Karlubíková Mária

Mária Karlubíková (59) založila v roku 1999 spoločnosť Klartec – rodinnú firmu na výrobu techniky pre životné prostredie. K zariadeniam na čistenie vody (odlučovače ropných látok, lapače tukov), v nasledujúcich rokoch pribudli do portfólia betónových výrobkov kanalizačné skruže a zámková dlažba. Tá sa vyrába pod vlastnou značkou Terrabella® a pre koncových klientov je k dispozícii v internetovom obchode www.terrabella.sk.

1. Ako by ste porovnali klasický predaj s internetovým?

V klasickom predaji zažíva obchodník každodenné a hlavne živé napätie. Vzťahy. Boj. Internetový obchod je skôr o tvorivom prístupe ku klientovi, aby ste ho dokázali prilákať a udržať počítačovou obrazovkou. V oboch prípadoch je úspešnejší ten obchodník, ktorý dobre pozná svojich zákazníkov. Napríklad, zámková dlažba predávaná cez internet má odlišnú cieľovú skupinu, ako dlažby, ktoré predávame klasickým spôsobom cez priamy kontakt so zákazníkom.

2. Ktorý predaj je vám bližší?

Patrím skôr k tým predajcom, ktorým je bližší živý – klasický predaj, pretože potrebujem počuť klienta. Napríklad, tón hlasu vie vyslať obchodníkovi dôležité signály. Vnímam však aj úspechy internetových obchodov – je to perspektívny kanál. Najmä pre tovar, ktorý nemá komplikovaný nákupný proces. Je však potrebné, aby sa obchodník naučil pracovať s novými nástrojmi založenými na technológiách.

3. V okolitých krajinách ste jedinou ženou, ktorá riadi betonárne. A celkovo, stavebníctvo je skôr mužský biznis. Ako to vnímate zo svojej perspektívy?

Je pravda, že v stavebníctve sa skôr pohybujú muži. Ja som sa rozhodla pre stavebníctvo preto, že patrí k oblastiam s vyššou pridanou hodnotou. Platí to aj pre ostatné technologicko - priemyselné odvetvia. Na rozdiel od iných oblastí, ktoré sú skôr považované za typicky ženský biznis – kozmetika, móda, vzdelávanie. K týmto oblastiam ženy viac inklinujú. Bolo to vidno aj počas motivačných seminárov pre začínajúce podnikateľky, ktoré som viedla. Žiaľ, väčšina nenabrala odvahu prejsť do „mužského biznisu“, napriek tomu, že by sa k finančnej slobode dopracovali rýchlejšie.


4. V poslednom období sa viac diskutuje o zavedení rodových kvót na európskej úrovni, aby sa zvýšilo zastúpenie žien na pozíciách, ktoré sú zapojené do rozhodovacích procesov. Vašu firmu vediete spolu so synom. Aké rozdiely vnímate pri riadení firmy?

Vnímam dva druhy rozdielov – generačný a rodový. V prvom prípade má môj syn ako spoločník vo firme viac odvahy pre zavádzanie noviniek. V druhom prípade, sa oproti synovi viac rozhodujem podľa intuície. Tá je založená na pozorovaní psychiky, reakcií a vzťahov. Ženy vedia reagovať na tieto signály citlivejšie. Pri strategických rozhodnutiach kombinujeme mužský a ženský uhol pohľadu. Sme rovnocenní partneri a v biznise je náš pomer síl 1:1. Je prirodzené rešpektovať takúto vyváženosť – v ekonomike, samospráve, štátnych orgánoch, parlamente.

Mária Karlubíková

www.terrabella.sk - zámková dlažba s vlastnou značkou Terrabella®

www.klartec.sk - rodinná firma na výrobu techniky pre životné prostredie, zariadenia na čistenie vody (odlučovače ropných látok, lapače tukov)

HLASUJTE a VYHRAJTE! - prejsť k hlasovaniu (v novom okne)


Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
          1. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          2. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
          3. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
          4. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
          5. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
          6. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
          9. The Horizont Resort **** - fun and wellness
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 457
          2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 129
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 13 713
          4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 825
          5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 952
          6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 928
          7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 924
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 780
          9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 063
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 501

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Slovensko by na czexite niečo zarobilo. Ale zároveň by veľa stratilo

          Českí voliči sú majstrami v tom, ako z čertov namaľovaných na stenu urobiť politickú realitu.

          KOMENTÁRE

          Trafikanti reformy neurobia (píše Ivan Mikloš)

          Patríme medzi úspešné postkomunistické krajiny, ale zdroje vyprchávajú.

          DOMOV

          Chcel si vziať život. Záchranka ho nechala tak, do rána zomrel

          Úmrtie bezdomovca prešetruje Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

          ŠPORT

          Venované všetkým, ktorých naučí Kuzminová plakať

          Existujú športové výkony, ktoré dokážu zachrániť ľudský život.

          Neprehliadnite tiež

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.

          Firmu ozdravili vďaka receptu na inovácie

          Nábytkárska spoločnosť Decodom sa dostala z konkurzu medzi špičku na slovenskom trhu so vstavanými kuchyňami.

          Ako Japonci zmenia pivá Šariš, Topvar či Kozel (rozhovor)

          „Ležiaky plzenského typu stále hrajú na trhu prvé husle,“ hovorí v rozhovore pre Profit obchodný riaditeľ Pivovarov Topvar Martin Grygařík.