Článok pokračuje pod video reklamou
Výrobcovia sa predháňajú už aj v pestrosti balenia
Mnohí pivári s dávkou prehnaného pesimizmu tvrdia, že „už ani to pivo nie je také, ako bývalo“. Po vstupe zahraničných investorov sa však samotné pivo nezmenilo. Zmena nastala inde. Výrazne sa sprísnili kritériá hygieny vo výrobe a podstatne prísnejšie sa dodržiavajú technologické postupy. Takže pivo sa viac podobá receptúre. Dnes sa už sotva stane, aby ste v dvoch fľaškách rovnakej značky od rovnakého výrobcu našli zlatistý mok rozdielnych chuťových vlastností. V minulosti to nebola žiadna výnimka.
Čo sa však rozhodne zmenilo za posledných desať rokov, je nebývalá pestrosť obalov. Pivo sa dnes aj na Slovensku bežne stáča do fliaš či plechoviek s obsahom 0,33 alebo 0,5 litra. Výrobcovia sa v snahe osloviť cieľovú skupinu predháňajú v rozmanitosti tvarov fliaš a plechoviek, typov uzáverov, o pestrosti etikiet nehovoriac. V distribučnej sieti sa objavuje čoraz viac druhov prepraviek a najmä mnoho rozličných multibalení. Výrobcovia sa prispôsobujú požiadavkám spotrebiteľa podľa udalosti, na ktorú je pivo určené. Iné je balenie piva na aktívny oddych v prírode počas letnej sezóny – spravidla sú to rôzne multipacky plechoviek – a úplne inak sa balí pivo na vianočný či veľkonočný trh.