Prečo sa úspešní manažéri bránia zmenám k lepšiemu?

Nemôžeme ľudí prinútiť aby spolupracovali. Nemôžeme ľudom prikázať aby zmenili svoje myslenie alebo správanie. Jediná hybná sila, ktorá funguje sú prírodné zákony.

Dr. Marshall Goldsmith hovorí, že počas svojej 30 ročnej práce s úspešnými ľuďmi, ktorí sa snažia byť ešte úspešnejší vysledoval jeden prírodný zákon:

Za každým rozhodnutím, či malým alebo veľkým stojí základná úvaha: „čo z toho budem mať?“ Aj táto sila spôsobuje, že veční súperi nájdu spoločnú reč. V politike sa to deje neustále.

Úspešní ľudia majú iba málo dôvodov k zmene svojho správania a veľa dôvodov držať sa stavu, ktorý ich vyniesol tak vysoko. Bývajú arogantní. Pocit, že „dokážem čokoľvek“ sa v úspešných ľuďoch rozvíja a narastá aj po pôsobivej sérii úspechov. K tomu si vybudujú ochranný stĺp, ktorý im nahovára: „máš pravdu, všetci ostatní sa mýlia.“

Odpor k zmene sa u veľa ľudí prekonáva vďaka prírodným zákonom. Každý človek aj ten s najväčším egom, má nejaké citlivé miesto – a to je osobný záujem a stačí ho objaviť. U úspešných ľudí je pomerne ľahké objaviť to miesto a keď sa zamyslia nad svojimi motívmi, tak sú to väčšinou: peniaze, moc, postavenie a popularita.

Marshall tvrdí, že väčšina jeho klientov, ktorým robí osobného kouča majú peniaze, moc, postavenie a popularitu. Keď dosiahnu ľudia tieto ciele, tak chcú ísť ešte ďalej, chcú „po sebe zanechať nejaký odkaz“ alebo „byť inšpirujúcim vzorom“ alebo „vybudovať skvelú firmu“. Ak hľadáte citlivé miesto, tak tu ho nájdete.

 

2 úspešné príbehy vysoko postavených riaditeľov, ktorým Marshall pomohol v zmene ich správania:

Jeden z klientov Dr. Goldsmitha, ktorý pomohol zmeniť svoje správanie k lepšiemu bol obchodný riaditeľ John. Johnov výkonný riaditeľ si raz zavolal Marshalla aby mu pomohol, pretože neustále súperí s iným manažérom z najužšieho vedenia firmy. Títo muži bojovali spolu roky.

John sa mal stať prevádzkovým riaditeľom, bolo však potrebné obrúsiť jeho ostré hrany. Podľa 360° spätnej väzby bol Johnov najväčší problém posadnutosť neustále vyhrávať. Vždy opravoval alebo vylepšoval nápady svojich podriadených a trval na tom, že jeho nápady sú lepšie.

Marshall pri úvodných stretnutiach musel pre začiatok pochopiť Johnovu motiváciu, peniaze to neboli- mal ich dosť.Moc a postavenie ho až tak nepriťahovali, vo firemnej hierarchii už mal takú pozíciu, že predtým o nej ani nesníval. Popularita to tiež nebola, lebo ako dobrý obchodník si dokázal ľudí získať a bol u nich obľúbený. Nakoniec na zmenu pristúpil z úplne iného dôvodu. Predstava, že keď by to neurobil, tak prepustí ihrisko svojmu úhlavnému nepriateľovi, bola pre neho neprípustná!

Dr. Goldsmith hovorí, že práve tento motív ušľachtilý nebol, ale on nesúdi ľudí podľa dôvodov ktoré ich vedú k zmene správania. Ide mu o to aby na „zmenu k lepšiemu“ boli ochotný pristúpiť.

V inom prípade, pracoval s vysoko postaveným a súčasne notoricky nepríjemným sarkastickým manažérom a jeho klient súhlasil so zmenou, pretože si uvedomil, že jeho synovia doma napodobňujú jeho správanie. Nechcel aby po ňom zostali dvaja sarkastickí fagani.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 710
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 7 162
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 039
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 988
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 745
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 506
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 185
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 994
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 868
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 032

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop