Šampionát v hokeji – nevyužitá príležitosť

Zatiaľ takmer nič nenasvedčuje tomu, že onedlho budeme centrom svetového hokeja

Často počúvame, že sme malý národ a mladý štát. Vek štátu meriame rokmi jeho existencie – a tak sme naozaj mladý štát. Ako sa však meria veľkosť národa? Počtom obyvateľov? Jeho históriou? Počtom známych osobností svetového významu, ktoré národ ponúkol svetu? Alebo inak?  Nie som nacionalista, ale vždy som sa hlásil k Slovensku, a to ešte aj pred rokmi 1989 a 1993. Odkiaľ si? Som Slovák z Československa, žijú tam dva národy Slováci a Česi. Odkiaľ si? Zo Slovenska. Kde to je? To je tá pekná malá krajina, čo vznikla pokojným rozdelením Česko-Slovenska. A naše hlavné mesto je niečo vyše šesťdesiat kilometrov od Viedne. Fakt? Naozaj!


Bol som šťastný, keď sme sa v 2002 stali majstrami sveta v ľadovom hokeji a rovnako som sa tešil, keď sa rozhodlo, že majstrovstvá sveta sa uskutočnia v 2011 na Slovensku. Veril som, že takúto mimoriadnu udalosť využijeme na propagáciu našej krajiny, jej histórie, prírodných krás, podporu turizmu, zlepšenie infraštruktúry Bratislavy a Košíc, podporu športu (nielen hokeja), zvýšenie nášho sebavedomia... Veď takýchto udalostí medzinárodného významu máme málo, neporovnateľne menej ako napríklad naši západní susedia Česi.



Keď idem dnes, necelý mesiac pred začiatkom MS 2011 po Bratislave, nič nenasvedčuje tomu, že budeme o chvíľu centrom svetového hokeja. Vlastne áno. Kontroverzný predražený Zimný štadión Ondreja Nepelu (musím priznať, že sa mi páči, ale je to skôr novostavba ako rekonštrukcia a na nevhodnom mieste) spolu s načierno postaveným škaredým hotelom v susedstve (asi už však má dodatočne vybavené všetky potrebné povolenia). Štadión nemôžete prehliadnuť, ani keď pozorne kľučkujete po cestách hlavného mesta bez dopravného vodorovného značenia, pripomínajúcich tankodróm.

Predstavujem si cudzinca, fanúšika hokeja (ale nielen jeho), ako prichádza do nášho hlavného mesta. Aké sú jeho prvé dojmy? Ak prichádza autom, tak nesporne zaujmú cesty v zúfalom stave, predražené parkoviská s odmeranou obsluhou a polícia, ktorú vidieť iba pri aktivitách napĺňajúcich štátnu kasu. Zaparkuje napríklad na voľnom priestore pri Troch vežiach a hneď je pri ňom holohlavý vyberač v čiernych maskáčoch pýta parkovné. Že kde je parking vyznačený vodorovným značením alebo zvislou dopravnou značkou? Tam na začiatku ulice je bez povolenia čerstvo osadená jedna z niekoľkých značiek. Že je na nej informácia iba v slovenskom jazyku? Veď sme na Slovensku. Cudzinec buď zaplatí, alebo preparkuje.

Návštevníci prichádzajúci vlakom či autobusom sa pri prvom stretnutí s našou krajinou musia cítiť ako v gete v Južnej Amerike. Nebudem to opisovať, odporúčam sa ísť na obidve stanice pozrieť. Toto je hlavné mesto členskej krajiny EÚ? Toto je „capital of Hockey Republic“? Nechcem sa detailne venovať kolabujúcej doprave či predstave, že niekto z návštevníkov bude musieť vyhľadať pohotovostnú lekársku pomoc v niektorej z bratislavských štátnych nemocníc. Tešil som sa na hokej a správnu hokejovú atmosféru podporenú fungujúcou dopravou, službami, vynoveným a vyčisteným mestom. Myslel som si, že krajina a predovšetkým Bratislava a Košice budú hokejom žiť už dávno pred šampionátom. Situáciu na východe nepoznám a držím im palce, aby to zvládli lepšie ako Bratislava.

Neustále si však dávam otázku, čo ešte viac potrebuje tento národ a krajina, aby sa spojili a využili takúto šancu na pritiahnutie pozornosti sveta (súhlasím, že predovšetkým hokejového) a pozitívnu prezentáciu. Tá šanca sa tu núkala, žiaľ, mám dojem, že sme ju nevyužili naplno. Dokonca si trúfam tvrdiť, že sme MS 2011 marketingovo nezvládli. Pritom prostriedky vynaložené pri takejto akcii sú oveľa efektívnejšie použité ako reprezentačné stánky krajiny na rôznych výstavách turizmu, brožúrky a spoty (pritom nepopieram aj ich význam). Zážitky, dojmy, spokojnosť návštevníkov Slovenska počas MS 2011 sa budú šíriť internetom a sociálnymi sieťami veľmi rýchlo. A túto príležitosť sme mohli využiť určite lepšie. Nakoľko mám však pozitívny postoj k životu, verím, že MS budú mať úspešný priebeh a fanúšikovia uvidia dobrý hokej.

Držím palce našim hokejistom. Časť z nich to vníma určite ako šancu dôstojne sa rozlúčiť s reprezentáciou na domácich štadiónoch a pred domácimi fanúšikmi. Takže zo športovej stránky sa máme na čo tešiť.

Tak určitéé!

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Víťazom Stavbárskej olympiády odovzdajú ceny na DOD SvF STU
  2. Londýn: Úspešná Slovenka balí kufre. Chce bývať v Bratislave
  3. Zabezpečte vstup osôb na stavenisko podľa zákona
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  6. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  7. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  10. Alarica – new business project in the market of shoes
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 798
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 591
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 728
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 986
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 105
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 905
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 783
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 305
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 999
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 550

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Raši, Zmajkovičová, Kubánek. Ktorí krajskí šéfovia Smeru by mali končiť

Ohlasované zmeny považuje politológ len za kozmetickú úpravu pre verejnosť.

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Pravosť vyhlásenia spochybňovali.

SVET

Na Drahoša spustili špinu, vytiahli starú fotku aj Havla

České dezinformačné kanály vypustili ďalšie manipulácie.

ŠPORT

Navrátilová: Cibulková nemá žiadnu silnú zbraň

Legenda hovorí vo veľkom rozhovore pre SME aj o prvom triumfe vo Wimbledone.

Neprehliadnite tiež

Sklady sú spiace peniaze. Zara vie robiť rýchlu módu vďaka dobrej logistike

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Fast fashion: Obchodný model s nekvalitným šatstvom funguje

Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby premenili svoje najväčšie túžby na skutočnosť.