O “Thank You Economy” a 11 mýtoch

The Thank You Economy (ďalej  len TYE) je názov druhej knihy od Garyho Vaynerchucka (známeho na Twitteri ako @GaryVee ) a je to zároveň aj nová filozofia podnikania, komunikácie a stratégie rastu pre firmy, ktoré nezaspali dobu a vnímajú zmeny dejúce sa okolo nás. O akých zmenách hovorí ten Gary Vee? O čom je TYE filozofia? Na čo nám je dobré vedieť  o akejsi americkej “ďakujem ekonomike?” Ak máte záujem  dozvedieť sa viac, čítajte resp. počúvajte a pozerajte videá, ktoré sú súčasťou dnešného blogu. Pripravte si  slúchadlá, skočte pre kávu a investujte nerušených cca 30 minút Garymu a jeho TYE.

O čom jeThe Thank You Economy”?

TYE kniha hovorí o tom, ako sa všetko okolo nás zmenilo (internet, nové technológie, spôsob akým komunikujeme či nakupujeme atď.), okrem ľudskej povahy (vážime si keď si nás iní vážia; radi robíme biznis s tými, ktorým na nás záleží; s radosťou hovoríme svojim známym, ak nás niečo milo poteší; ceníme si autenticitu a čestnosť atď.)

Viac o TYE už samotný autor.

Upozornenie: Garyho štýl prednášania je veľmi “over the top”, verím však, že vás to neodradí  a vypočujete si ho aj napriek tomu.

Priamy link je tu.

11 dôvodov mýtov prečo firmy ignorujú sociálne siete a prečo by tak nemali robiť

Na  základe skúseností z Garyho poradneskej firmy Vayner Media , v ktorej pomáhajú  firmám budovať okolo ich značiek lojálnu komunitu, uvádza autor v knihe TYE zoznam 11 dôvodov výhovoriek,  ktorými firmy ospravedlňujú svoju averziu voči používaniu  sociálnych sietí (v texte za šípkou -> “polopaticky vysvetľujem, to čo tým chcel básnik Gary povedať)

#1 Sociálne médiá, nemajú ROI  (Return On Investment) -> existuje, však vzorec na výpočet toho, akú silu majú pozitívne reakcie zákazníkov a ich odporúčania vašej firmy ich priateľom a známym? Nie, neexistuje. Vieme, však, že sedemdesiat percent ľudí sa pred nákupným rozhodnutím obracia na svoju rodinu a známych.

#2 Štatistiky o sociálnych sieťach nie sú dôveryhodné -> žiadne štatistiky, či odhady nie sú úplne presné. Bolo to tak pri odborných a drahých meraniach sledovanosti reklám v televízii “píplmetrami”, pri implementácii SEO (Search Engine Optimization) či Google Ads za účelom zviditeľnenia sa firiem. Tak to je aj pri sociálnych médiách. Jediný rozdiel je v tom, že  zavedenie a používanie sociálnych médií  je oveľa lacnejšie ako pri iných nástrojoch.

#3 Sociálne siete, sú príliš “mladé” ->  stratégia “počkáme a uvidíme, čo z toho bude”  sa v prípade sociálnych sietí vôbec nevypláca, pretože vybudovanie si kredibility a lojálnej komunity  online je dlhodobý proces. Firmy, ktoré si myslia, že si budú môcť kúpiť fanúšikov a ich pozornosť na sociálnych sieťach, rovnako ako si kupujú reklamné priestory, sa veľmi mýlia.

#4 Sociálne siete sú len bublina, ktorá čoskoro praskne -> vzťah, ktorý si dnes vybudujete so svojimi zákazníkmi cez Facebook alebo Twitter sa nestratí, ak sa na svete narodí nové médium, či platforma na komunikovanie – jednoducho sa len presuniete do iných vagónov tohto rozbehnutého vlaku  sociálnych médií a to je oveľa lepšia alternatíva ako naskakovať na rútiaci sa vlak s menom “web 2.0.”

#5 Musíme mať kontrolu nad tým, čo sa publikuje online -> ak neveríte svojim zamestnancom a bojíte sa, že budú publikovať online veci, s ktorými nesúhlasíte, tak aspoň zistíte, ktorí ľudia by vo vašej firme nemali tak či tak čo robiť.

#6 Nemáme čas sledovať, čo každý “Joe a Jane” hovoria o našej firme-> Boli by ste radšej, ak by vaši nespokojní zákazníci o vás rozhorčene hovorili inde ako na vašej Facebook stránke, či na Twitteri? Tam aspoň máte možnosť reagovať a napraviť pokazené.  A nikdy nepodceňujte silu a vplyv neznámych zákazníkov, lebo možno práve tá Jane má na Twitteri 100 tisíc followerov a Joe má otca multimiliardára, ktorý má chuť investovať do zaujímavých inovatívnych firiem.

