Môže byť firma skvelá?

Vytvorte si ju!

Túto otázku rieši konferencia, ktorá sa koná dňa 5. Novembra 2013. Hodí sa do témy, ktorá vo mne práve teraz rezonuje. Určite existuje množstvo stratégií ako dosiahnuť to, aby práve vaša firma bola tá skvelá. Niektoré zo stratégií sú úspešnejšie, niektoré menej. Spomínam si na obdobie v zamestnaní, keď som asi po šiestykrát mala pripraviť stratégiu firmy z pozície  marketingového manažéra. Už len pri predstave opakovania sa procesu tvorby ďalšej stratégie mi razom ubudli sily.

Prečo?

Cítila som, že ani ďalšia nová stratégia v rovnakom ponímaní firmu nikam neposunie. Zamestnanci boli frustrovaní, priepasť medzi nimi a vedením sa neustále zväčšovala. Každý z nás bol na inom stupni vedomia. Stratilo sa nadšenie, radosť z práce a sila na prekonávanie prekážok. Nemala som vôbec chuť vytvoriť ďalšiu stratégiu len preto, aby bola opätovne niekde na papieri. Pýtala som sa samej seba: Čo by sa muselo stať, aby sme sa ako firma stmelili opäť do jednoliateho celku, ktorý sleduje rovnaký cieľ ? Ako to vytvoriť, aby sme každý mali rovnakú víziu, uverili v ňu a opäť získali silu na jej realizáciu? Práve v tom období som čítala článok, o metóde „Autobus“, do ktorého nasadnú len správni ľudia z firmy. O tom, kto je „správny“, rozhodujú povahové vlastnosti, hodnoty a taktiež ochota opäť spoločne vytvoriť novú víziu. Nie je dôležité, skôr je to na škodu, aby v autobuse sedeli len manažéri. V autobuse sa počíta s prierezom celej firmy. Účasť je dobrovoľná, jedinou podmienkou je ochota veci meniť. Opäť vložiť energiu. Vzdať sa frustrácie, strachu, že niekto môj návrh zamietne alebo sa vo firme aj tak nič nezmení, ako mnohokrát predtým.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšou devízou sú správni ľudia

V piatkovej diskusii, témou ktorej bola otázka : Čo najviac prispeje k zmene firemného prostredia z frustrujúceho na skvelé?, sme s pani Evou Uhríkovou dospeli k záveru: Je to individuálna vízia každého jedného člena tímu firmy, ktorá je v súlade a teda "ladí" s celkovou spoločnou firemnou víziou. Lebo, ak poznáte svoje osobné túžby a nájdete spôsob ako ich napĺňať, môžete sa posúvať a zároveň dávať ďalej. Súhlasíte alebo si myslíte, že najprv dávať firme a až potom sebe? Napíšte mi do komentára pod článkom, zaujíma ma váš názor. Verím tomu, že šťastní a nadšení zamestnanci môžu priniesť šťastie aj firme. A tak tam, kde je šťastie, prichádza aj úspech. Stačí, ak sa pozrieme na firmy, ktoré to už pochopili. Poznáte nejakú vo svojom okolí?

Hľadá sa odvážna firma

Pomaly sa ukazujú výsledky ankety Chcete šťastie v práci a mať vhodné povolanie? Až 53% odpovedajúcich uviedlo, že je v práci nešťastných, alternatívne musia z nej odísť a až 47 percentám z nich chýba vízia – neviem čo chcem. Napriek týmto, nie práve priaznivým výsledkom, ani jeden z účastníkov ankety nenabral odvahu k zmene. Prečo? Niekedy sme nešťastní tam kde sme, ale možno riešením nie je odísť. Možno sa stačí na veci pozrieť z iného uhla pohľadu a vytvoriť pre svojich zamestnancov priaznivé prostredie vhodné na zmenu osobnostnú a potom aj firemnú. Nájde sa odvážna firma, ktorá je ochotná ísť do tohto experimentu? Najprv zmerať, či zamestnanci, majitelia cítia „šťastie v práci“ vyplnením Ankety a potom im i sebe dovoliť si vytvárať osobnú víziu, ktorá dovedie každého k pravému povolaniu vo vašej firme.

Nachádzame sa práve v období tvorby stratégie, na budúci rok. Možno ste tiež ponorení v číslach, tabuľkách, grafoch a viete, že tentokrát to treba spraviť inak. Ak máte odvahu dať sebe a vašim zamestnancom „šťastie v práci“ napíšte mi dole do komentára alebo na email: info@styl-stastie.eu, teším sa na váš názor.  Je čas, aby sa aj vaša firma stala tou skvelou firmou. Súhlasíte?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
          2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
          3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
          5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
          6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
          7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
          8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
          9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
          10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
          1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
          2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
          3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
          4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
          5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
          6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
          7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
          8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
          9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
          10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 838
          2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 784
          3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 131
          4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 779
          5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 434
          6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 159
          7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
          8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 979
          9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 753
          10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 452

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Diskusia SME Naživo

          Diskusia SME: Existuje eurofondová mafia?

          V diskusii Za slušné eurofondy sa stretnú štátna správa, média aj nadácie.

          Píše Miroslav Kocúr

          Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

          Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

          ŽENA

          Dizajnérka: Mnohé firmy, ktoré robia eko módu, nie sú poctivé

          Vlasta Kubušová vytvára eko módu aj poháre.

          PRIMÁR

          Úzkosť môžete utlmiť aj vhodným jedlom. Ako sa stravovať?

          Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.

          Neprehliadnite tiež

          Podnikanie v Karibiku: Ručne a s láskou

          Na nenápadnom ostrove neďaleko venezuelského pobrežia stojí najstaršia továreň na spracovanie aloe vera na svete. Zamestnáva len niečo vyše stovky pracovníkov a ročne vyprodukuje približne milión výrobkov.

          Na pomedzí inšpiratívnych ciest

          Blíži sa inšpiratívna konferencia TEDxBratislava a PROFIT – inšpiratívny magazín bude tiež pri tom. Verím, že sa na pôde Slovenského národného divadla stretneme – už v nedeľu 1. júla.

          Telom sa dá povedať viac ako slovami

          Úspešní vedia, aká dôležitá je reč tela. Jednou z najskúsenejších odborníkov na Slovensku je Monika Stehlíková, ktorá sa tejto oblasti venuje už vyše dvadsať rokov.

          Horké ako absint

          Ak si niekto nazve firmu podľa horkého zeleného alkoholického nápoja z bylín, ktorý viac-menej nikomu nechutí, tak je to dobrodruh. V prípade vydavateľstva Absynt to neplatí.

          Z veľkej firmy do úspešného malého biznisu

          Skupina ľudí v jednej veľkej korporáci sa rozhodla, že ďalej bude podnikať samostatne. Vytvorili značku Defendoor a dnes ponúkajú bezpečnostné dvere zákazníkom na mieru.