O časoch keď bol Facebook cool a prečo už nie je

Je to viac ako šesť rokov, čo som sa prvýkrát zaregistrovala na Facebook. V tom čase som ešte žila v Dubaji a po profesionálnej sociálnej sieti Xing, som sa dostala aj k menej formálnemu Facebooku. Veľa vody, správ a statusov odvtedy utieklo a dnes môžem povedať, že čím menej času budete tráviť na tejto masovej sociálnej sieti, tým lepšie pre vašu pohodu na duši a produktivitu práce. Ako je možné, že taká propagátorka sociálnych sietí (viď. článok o Twitteri spred dvoch rokov), je negatívne naladená voči tej najpopulárnejšej?

Článok pokračuje pod video reklamou

Presne to posledné slovo je zdvihnutým ukazovákom nasmerovaným na exit z tohto média. Facebook sa stal populárnym a teraz má už aj ujo Jožo z Hornej Dolnej na ňom svoj profil. Doba, keď sa tam nachádzali “early adopters”, alebo tí ľudia, ktorých nové veci neodstrašili sú už pár rokov preč. Trocha to na Slovensku skresľuje fakt, že slovenskí skorí testovači nových nástrojov sú tak dva, tri a viac rokov pozadu za svetom (hovorím o USA a UK a podobne technologicky vyspelých krajinách).

Fotky novorodencov a jedál na Facebooku.

Veľa kníh, blogov a článkov sa popísalo a odcitovalo o tzv. generácii Y (narodených po roku 1980 minulého storočia), či mileniálnych deťoch (narodení do roku 2000), ktorí sa učia, pracujú a komunikujú inak ako ich učitelia, nadriadení a rodičia. V roku 2013 sa mnohí Y-ňáci sami stali rodičmi a preto sa steny a "tajmlajny" mnohých Facebook užívateľov zmenili na záplavu skenov od gynekológov a informácií o napĺňaní plienok, či nočníkov od potomkov tak technologicky sofistikovanej generácie Y. K tomu sa pridali bezdetní hipsteri s ajfónmi, ktorí ešte nepoznajú radosť z detí, tak sa tešia z fotiek ich pokrmov, psov, kávičiek a západov slnka – najlepšie s pridaním kuul hashtagu a vintage filtrom z Instagramu. Nehovoriac o negatívnych emóciách, ktoré časté Facebookovanie spôsobuje. Závisť (ktorej sme mali na Slovensku neúrekom aj pred digitálnou érou), samota, či až depresie z neustáleho sa porovnávania s priateľmi, počtom lajkov a komentov pod statusy.

Tak, čo teraz s tým Facebookom?

Pokiaľ ste nestihli nájsť a kontaktovať na Facebooku zaujímavých ľudí predtým, ako stal masovou záležitosťou, tak teraz je už neskoro. Väčšina autorov, spíkrov a inovátorov na Facebooku trávi menej a menej času a sú aj takí, ktorí tam profil nikdy nemali.

Je ešte sociálna sieť, kde sa dá dozvedieť niečo zmysluplné?

Podľa môjho názoru je ním stále nie veľmi populárny a masami pochopený Twitter . Plne súhlasím s citátom, ktorý som kdesi nedávno počula.

Facebook je miesto, kde hovoríte klamstvá svojim priateľom a Twitter je miesto, kde hovoríte pravdu úplne neznámym ľudom.

Vďaka stretnutiam s naozajstnými podnikateľmi, inovátormi a investormi (nie na Slovensku) môžem len potvrdiť, že najlepšia sociálna sieť je tá, ktorá vás pozná alebo odporučí osobne, čiže offline. Najlepší spôsob na nadviazanie kontaktu a vybudovaniu si dôvery sú osobné stretnutia, kde sa nedá robiť dojem vyretušovanou fotografiou, či kuul citátom.

Online nástroj, ktorý je však stále “in” je pre niekoho staromódny email . Ten, však tiež treba vedieť používať, no o tom možno nabudúce.

Dovidenia snáď niekde naživo.

Zdraví,

- @ivanasendecka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 000
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 978
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 484
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 727
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 232
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 107
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 951
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 955

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.