Ako Howard Stringer oživuje sony

Jeho typickými zbraňami sú britský šarm, sebairónia a neskrývaná radosť z výsledkov druhých

Keď sa vedenie spoločnosti Sony vlani rozhodlo zveriť riadiace opraty do rúk Európana, vyvolalo to u japonskej verejnosti, medzi akcionármi korporácie a v radoch zamestnancov značné prekvapenie. Bude cudzinec pochádzajúci z ďalekých Britských ostrovov s profesionálnymi skúsenosťami z USA tou správnou voľbou? Bude schopný postihnúť, z čoho všetkého sa skladá bremeno, ktoré ťaží elektronického všeumelca Sony? Dokáže ním zatriasť a oživiť jeho bojovný duch?

Článok pokračuje pod video reklamou

Po roku v kresle výkonného riaditeľa spoločnosti vyznieva bilancia pôsobenia 64-ročného Walesana Howarda Stringera nečakane dobre. Zdá sa, že dlhoročná pyšná stálica japonskej ekonomiky menom Sony sa vymaňuje z psychologickej krízy, v ktorej uviazla pod vplyvom viacerých faktorov. Niektoré ťažkosti si spôsobila sama, iné mali objektívnu povahu. Úlohou, ktorá čakala na dva metre vysokého niekdajšieho absolventa odboru moderných dejín z Oxfordskej univerzity, bolo urobiť všetko pre nápravu prvého a zvládnutie druhého druhu ťažkostí. Elektronický gigant Sony však nepatrí medzi hocijaké spoločnosti. Počas takmer 60-ročnej existencie sa vypracoval z rádioopravárskej dielne v rozbombardovanom Tokiu na stelesnenie úspechu ekonomiky povojnového Japonska a na elektronickú korporáciu globálnych rozmerov.

Počas šesťdesiatych až deväťdesiatych rokov minulého storočia spoločnosť Sony nadchýnala spotrebiteľov na celom svete jedinečnými výrobkami ako volkmen, televízne prístroje s obrazovkami Trinitron, herné konzoly Playstation a ďalšími v tých časoch zázrakmi spotrebnej elektroniky. Na prelome storočia však akoby korporácia strácala dych. Elektronika, predstavujúca jadro produkcie, vykazovala v ostatných troch rokoch znepokojujúce straty. Spoločnosť, ktorú dlhé roky obdivovali v zahraničí za inovatívnosť, sa z niektorých uhlov pohľadu začala javiť ako analógový prežitok v digitálnom svete. Takéto prirovnanie je azda priveľmi príkre, ale skutočnosťou zostáva, že svetová spoločnosť kalibru Sony sa dostala do defenzívy a stojí pod tlakom konkurenčných firiem ako Microsoft, Samsung, Apple, Sharp, Nokia, Canon, Dell a mnohých ďalších.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BUZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4BUZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 471
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 248
  3. Najkrajšie americké národné parky 10 135
  4. Vizuálny smog je problém 3 224
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 016
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 886
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 434
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 139
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 009
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE LUBOŠ PALATA

Česko sa stalo základňou vietnamskej rozviedky

Únos je len špičkou ľadovca.

KOŠICE KORZÁR

Účtovník mafiánskeho klanu chce pôsobiť ďalej na Slovensku

Pre klan kúpil hotel v Tatrách. Košice si vybrali pre lety do Nemecka.

DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

Nedráždite bieleho muža

Vyrúbali mu višňový sad.

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.