O časoch keď bol Facebook cool a prečo už nie je

Je to viac ako šesť rokov, čo som sa prvýkrát zaregistrovala na Facebook. V tom čase som ešte žila v Dubaji a po profesionálnej sociálnej sieti Xing, som sa dostala aj k menej formálnemu Facebooku. Veľa vody, správ a statusov odvtedy utieklo a dnes môžem povedať, že čím menej času budete tráviť na tejto masovej sociálnej sieti, tým lepšie pre vašu pohodu na duši a produktivitu práce. Ako je možné, že taká propagátorka sociálnych sietí (viď. článok o Twitteri spred dvoch rokov), je negatívne naladená voči tej najpopulárnejšej?

Presne to posledné slovo je zdvihnutým ukazovákom nasmerovaným na exit z tohto média. Facebook sa stal populárnym a teraz má už aj ujo Jožo z Hornej Dolnej na ňom svoj profil. Doba, keď sa tam nachádzali “early adopters”, alebo tí ľudia, ktorých nové veci neodstrašili sú už pár rokov preč. Trocha to na Slovensku skresľuje fakt, že slovenskí skorí testovači nových nástrojov sú tak dva, tri a viac rokov pozadu za svetom (hovorím o USA a UK a podobne technologicky vyspelých krajinách).

Fotky novorodencov a jedál na Facebooku.

Veľa kníh, blogov a článkov sa popísalo a odcitovalo o tzv. generácii Y (narodených po roku 1980 minulého storočia), či mileniálnych deťoch (narodení do roku 2000), ktorí sa učia, pracujú a komunikujú inak ako ich učitelia, nadriadení a rodičia. V roku 2013 sa mnohí Y-ňáci sami stali rodičmi a preto sa steny a "tajmlajny" mnohých Facebook užívateľov zmenili na záplavu skenov od gynekológov a informácií o napĺňaní plienok, či nočníkov od potomkov tak technologicky sofistikovanej generácie Y. K tomu sa pridali bezdetní hipsteri s ajfónmi, ktorí ešte nepoznajú radosť z detí, tak sa tešia z fotiek ich pokrmov, psov, kávičiek a západov slnka – najlepšie s pridaním kuul hashtagu a vintage filtrom z Instagramu. Nehovoriac o negatívnych emóciách, ktoré časté Facebookovanie spôsobuje. Závisť (ktorej sme mali na Slovensku neúrekom aj pred digitálnou érou), samota, či až depresie z neustáleho sa porovnávania s priateľmi, počtom lajkov a komentov pod statusy.

Tak, čo teraz s tým Facebookom?

Pokiaľ ste nestihli nájsť a kontaktovať na Facebooku zaujímavých ľudí predtým, ako stal masovou záležitosťou, tak teraz je už neskoro. Väčšina autorov, spíkrov a inovátorov na Facebooku trávi menej a menej času a sú aj takí, ktorí tam profil nikdy nemali.

Je ešte sociálna sieť, kde sa dá dozvedieť niečo zmysluplné?

Podľa môjho názoru je ním stále nie veľmi populárny a masami pochopený Twitter . Plne súhlasím s citátom, ktorý som kdesi nedávno počula.

Facebook je miesto, kde hovoríte klamstvá svojim priateľom a Twitter je miesto, kde hovoríte pravdu úplne neznámym ľudom.

Vďaka stretnutiam s naozajstnými podnikateľmi, inovátormi a investormi (nie na Slovensku) môžem len potvrdiť, že najlepšia sociálna sieť je tá, ktorá vás pozná alebo odporučí osobne, čiže offline. Najlepší spôsob na nadviazanie kontaktu a vybudovaniu si dôvery sú osobné stretnutia, kde sa nedá robiť dojem vyretušovanou fotografiou, či kuul citátom.

Online nástroj, ktorý je však stále “in” je pre niekoho staromódny email . Ten, však tiež treba vedieť používať, no o tom možno nabudúce.

Dovidenia snáď niekde naživo.

Zdraví,

- @ivanasendecka

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 859
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 930
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 654
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 965
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 351
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy mladých ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby zistili, či vedia svoje najväčšie túžby premeniť na skutočnosť. Slovák Andrej Tichý tak urobil v čase, keď to ešte ani zďaleka nebolo trendom.

Ako si vybrať životnú poistku

Pri výbere životného poistenia sa zamerajte na riziká, poistnú sumu, dĺžku a cenu. Životné poistenie je zložitý produkt, aj preto ho poisťovne zatiaľ neponúkajú online.

Manažovala hotely v Afrike, Ázii i v Európe. Teraz šéfuje vo Vysokých Tatrách

„V každom hoteli sú stoly, stoličky, postele. Rozdiel je v ľuďoch. Oni sú najsilnejší kapitál,“ myslí si Kathrin Noll, riaditeľka päťhviezdičkového Grand Hotela Kempinski na Štrbskom Plese.