Pôsobenie živlu sa nedá odhadnúť

Ľudia si vnútorne nepripúšťajú, že zostanú bez strechy nad hlavou

Keďže žiadnemu spoločenskému systému sa zatiaľ nepodarilo zrealizovať stachanovské „rozkážeme vetru, dažďu“, rozmary počasia občas potrápia nielen nás, ale aj naše peňaženky. Poistenie majetku je dnes takmer samozrejmosťou. Málo poistencov však pri uzatváraní zmlúv venuje väčšiu pozornosť poisteniu živelných rizík.

Predstava strechy poškodenej ťarchou snehu a zúrivej víchrice je nám v lete na míle vzdialená. V zime zase pozabudneme na letné búrky s krupobitím, prívalové dažde a záplavy. No a nad možnosťou pádu lietadla alebo letiaceho predmetu, jeho častí, prípadne nákladu sa mnohí z nás len pousmejú. A predsa, práve toto riziko patrí medzi základné živelné riziká. Treba si totiž uvedomiť, že živel je náhodná udalosť, ktorá nastane neočakávane. To je aj jedna z podmienok, na ktorú pri poistnom plnení poisťovne tvrdo dohliadajú. A hoci to znie neuveriteľne, našli sa aj klienti, ktorí sa pokúsili uzatvoriť majetkové poistenie počas záplav, keď sa vysoká voda nebezpečne priblížila k ich nehnuteľnosti, alebo dokonca aj práve vtedy, keď horel susedov dom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nezvyčajné riziká

V minulosti poisťovne spravidla vytvárali dva balíky pre poistenie živelných rizík – základný a rozšírený. Dnes väčšinou ponúkajú viacero balíkov zahŕňajúcich rôzne druhy rizík – od najbežnejších, ako je napríklad požiar alebo krupobitie, až po tie, na ktoré si obyčajný občan zvyčajne ani nespomenie. Ide napríklad o nadzvukovú vlnu, médium vytekajúce z hasiacich zariadení, výbuch, zosuvy pôdy a skál, vodu unikajúcu z klimatizačných zariadení či náraz vozidla do obydlia. Klient si potom z nich vyberie balík, ktorý najviac zodpovedá jeho predstave. Odlišný postup – komplexný balík živelných rizík – zvolila napríklad Wüstenrot poisťovňa. „Chceme predísť nedostatočnému poisteniu. Človek nikdy nevie, ktoré riziko ho môže postretnúť. V prípade nekompletnej ponuky by pri škodovej udalosti celkom určite dochádzalo k rozčarovaniu klientov,“ hovorí vrchná riaditeľka Wüstenrot poisťovne Dana Macková.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BX6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BX6 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 471
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 248
  3. Najkrajšie americké národné parky 10 135
  4. Vizuálny smog je problém 3 224
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 016
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 886
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 434
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 139
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 009
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE LUBOŠ PALATA

Česko sa stalo základňou vietnamskej rozviedky

Únos je len špičkou ľadovca.

KOŠICE KORZÁR

Účtovník mafiánskeho klanu chce pôsobiť ďalej na Slovensku

Pre klan kúpil hotel v Tatrách. Košice si vybrali pre lety do Nemecka.

DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

Nedráždite bieleho muža

Vyrúbali mu višňový sad.

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.