Tajomná reč tela

Nemusíte povedať nič, a predsa sa o vás možno veľa dozvedieť

Ak si učiteľ sadne v triede na stoličku obrátene, takým spôsobom, že sa opiera rukami o operadlo, žiaci spozornejú. Ide sa čosi diať. Ak by si tak sadol napríklad adept na prijímacom pohovore, spozornela by aj komisia, ale zrejme by nemal úspech.

Rečou tela ľudstvo hovorí už odnepamäti. Až v ostatnom čase sa však s týmto fenoménom začali zaoberať aj solídne výskumy. Podľa jedného z nich až 55 percent informácie odovzdáme len tým, ako sa tvárime, ako stojíme, sedíme, ako máme položené ruky a čo s nimi robíme. Americký vedec Albert Mehrabian tvrdí, že výrazom tváre, takzvaným faciálnym správaním, zaujmeme najviac. Až potom príde na rad vokálna stránka – intonácia hlasu, melódia a rytmus reči – a napokon verbálna, čiže čo to vlastne hovoríme. Podľa autorov Tiziany Brunovej a Gregora Adamczyka je reč tela jedným z posledných tajomstiev nášho materialisticky orientovaného sveta a verne zachytáva, čo sme a aký je náš vzťah k svetu. Nie je všetko také, ako na prvý pohľad vyzerá. Reč tela sa možno aj naučiť. Napríklad politici ju zvládajú hravo, najmä v predvolebných kampaniach. Viac sa o ňu začali zaujímať podnikatelia i obchodníci

Článok pokračuje pod video reklamou

Učiť sa čítať ľudí podľa ich gest možno napríklad v knihe Allana a Barbary Peasovcov Veľká kniha reči tela. To pre prípad, že by ste potrebovali zaujať naozaj veľké auditórium. Ak chcete iba dobre zapôsobiť na svojich obchodných partnerov, stačí aj Jan L. Wage so svojimi radami v publikácii Reč tela ako účinný nástroj predaja.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BWK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BWK na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 567
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 664
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 440
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 437
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 663
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 442
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 703
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 797
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 238

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.