Ľudia a firmy šikulky aj makači

Kým sa konkurencia bavila na vtipnom mene firmy, oni zákazníkom dokazovali, že meno nie je iba vtip

Maroš Horňáček: Spoločníkom som sa stal za odmenu

Americký sen na slovenský spôsob. Z brigádnika riaditeľ. Tak to naozaj bolo, pretože Maroš Horňáček, dnešný výkonný riaditeľ spoločnosti Shiculka & Macatch, prišiel do najväčšej alternatívnej doručovacej siete na Slovensku skutočne ako brigádnik.

Zarábal si na štúdium práva. Zamestnali ho o dva roky starší kolegovia z fakulty. Tí najskôr založili directmarketingovú spoločnosť Pekná modrá, a keď sa potvrdilo, že poskytovanie distribučných služieb môže byť lukratívne, vytvorili v októbri 1998 v Bratislave Shiculku & Macatcha (S&M). Firmu, ktorá sa začala špecializovať na neadresné reklamné zásielky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na vlne hypermarketov

M. Horňáčka poverili, aby vybudoval celoslovenskú distribučnú sieť. „ Nerobilo mi to problémy. Cestoval som vlakmi, autobusmi a oslovoval pritom ľudí,“ hovorí. V roku 2000 už mala firma S&M sieť oblastných spolupracovníkov. Pripravili pre nich ma­nuál, ktorý od A po Z popisoval jednotlivé kroky i možné odchýlky. Vyškolili ich a najmä im vysvetlili, čo chce firma dosiahnuť. V tom istom roku prijali štyria zakladajúci majitelia spoločnosti M. Horňáčka za spoločníka. Ako on sám vraví – za odmenu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4BSP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4BSP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 944
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 690
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 054
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 818
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 951

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Triasli sa pred ním vrahovia a páchatelia sa šli radšej sami prihlásiť

Vrahovia a zlodejíčkovia sa šli radšej sami udať.

SVET

Štát zabil novinára, princ sa viac bojí o imidž

Saudská Arábia priznala, že Chášukdží je mŕtvy.

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.