O časoch keď bol Facebook cool a prečo už nie je

Je to viac ako šesť rokov, čo som sa prvýkrát zaregistrovala na Facebook. V tom čase som ešte žila v Dubaji a po profesionálnej sociálnej sieti Xing, som sa dostala aj k menej formálnemu Facebooku. Veľa vody, správ a statusov odvtedy utieklo a dnes môžem povedať, že čím menej času budete tráviť na tejto masovej sociálnej sieti, tým lepšie pre vašu pohodu na duši a produktivitu práce. Ako je možné, že taká propagátorka sociálnych sietí (viď. článok o Twitteri spred dvoch rokov), je negatívne naladená voči tej najpopulárnejšej?

Článok pokračuje pod video reklamou

Presne to posledné slovo je zdvihnutým ukazovákom nasmerovaným na exit z tohto média. Facebook sa stal populárnym a teraz má už aj ujo Jožo z Hornej Dolnej na ňom svoj profil. Doba, keď sa tam nachádzali “early adopters”, alebo tí ľudia, ktorých nové veci neodstrašili sú už pár rokov preč. Trocha to na Slovensku skresľuje fakt, že slovenskí skorí testovači nových nástrojov sú tak dva, tri a viac rokov pozadu za svetom (hovorím o USA a UK a podobne technologicky vyspelých krajinách).

Fotky novorodencov a jedál na Facebooku.

Veľa kníh, blogov a článkov sa popísalo a odcitovalo o tzv. generácii Y (narodených po roku 1980 minulého storočia), či mileniálnych deťoch (narodení do roku 2000), ktorí sa učia, pracujú a komunikujú inak ako ich učitelia, nadriadení a rodičia. V roku 2013 sa mnohí Y-ňáci sami stali rodičmi a preto sa steny a "tajmlajny" mnohých Facebook užívateľov zmenili na záplavu skenov od gynekológov a informácií o napĺňaní plienok, či nočníkov od potomkov tak technologicky sofistikovanej generácie Y. K tomu sa pridali bezdetní hipsteri s ajfónmi, ktorí ešte nepoznajú radosť z detí, tak sa tešia z fotiek ich pokrmov, psov, kávičiek a západov slnka – najlepšie s pridaním kuul hashtagu a vintage filtrom z Instagramu. Nehovoriac o negatívnych emóciách, ktoré časté Facebookovanie spôsobuje. Závisť (ktorej sme mali na Slovensku neúrekom aj pred digitálnou érou), samota, či až depresie z neustáleho sa porovnávania s priateľmi, počtom lajkov a komentov pod statusy.

Tak, čo teraz s tým Facebookom?

Pokiaľ ste nestihli nájsť a kontaktovať na Facebooku zaujímavých ľudí predtým, ako stal masovou záležitosťou, tak teraz je už neskoro. Väčšina autorov, spíkrov a inovátorov na Facebooku trávi menej a menej času a sú aj takí, ktorí tam profil nikdy nemali.

Je ešte sociálna sieť, kde sa dá dozvedieť niečo zmysluplné?

Podľa môjho názoru je ním stále nie veľmi populárny a masami pochopený Twitter . Plne súhlasím s citátom, ktorý som kdesi nedávno počula.

Facebook je miesto, kde hovoríte klamstvá svojim priateľom a Twitter je miesto, kde hovoríte pravdu úplne neznámym ľudom.

Vďaka stretnutiam s naozajstnými podnikateľmi, inovátormi a investormi (nie na Slovensku) môžem len potvrdiť, že najlepšia sociálna sieť je tá, ktorá vás pozná alebo odporučí osobne, čiže offline. Najlepší spôsob na nadviazanie kontaktu a vybudovaniu si dôvery sú osobné stretnutia, kde sa nedá robiť dojem vyretušovanou fotografiou, či kuul citátom.

Online nástroj, ktorý je však stále “in” je pre niekoho staromódny email . Ten, však tiež treba vedieť používať, no o tom možno nabudúce.

Dovidenia snáď niekde naživo.

Zdraví,

- @ivanasendecka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  9. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 098
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 959
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 894
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 540
  5. Vizuálny smog je problém 2 870
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 802
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 740
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 656
  9. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 1 624
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 230

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

Okupácia 1968

Minúta po minúte 1968: Mimoriadne vyhlásenie - Okupujú nás, zachovajte pokoj

Okupáciu sledujeme minútu po minúte.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Tanky napadli Československo, máme tu inváziu

Prečo prišli tanky a ako to vyzeralo.

Komentár šéfredaktorky

Tanky obnažili podstatu režimu

Komunistickým lídrom nešlo o ideológiu. Išlo len o moc.

PRIMÁR

Bez cukrov býva život kratší. Koľko sacharidov potrebujete?

Môžete stratiť až štyri roky života.

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.