Outdoor:keď ideš do prírody,poriadne sa obleč

Dnes významní slovenskí producenti športového oblečenia a doplnkov začínali kedysi podnikať v pivniciach a garážach

Čo majú spoločné polárnik Peter Valušiak, účastník vlaňajšej expedície Trans Antarctica, redaktor JOJ-ky na ceste okolo sveta za 80 dní Rasťo Ekkert a horolezec Jaro Dutka, ktorý sa pokúšal zdolať obávanú K2 v Himalájach? Okrem toho, že majú radi dobrodružstvo, všetkých obliekajú slovenskí výrobcovia outdoorového oblečenia. Prví dvaja mali na svojich cestách možnosť otestovať výrobky spoločnosti Trek Sport, tretieho odela firma Zajo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie všetci ľudia, ktorí majú radi napríklad turistiku, sú pre ňu ochotní investovať aj do kvalitného oblečenia. Radi zaplatia za chatu, jedlo a dopravu, ale na dobré topánky dbajú menej. Po niekoľkohodinovej túre to však môžu trpko oľutovať. Iba ozajstní turistickí zanietenci alebo profesionáli vedia oceniť kvalitu oblečenia na voľný čas. „Ani top goretexová bunda vám nebude správne fungovať, keď si pod ňu oblečiete bavlnené tričko,“ vraví Ján Zaťko z bratislavskej firmy Alpinus.

Z pivnice na lídrov trhu

Firmu Trek Sport založil v roku 1990 horolezec Dezider Pusztay, keď začal šiť horolezecké batohy pre svojich kamarátov. „Značka začínala doslova v provizórnych podmienkach. Prvá dielňa vznikla v pivničnych priestoroch,“ spomína Martin Ondreáš, marketingový a produktový manažér spoločnosti Trek Sport Trade. Na začiatku deväťdesiatych rokov bola na slovenskom trhu s tovarom na hory pomerne veľká diera. Predávali sa iba vibramové topánky – popradky, spacie vaky a páperove bundy. Špecializovaný tovar sa dovážal zo Západu, ale niektoré súčasti výstroja, ako sú sedačky, batohy či odevy, sa šili podomácky na kolene. V obchode s turistickým tovarom zo začiatku išlo všetko cez osobné väzby. Zakladatelia firmy, zväčša aktívni horolezci, mali dobré kontakty na horskú komunitu, ale nechýbala im ani chuť robiť dobré a inovatívne veci. S nárastom odbytu pribúdali aj šičky a výroba sa rozšírila o spacie vaky. Postupne sa firma a značka Trek Sport vypracovala na najsilnejšieho slovenského producenta výrobkov pre outdoor a voľný čas. Na prelome milénia už firma dosahovala tržby na úrovni päťdesiatich miliónov korún a hospodárila v čiernych číslach.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4BZP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4BZP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 941
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 185
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 995
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 767
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 162
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 994
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 437

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.