu nástenka.

Neprehliadnite tiež

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva

Renáta Hall: Vysoké školy potrebujeme viac otvoriť

Prečo slovenské vysoké školy nie sú v špičke?