Môže byť firma skvelá?

Vytvorte si ju!

Túto otázku rieši konferencia, ktorá sa koná dňa 5. Novembra 2013. Hodí sa do témy, ktorá vo mne práve teraz rezonuje. Určite existuje množstvo stratégií ako dosiahnuť to, aby práve vaša firma bola tá skvelá. Niektoré zo stratégií sú úspešnejšie, niektoré menej. Spomínam si na obdobie v zamestnaní, keď som asi po šiestykrát mala pripraviť stratégiu firmy z pozície  marketingového manažéra. Už len pri predstave opakovania sa procesu tvorby ďalšej stratégie mi razom ubudli sily.

Prečo?

Cítila som, že ani ďalšia nová stratégia v rovnakom ponímaní firmu nikam neposunie. Zamestnanci boli frustrovaní, priepasť medzi nimi a vedením sa neustále zväčšovala. Každý z nás bol na inom stupni vedomia. Stratilo sa nadšenie, radosť z práce a sila na prekonávanie prekážok. Nemala som vôbec chuť vytvoriť ďalšiu stratégiu len preto, aby bola opätovne niekde na papieri. Pýtala som sa samej seba: Čo by sa muselo stať, aby sme sa ako firma stmelili opäť do jednoliateho celku, ktorý sleduje rovnaký cieľ ? Ako to vytvoriť, aby sme každý mali rovnakú víziu, uverili v ňu a opäť získali silu na jej realizáciu? Práve v tom období som čítala článok, o metóde „Autobus“, do ktorého nasadnú len správni ľudia z firmy. O tom, kto je „správny“, rozhodujú povahové vlastnosti, hodnoty a taktiež ochota opäť spoločne vytvoriť novú víziu. Nie je dôležité, skôr je to na škodu, aby v autobuse sedeli len manažéri. V autobuse sa počíta s prierezom celej firmy. Účasť je dobrovoľná, jedinou podmienkou je ochota veci meniť. Opäť vložiť energiu. Vzdať sa frustrácie, strachu, že niekto môj návrh zamietne alebo sa vo firme aj tak nič nezmení, ako mnohokrát predtým.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšou devízou sú správni ľudia

V piatkovej diskusii, témou ktorej bola otázka : Čo najviac prispeje k zmene firemného prostredia z frustrujúceho na skvelé?, sme s pani Evou Uhríkovou dospeli k záveru: Je to individuálna vízia každého jedného člena tímu firmy, ktorá je v súlade a teda "ladí" s celkovou spoločnou firemnou víziou. Lebo, ak poznáte svoje osobné túžby a nájdete spôsob ako ich napĺňať, môžete sa posúvať a zároveň dávať ďalej. Súhlasíte alebo si myslíte, že najprv dávať firme a až potom sebe? Napíšte mi do komentára pod článkom, zaujíma ma váš názor. Verím tomu, že šťastní a nadšení zamestnanci môžu priniesť šťastie aj firme. A tak tam, kde je šťastie, prichádza aj úspech. Stačí, ak sa pozrieme na firmy, ktoré to už pochopili. Poznáte nejakú vo svojom okolí?

Hľadá sa odvážna firma

Pomaly sa ukazujú výsledky ankety Chcete šťastie v práci a mať vhodné povolanie? Až 53% odpovedajúcich uviedlo, že je v práci nešťastných, alternatívne musia z nej odísť a až 47 percentám z nich chýba vízia – neviem čo chcem. Napriek týmto, nie práve priaznivým výsledkom, ani jeden z účastníkov ankety nenabral odvahu k zmene. Prečo? Niekedy sme nešťastní tam kde sme, ale možno riešením nie je odísť. Možno sa stačí na veci pozrieť z iného uhla pohľadu a vytvoriť pre svojich zamestnancov priaznivé prostredie vhodné na zmenu osobnostnú a potom aj firemnú. Nájde sa odvážna firma, ktorá je ochotná ísť do tohto experimentu? Najprv zmerať, či zamestnanci, majitelia cítia „šťastie v práci“ vyplnením Ankety a potom im i sebe dovoliť si vytvárať osobnú víziu, ktorá dovedie každého k pravému povolaniu vo vašej firme.

Nachádzame sa práve v období tvorby stratégie, na budúci rok. Možno ste tiež ponorení v číslach, tabuľkách, grafoch a viete, že tentokrát to treba spraviť inak. Ak máte odvahu dať sebe a vašim zamestnancom „šťastie v práci“ napíšte mi dole do komentára alebo na email: info@styl-stastie.eu, teším sa na váš názor.  Je čas, aby sa aj vaša firma stala tou skvelou firmou. Súhlasíte?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 625
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 490
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 212
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 003
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 279
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 007
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 830
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico v dueli so Sulíkom: Váš konkurent nie je Smer

Sulík pripomínal Ficovi minulé výroky.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.