Dr. Horák už nechodí s plecniakom do Prahy

Majiteľ CD predajne je zároveň vydavateľom i organizátorom koncertov

Keď kráčate po Medenej ulici v Bratislave, ťažko miniete predajňu hudby s názvom Dr. Horák. Nachádza sa tam už pätnásť rokov. Málokto vie, že jej netradičný názov pochádza od krycieho mena účastníka protifašistického odboja Júliusa Fučíka, podľa ktorého bola dnešná Medená ulica v minulosti pomenovaná.

Dr. Horák je síce maličký obchod, ale hudobní nadšenci si doň vždy nájdu cestu. Na niekoľkých štvorcových metroch, ktoré boli kedysi trafikou, tam na nich čaká veľké množstvo kvalitnej hudby. Pavol Maruščák, majiteľ obchodu, si spomína, že na začiatku tam spolu s kazetami a cédečkami predával aj tabak a noviny. Neskôr sa trafikový sortiment z obchodu vytratil a vystriedal ho predaj vstupeniek na hudobné akcie. Dnes sa Dr. Horákovi už biznis so vstupenkami vypláca viac ako predaj „hudobných konzerv“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z trafiky k hudbe

P. Maruščák je vyštudovaný chemik, ale jeho koníčkom bola vždy hudba. Ešte ako študent organizoval so spolužiakmi na internáte Mladá garda v Bratislave koncerty folkových pesničkárov a skupín z alternatívnej scény. Keď sa v roku 1990 rozhodol podnikať, bolo preto prirodzené, že jeho plány súviseli s muzikou. Založil si živnosť a najprv chcel pokračovať v organizovaní koncertov. Ukázalo sa však, že iba tým sa uživiť nedá. Kamaráti mu vnukli myšlienku obchodu s hudbou. Príležitosť sa naskytla, keď jeho známi z kníhkupectva Artforum dostali ponuku na prenájom trafiky na dnešnej Medenej ulici. Keďže priestor bol na predaj kníh primalý, dohodli sa, že tam spravia CD predajňu. „Bolo to také malé, že sme tam nakoniec ani nemohli predávať platne, lebo tie zaberú veľa priestoru,“ spomína si P. Maruščák. Zo začiatku biznis fungoval tak, že majiteľ obchodu chodil s kamarátmi kníhkupcami autom do Prahy, kde do plecniaku zbieral tovar od distribučných firiem ako Globus a Popron. Časom sa aj na Slovensku objavili distribučné spoločnosti s hudobnými nosičmi, ktoré sa kontaktovali s predajcami a tí nemuseli za tovarom cestovať.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C97 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4C97 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 894
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 238
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 423
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 075
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 537
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 940
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 357
  8. Najužitočnejšia appka 4 136
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 895
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 551

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Príbehy, ktoré odlíšia pravdu od klamstva, môžu stáť život

Prejav šéfredaktorky SME Beaty Balogovej na odovzdávaní medzinárodnej Ceny Alfreda Frieda pre fotografiu roka na tému mier.

SVET

Komika Billa Cosbyho odsúdili za sexuálny útok

Cosby strávi za mrežami tri až desať rokov.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rybanič hazarduje s basou

Možno porušovanie zákona ospravedlniť bohumilým úmyslom?

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.