Dr. Horák už nechodí s plecniakom do Prahy

Majiteľ CD predajne je zároveň vydavateľom i organizátorom koncertov

Keď kráčate po Medenej ulici v Bratislave, ťažko miniete predajňu hudby s názvom Dr. Horák. Nachádza sa tam už pätnásť rokov. Málokto vie, že jej netradičný názov pochádza od krycieho mena účastníka protifašistického odboja Júliusa Fučíka, podľa ktorého bola dnešná Medená ulica v minulosti pomenovaná.

Dr. Horák je síce maličký obchod, ale hudobní nadšenci si doň vždy nájdu cestu. Na niekoľkých štvorcových metroch, ktoré boli kedysi trafikou, tam na nich čaká veľké množstvo kvalitnej hudby. Pavol Maruščák, majiteľ obchodu, si spomína, že na začiatku tam spolu s kazetami a cédečkami predával aj tabak a noviny. Neskôr sa trafikový sortiment z obchodu vytratil a vystriedal ho predaj vstupeniek na hudobné akcie. Dnes sa Dr. Horákovi už biznis so vstupenkami vypláca viac ako predaj „hudobných konzerv“.

Z trafiky k hudbe

P. Maruščák je vyštudovaný chemik, ale jeho koníčkom bola vždy hudba. Ešte ako študent organizoval so spolužiakmi na internáte Mladá garda v Bratislave koncerty folkových pesničkárov a skupín z alternatívnej scény. Keď sa v roku 1990 rozhodol podnikať, bolo preto prirodzené, že jeho plány súviseli s muzikou. Založil si živnosť a najprv chcel pokračovať v organizovaní koncertov. Ukázalo sa však, že iba tým sa uživiť nedá. Kamaráti mu vnukli myšlienku obchodu s hudbou. Príležitosť sa naskytla, keď jeho známi z kníhkupectva Artforum dostali ponuku na prenájom trafiky na dnešnej Medenej ulici. Keďže priestor bol na predaj kníh primalý, dohodli sa, že tam spravia CD predajňu. „Bolo to také malé, že sme tam nakoniec ani nemohli predávať platne, lebo tie zaberú veľa priestoru,“ spomína si P. Maruščák. Zo začiatku biznis fungoval tak, že majiteľ obchodu chodil s kamarátmi kníhkupcami autom do Prahy, kde do plecniaku zbieral tovar od distribučných firiem ako Globus a Popron. Časom sa aj na Slovensku objavili distribučné spoločnosti s hudobnými nosičmi, ktoré sa kontaktovali s predajcami a tí nemuseli za tovarom cestovať.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C97 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C97 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 627
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 594
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 254
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 986
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 444
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 387
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 287
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 858

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

KOMENTÁRE

Trump je neúspešný prezident. Ale väčší problém s ním leží inde

Trumpa zdobí plejáda charakterových necností, ktoré ho zrádzajú.

Neprehliadnite tiež

Značka fast fashion, ktorá nemá sklady

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Rýchla móda dnes nemá alternatívu

Móda sa celkom zbláznila. Jednu vec si poriadne ani neoblečiete a už sa z výkladov na vás pozerá nový, vraj trendovejší. Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby premenili svoje najväčšie túžby na skutočnosť.