Prečo sa úspešní manažéri bránia zmenám k lepšiemu?

Nemôžeme ľudí prinútiť aby spolupracovali. Nemôžeme ľudom prikázať aby zmenili svoje myslenie alebo správanie. Jediná hybná sila, ktorá funguje sú prírodné zákony.

Dr. Marshall Goldsmith hovorí, že počas svojej 30 ročnej práce s úspešnými ľuďmi, ktorí sa snažia byť ešte úspešnejší vysledoval jeden prírodný zákon:

Za každým rozhodnutím, či malým alebo veľkým stojí základná úvaha: „čo z toho budem mať?“ Aj táto sila spôsobuje, že veční súperi nájdu spoločnú reč. V politike sa to deje neustále.

Úspešní ľudia majú iba málo dôvodov k zmene svojho správania a veľa dôvodov držať sa stavu, ktorý ich vyniesol tak vysoko. Bývajú arogantní. Pocit, že „dokážem čokoľvek“ sa v úspešných ľuďoch rozvíja a narastá aj po pôsobivej sérii úspechov. K tomu si vybudujú ochranný stĺp, ktorý im nahovára: „máš pravdu, všetci ostatní sa mýlia.“

Odpor k zmene sa u veľa ľudí prekonáva vďaka prírodným zákonom. Každý človek aj ten s najväčším egom, má nejaké citlivé miesto – a to je osobný záujem a stačí ho objaviť. U úspešných ľudí je pomerne ľahké objaviť to miesto a keď sa zamyslia nad svojimi motívmi, tak sú to väčšinou: peniaze, moc, postavenie a popularita.

Marshall tvrdí, že väčšina jeho klientov, ktorým robí osobného kouča majú peniaze, moc, postavenie a popularitu. Keď dosiahnu ľudia tieto ciele, tak chcú ísť ešte ďalej, chcú „po sebe zanechať nejaký odkaz“ alebo „byť inšpirujúcim vzorom“ alebo „vybudovať skvelú firmu“. Ak hľadáte citlivé miesto, tak tu ho nájdete.

 

2 úspešné príbehy vysoko postavených riaditeľov, ktorým Marshall pomohol v zmene ich správania:

Jeden z klientov Dr. Goldsmitha, ktorý pomohol zmeniť svoje správanie k lepšiemu bol obchodný riaditeľ John. Johnov výkonný riaditeľ si raz zavolal Marshalla aby mu pomohol, pretože neustále súperí s iným manažérom z najužšieho vedenia firmy. Títo muži bojovali spolu roky.

John sa mal stať prevádzkovým riaditeľom, bolo však potrebné obrúsiť jeho ostré hrany. Podľa 360° spätnej väzby bol Johnov najväčší problém posadnutosť neustále vyhrávať. Vždy opravoval alebo vylepšoval nápady svojich podriadených a trval na tom, že jeho nápady sú lepšie.

Marshall pri úvodných stretnutiach musel pre začiatok pochopiť Johnovu motiváciu, peniaze to neboli- mal ich dosť.Moc a postavenie ho až tak nepriťahovali, vo firemnej hierarchii už mal takú pozíciu, že predtým o nej ani nesníval. Popularita to tiež nebola, lebo ako dobrý obchodník si dokázal ľudí získať a bol u nich obľúbený. Nakoniec na zmenu pristúpil z úplne iného dôvodu. Predstava, že keď by to neurobil, tak prepustí ihrisko svojmu úhlavnému nepriateľovi, bola pre neho neprípustná!

Dr. Goldsmith hovorí, že práve tento motív ušľachtilý nebol, ale on nesúdi ľudí podľa dôvodov ktoré ich vedú k zmene správania. Ide mu o to aby na „zmenu k lepšiemu“ boli ochotný pristúpiť.

V inom prípade, pracoval s vysoko postaveným a súčasne notoricky nepríjemným sarkastickým manažérom a jeho klient súhlasil so zmenou, pretože si uvedomil, že jeho synovia doma napodobňujú jeho správanie. Nechcel aby po ňom zostali dvaja sarkastickí fagani.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria
  3. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  4. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  5. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  6. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  7. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  8. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  9. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  1. Ambasádor OMV Ivan Jakeš ide na Dakar s jasným cieľom: vyhrať
  2. Ekonomická a multilaterálna diplomacia Mexika
  3. Záverečná konferencia projektu RECARE
  4. Forum & československá moderna
  5. Spolupráca Stavebnej fakulty STU na obnove hradu Krásna Hôrka
  6. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  7. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  8. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  9. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  10. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 23 136
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 18 056
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 12 022
  4. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku 10 755
  5. Platíte si poistenie domova zbytočne? 9 493
  6. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách 8 270
  7. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 7 598
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 703
  9. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 5 528
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 312

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aj kvôli Dankovi sa titul nosí ako nevkusná kravata

Dankova investícia do vzdelania devalvuje akadémiu.

DOMOV

Lajčák označil požiadavku Danka nejsť do Marrakéšu za nezmysel

V Marrakéši sa pakt OSN o migrácii príjme.

Blog Transparency International

Prečo nemáme právo vidieť, ako so štátom podniká Ryanair?

Vládna koalícia neplní sľub zefektívniť právo občanov na informácie.

Neprehliadnite tiež

Podnik pre cestovateľov, ktorí majú radi kávu s atmosférou

Navštívil mnoho krajín po celom svete. Jedného dňa sa rozhodol, že si otvorí cestovateľskú kaviareň.

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva