Keď sa povie „customer service“

Ako sa správať ku zákazníkom

V súčasnosti sa s pojmom „customer service“ alebo po slovensky „služby zákazníkom“ stretávame často. Mal by byť nevyhnutnou súčasťou každej firmy, ktorá sa snaží predávať svoj tovar alebo služby a ktorá si chce svojich zákazníkov a klientov udržať. Nie vždy však ľudia, ktorí sú v priamom kontakte so zákazníkmi chápu čo to ten „customer service“ je.

Priznám sa, ja som to tiež nevedel až kým som si počas môjho štúdia angličtiny v Kanade nenašiel prácu v jednom bowlingovom centre. Všetko vyzeralo na prvý pohľad super.  Príjemné prostredie, pohodoví manažéri, milí a ochotní kolegovia a okrem toho ideálna šancu zlepšiť si angličtinu, kedže budem v priamom kontakte s ľudmi.

Prvý deň v práci ma privítala manažérka centra, vysvetlila mi zhruba čo moja pozícia zahŕňa a zaželala mi veľa šťastia. Potom sa ma už ujal môj budúci kolega, ktorý mi začal  vysvetľovať ako sa softwérom ovládajú dráhy, ako sa pracuje s pokladňou, čo robiť v prípade že sa niečo na dráhe zasekne a podobné technické veci. Dohodli sme sa, že si všetky tieto veci budem skúšať aby som získal prehľad. Nebolo to až také zložité. Jediná vec z ktorej som mal strach bol kontakt so zákazníkmi, kedže moje vyjadrovacie schopnosti v angličtine boli dosť chabé. Na druhej strane to však bola možnosť ako sa na mňa môže niečo nalepiť.

Druhý deň pri príchode do práce ma kolega pozdravil svojim typickým „what´s up“ a zároveň mi oznámil že si potrebuje niečo vybaviť ale za pár minút sa vráti. Len čo môj kanadský kolega odišiel, začal vyzváňať telefón. Zmätený som sa naň pozrel a nevedel, čo mám robiť. Začal som sa obzerať či sa v okolí nenájde niekto kto by ho zdvihol. Nevidel som nikoho. Pristúpil som bližšie k telefónu ale stále som nevedel čo mám robiť. Kedže telefón ďalej vyzváňal a ja som tam bol sám, rozhodol som sa.

Chytil somslúchadlo a nesmelým hlasom som povedal: „Hello, bowling center.“ Na druhej strane sa ozval ženský hlas a neuveriteľne rýchlou a mne nezrozumiteľnou angličtinou spustil asi tridsaťsekundový monológ. Nerozumel som ani slovo, tak som ju poprosil, či by to mohla zopakovať. Zopakovala, ale výsledok bol rovnaký. Nerozumel som nič. Keď som sa druhykrát pokúšal vysvetliť že nerozumiem, zjavila sa pri mne manažérka, ktorá vidiac môj bezradný výraz tváre chytila slúchadlo a všetko v priebehu minúty vybavila. Potom sa obrátila na mňa a usmiala sa.

Cítil som sa strašne a povedal som jej, že už nikdy nebudem dvíhať telefóny. V tom momente sa prestala usmievať a s vážnym výrazom mi povedala: “To nech ti ani nenapadne. Musíš  dvíhať telefón. Ak nebudeš rozumieť, tak poprosíš zákazníka aby počkal na linke a zavoláš niekoho, kto to vybaví. Ak by si však telefón nedvihol, zákazník by sa už pravdepodobne nikdy neozval a našiel by si iný podnik.“ Vysvetlila mi, že zákazník je ten, kto nosí peniaze do nášho podniku a preto sa my ako personál musíme vždy správať tak, aby sa cítil príjemne a aby bol maximálne spokojný. „Úsmev a úprimná snaha pomôcť zákazníkovi s jeho požiadavkami je to najdôležitejšie. Len vtedy sa k nám budú zákazníci vracať a odporučia nás aj ostatným“, dodala.

To, akú hlbokú pravdu mala moja manažérka som si uvedomoval zakaždým, keď nám hostia pri odchode ďakovali za príjemne strávený večer. Mal som dobrý pocit z toho, že je to aj vďaka mne.

Nedávno som si išiel s kamarátmi sadnúť do jedného bratislavského podniku na Obchodnej ulici. Čakali sme asi pätnásť minút kým si nás časníčka všimla. Prišla k nám, jednou rukou sa oprela o stôl a znudeným hlasom sa spýtala, čo to bude. Keď sme chceli vedieť aké pivo čapujú tak prevrátila oči, pozrela do stropu, zhlboka sa nadýchla a podala nám nápojový lístok. Vybrali sme si a keď nám o pár minút doniesla pivo aj s účtom, tak sme zaplatili, rýchlo vypili pivo a utekali kade ľahšie, aby sme ju náhodou nenaštvali ešte viac. Pri odchode som si spomenul na moju manažérku z bowlingového centra a jej slová o tom, ako sa správať k zákazníkom. Slečne časníčke by som prial, aby mala podobného manažéra ako som mal ja.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 239
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 757
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 510
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 281
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 593
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 555
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 477
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 939
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 778
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 721

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Mayová prehrala dôležité hlasovanie o brexite

Proti návrhu zákona sa vzbúrili poslanci Konzervatívnej strany.

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa Smeru tvrdí, že Maďarič na sneme hovoril čiastočne aj z jej srdca.

TECH

Na Jupiteri sa deje čosi zvláštne, Veľká červená škvrna sa zmenšuje

Vedci pracujú na trojrozmernom modeli najznámejšej búrky.

Neprehliadnite tiež

Leteli sme so slovenskou pilotkou

Z trenčianskeho letiska nás medzi oblaky vzala jedna z mála slovenských pilotiek a Slovák, ktorý začal lietať na Islande.

Najskôr drevo zo Slovenska vyvážali. Dnes z neho robia masívny nábytok žiadaný v zahraničí

Výrobné družstvo Javorina je najväčší slovenský výrobca masívneho dubového nábytku. Prežil neľahké obdobia a viackrát sa transformoval. Dnes má veľké plány do budúcnosti.

Mýty o zlate. Je stále tento kov bezpečný investičný prístav?

V posledných rokoch niektoré centrálne banky sťahujú zlaté rezervy zo zahraničia a zvyšujú podiel cenného kovu v domácich trezoroch. Naberá zlato opäť na hodnote?

Darčeky hodnotnejšie ako peniaze

Na rozdiel od papúč sú peniaze univerzálne akceptovaným vianočným darčekom. Ani za nimi však necítiť myšlienku darcu.

Efekt motýlieho krídla

Osem vysokých škôl a univerzít z celého Slovenska sa už zapojilo do programu Butterfly Effect.