Šampionát v hokeji – nevyužitá príležitosť

Zatiaľ takmer nič nenasvedčuje tomu, že onedlho budeme centrom svetového hokeja

Často počúvame, že sme malý národ a mladý štát. Vek štátu meriame rokmi jeho existencie – a tak sme naozaj mladý štát. Ako sa však meria veľkosť národa? Počtom obyvateľov? Jeho históriou? Počtom známych osobností svetového významu, ktoré národ ponúkol svetu? Alebo inak?  Nie som nacionalista, ale vždy som sa hlásil k Slovensku, a to ešte aj pred rokmi 1989 a 1993. Odkiaľ si? Som Slovák z Československa, žijú tam dva národy Slováci a Česi. Odkiaľ si? Zo Slovenska. Kde to je? To je tá pekná malá krajina, čo vznikla pokojným rozdelením Česko-Slovenska. A naše hlavné mesto je niečo vyše šesťdesiat kilometrov od Viedne. Fakt? Naozaj!

Článok pokračuje pod video reklamou


Bol som šťastný, keď sme sa v 2002 stali majstrami sveta v ľadovom hokeji a rovnako som sa tešil, keď sa rozhodlo, že majstrovstvá sveta sa uskutočnia v 2011 na Slovensku. Veril som, že takúto mimoriadnu udalosť využijeme na propagáciu našej krajiny, jej histórie, prírodných krás, podporu turizmu, zlepšenie infraštruktúry Bratislavy a Košíc, podporu športu (nielen hokeja), zvýšenie nášho sebavedomia... Veď takýchto udalostí medzinárodného významu máme málo, neporovnateľne menej ako napríklad naši západní susedia Česi.



Keď idem dnes, necelý mesiac pred začiatkom MS 2011 po Bratislave, nič nenasvedčuje tomu, že budeme o chvíľu centrom svetového hokeja. Vlastne áno. Kontroverzný predražený Zimný štadión Ondreja Nepelu (musím priznať, že sa mi páči, ale je to skôr novostavba ako rekonštrukcia a na nevhodnom mieste) spolu s načierno postaveným škaredým hotelom v susedstve (asi už však má dodatočne vybavené všetky potrebné povolenia). Štadión nemôžete prehliadnuť, ani keď pozorne kľučkujete po cestách hlavného mesta bez dopravného vodorovného značenia, pripomínajúcich tankodróm.

Predstavujem si cudzinca, fanúšika hokeja (ale nielen jeho), ako prichádza do nášho hlavného mesta. Aké sú jeho prvé dojmy? Ak prichádza autom, tak nesporne zaujmú cesty v zúfalom stave, predražené parkoviská s odmeranou obsluhou a polícia, ktorú vidieť iba pri aktivitách napĺňajúcich štátnu kasu. Zaparkuje napríklad na voľnom priestore pri Troch vežiach a hneď je pri ňom holohlavý vyberač v čiernych maskáčoch pýta parkovné. Že kde je parking vyznačený vodorovným značením alebo zvislou dopravnou značkou? Tam na začiatku ulice je bez povolenia čerstvo osadená jedna z niekoľkých značiek. Že je na nej informácia iba v slovenskom jazyku? Veď sme na Slovensku. Cudzinec buď zaplatí, alebo preparkuje.

Návštevníci prichádzajúci vlakom či autobusom sa pri prvom stretnutí s našou krajinou musia cítiť ako v gete v Južnej Amerike. Nebudem to opisovať, odporúčam sa ísť na obidve stanice pozrieť. Toto je hlavné mesto členskej krajiny EÚ? Toto je „capital of Hockey Republic“? Nechcem sa detailne venovať kolabujúcej doprave či predstave, že niekto z návštevníkov bude musieť vyhľadať pohotovostnú lekársku pomoc v niektorej z bratislavských štátnych nemocníc. Tešil som sa na hokej a správnu hokejovú atmosféru podporenú fungujúcou dopravou, službami, vynoveným a vyčisteným mestom. Myslel som si, že krajina a predovšetkým Bratislava a Košice budú hokejom žiť už dávno pred šampionátom. Situáciu na východe nepoznám a držím im palce, aby to zvládli lepšie ako Bratislava.

Neustále si však dávam otázku, čo ešte viac potrebuje tento národ a krajina, aby sa spojili a využili takúto šancu na pritiahnutie pozornosti sveta (súhlasím, že predovšetkým hokejového) a pozitívnu prezentáciu. Tá šanca sa tu núkala, žiaľ, mám dojem, že sme ju nevyužili naplno. Dokonca si trúfam tvrdiť, že sme MS 2011 marketingovo nezvládli. Pritom prostriedky vynaložené pri takejto akcii sú oveľa efektívnejšie použité ako reprezentačné stánky krajiny na rôznych výstavách turizmu, brožúrky a spoty (pritom nepopieram aj ich význam). Zážitky, dojmy, spokojnosť návštevníkov Slovenska počas MS 2011 sa budú šíriť internetom a sociálnymi sieťami veľmi rýchlo. A túto príležitosť sme mohli využiť určite lepšie. Nakoľko mám však pozitívny postoj k životu, verím, že MS budú mať úspešný priebeh a fanúšikovia uvidia dobrý hokej.

Držím palce našim hokejistom. Časť z nich to vníma určite ako šancu dôstojne sa rozlúčiť s reprezentáciou na domácich štadiónoch a pred domácimi fanúšikmi. Takže zo športovej stránky sa máme na čo tešiť.

Tak určitéé!

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.