#7 Darí sa nám dobre aj bez sociálnych sietí -> tento postoj svedčí o tom, že takýmto firemným lídrom nezáleží na nových trendoch, zaspali na vavrínoch a takáto firma si nezaslúži  existovať. Každá  konkurencieschopná firma, má  mať vždy “prsty na pulze” nových trendov. Vždy. Vždy. Vždy.

#8 Sociálne médiá sme vyskúšali a nefunguje to -> tento výrok je znakom nedostatku trpezlivosti, lebo ak si firmy myslia, že za pár týždňov na Twitteri budú mať za sebou davy fanúšikov a ambasádorov svojich značiek, tak sú na veľkom omyle. Nečakajte, že budete zbierať ovocie zo sociálnych médií bez trpezlivosti, dlhodobej vízie a stratégie s podporou top manažmentu.

#9 Právne regulácie nám nedovolia publikovať online -> pokiaľ si poviete, že zákony či vaše právne oddelenie nedovolia, aby ste mali online prezenciu, bez toho aby ste sa čo i len pokúsili nájsť možnosť , ako by sa to dalo zrealizovať, je neospravedlniteľná ľahostajnosť.

#10 Trvá veľmi dlho, kým sa zhmotnia  výsledky z aktivity na sociálnych sieťach -> s týmto vyjadrením je ťažko argumentovať, lebo to tak je. Ak však vydržíte a budete budovať vašu databázu emailov, Twitter followerov a fanúšikov online, získate tým nekonečnú možnosť komunikovať so svojimi klientmi tak často, ako budete chcieť, alebo ešte lepšie, vtedy keď vás do tej komunikácie vyzvú oni sami.

#11 Sociálne siete fungujú len pri start upoch, lifestylových  a technologických značkách ->  ak si myslíte, že váš produkt či služba je na toľko neatraktívna, že si nezaslúži byť na sociálnych sieťach a nemáte ani predstavu, ako by ste zapojili svojich zákazníkov do konverzácie, tak ste asi v zlom biznise. S vášňou a nadšením sa dá rozprávať aj o zubnej niti, ak to to je to, v čo naozaj veríte.

Gary všetko nádherne zhrnul v čerstvom videu z dňa, 4. mája.  Poznámka : BS radar = Bull Sh&* radar ;-)

<p style="text-align: center"

Link na video je tu.

Pre neveriacich Tomášov, Gary Vee odkazuje toto: “Uvidíme sa v roku 2015!”

Priamy link na see you in 2015.

P.S. 1: Garyho Vee som “stretla” pred dvoma rokmi, keď som natrafila na jeho prednášku, ktorá ma inšpirovala natoľko, že o pár mesiacov na to som už nesedela v mojej “cubicle” , ale začala som robiť, to čo ma baví.  “Dík, Gary!”! Link na pre mňa osobne stále veľmi inšpirujúcu,  Garyho prednášku [15 min dlhú], je tu.

P.S. 2: pred rokom a pol som stručne predstavila aj Garyho prvú knihu Crush It!review nájdete tu.

Profiťáci,

Čo myslíte kedy dorazí TYE aj na Slovensko? Spozorovali ste už náznaky web 2.0 agilných firiem v našich končinách? Aké sú vaše skúsenosti so spätnou väzbou, tých slovenských firiem, ktoré sú na sociálnych sieťach?

Vidíme sa v komentoch alebo ma oslovte cez Twitter -> nájdete ma pod @IvanaSendecka

i.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Od Pokémonu k inteligentným okuliarom v smartfóne

Hra Pokémon GO ukázala, že budúcnosť je už tu. Rozšírenú realitu si môže užiť každý, stačí k tomu smartfón, a tak marketéri už poškuľujú po novom mocnom nástroji.

Ako si Nová cvernovka na seba zarobila

Cvernovkári sa v ich novej budove bývalej strednej školy na Račianskej ulici už udomácnili a za rok sa dostali k udržateľnému modelu financovania.

Developer, ktorý sa špecializuje na dostupné bývanie

Preslávili ich bratislavské Tri veže. Dnes stavajú novú mestkú štvrť Slnečnice v Petržalke. O význach pre developerov sa Profit zhováral so Štefanom Belešom, šéfom spoločnosti Cresco.

V jednom berlínskom hosteli sa spí na území Severnej Kórei

City Hostel Berlin v diplomatickej štvrti Berlína vybudovali a prevádzkujú Severokórejci na pôde veľvyslanectva KĽDR. Turisti o tom zväčša nevedia.