O “Thank You Economy” a 11 mýtoch

The Thank You Economy (ďalej  len TYE) je názov druhej knihy od Garyho Vaynerchucka (známeho na Twitteri ako @GaryVee ) a je to zároveň aj nová filozofia podnikania, komunikácie a stratégie rastu pre firmy, ktoré nezaspali dobu a vnímajú zmeny dejúce sa okolo nás. O akých zmenách hovorí ten Gary Vee? O čom je TYE filozofia? Na čo nám je dobré vedieť  o akejsi americkej “ďakujem ekonomike?” Ak máte záujem  dozvedieť sa viac, čítajte resp. počúvajte a pozerajte videá, ktoré sú súčasťou dnešného blogu. Pripravte si  slúchadlá, skočte pre kávu a investujte nerušených cca 30 minút Garymu a jeho TYE.

O čom jeThe Thank You Economy”?

TYE kniha hovorí o tom, ako sa všetko okolo nás zmenilo (internet, nové technológie, spôsob akým komunikujeme či nakupujeme atď.), okrem ľudskej povahy (vážime si keď si nás iní vážia; radi robíme biznis s tými, ktorým na nás záleží; s radosťou hovoríme svojim známym, ak nás niečo milo poteší; ceníme si autenticitu a čestnosť atď.)

Viac o TYE už samotný autor.

Upozornenie: Garyho štýl prednášania je veľmi “over the top”, verím však, že vás to neodradí  a vypočujete si ho aj napriek tomu.

Priamy link je tu.

11 dôvodov mýtov prečo firmy ignorujú sociálne siete a prečo by tak nemali robiť

Na  základe skúseností z Garyho poradneskej firmy Vayner Media , v ktorej pomáhajú  firmám budovať okolo ich značiek lojálnu komunitu, uvádza autor v knihe TYE zoznam 11 dôvodov výhovoriek,  ktorými firmy ospravedlňujú svoju averziu voči používaniu  sociálnych sietí (v texte za šípkou -> “polopaticky vysvetľujem, to čo tým chcel básnik Gary povedať)

#1 Sociálne médiá, nemajú ROI  (Return On Investment) -> existuje, však vzorec na výpočet toho, akú silu majú pozitívne reakcie zákazníkov a ich odporúčania vašej firmy ich priateľom a známym? Nie, neexistuje. Vieme, však, že sedemdesiat percent ľudí sa pred nákupným rozhodnutím obracia na svoju rodinu a známych.

#2 Štatistiky o sociálnych sieťach nie sú dôveryhodné -> žiadne štatistiky, či odhady nie sú úplne presné. Bolo to tak pri odborných a drahých meraniach sledovanosti reklám v televízii “píplmetrami”, pri implementácii SEO (Search Engine Optimization) či Google Ads za účelom zviditeľnenia sa firiem. Tak to je aj pri sociálnych médiách. Jediný rozdiel je v tom, že  zavedenie a používanie sociálnych médií  je oveľa lacnejšie ako pri iných nástrojoch.

#3 Sociálne siete, sú príliš “mladé” ->  stratégia “počkáme a uvidíme, čo z toho bude”  sa v prípade sociálnych sietí vôbec nevypláca, pretože vybudovanie si kredibility a lojálnej komunity  online je dlhodobý proces. Firmy, ktoré si myslia, že si budú môcť kúpiť fanúšikov a ich pozornosť na sociálnych sieťach, rovnako ako si kupujú reklamné priestory, sa veľmi mýlia.

#4 Sociálne siete sú len bublina, ktorá čoskoro praskne -> vzťah, ktorý si dnes vybudujete so svojimi zákazníkmi cez Facebook alebo Twitter sa nestratí, ak sa na svete narodí nové médium, či platforma na komunikovanie – jednoducho sa len presuniete do iných vagónov tohto rozbehnutého vlaku  sociálnych médií a to je oveľa lepšia alternatíva ako naskakovať na rútiaci sa vlak s menom “web 2.0.”

#5 Musíme mať kontrolu nad tým, čo sa publikuje online -> ak neveríte svojim zamestnancom a bojíte sa, že budú publikovať online veci, s ktorými nesúhlasíte, tak aspoň zistíte, ktorí ľudia by vo vašej firme nemali tak či tak čo robiť.

#6 Nemáme čas sledovať, čo každý “Joe a Jane” hovoria o našej firme-> Boli by ste radšej, ak by vaši nespokojní zákazníci o vás rozhorčene hovorili inde ako na vašej Facebook stránke, či na Twitteri? Tam aspoň máte možnosť reagovať a napraviť pokazené.  A nikdy nepodceňujte silu a vplyv neznámych zákazníkov, lebo možno práve tá Jane má na Twitteri 100 tisíc followerov a Joe má otca multimiliardára, ktorý má chuť investovať do zaujímavých inovatívnych firiem.

#7 Darí sa nám dobre aj bez sociálnych sietí -> tento postoj svedčí o tom, že takýmto firemným lídrom nezáleží na nových trendoch, zaspali na vavrínoch a takáto firma si nezaslúži  existovať. Každá  konkurencieschopná firma, má  mať vždy “prsty na pulze” nových trendov. Vždy. Vždy. Vždy.

#8 Sociálne médiá sme vyskúšali a nefunguje to -> tento výrok je znakom nedostatku trpezlivosti, lebo ak si firmy myslia, že za pár týždňov na Twitteri budú mať za sebou davy fanúšikov a ambasádorov svojich značiek, tak sú na veľkom omyle. Nečakajte, že budete zbierať ovocie zo sociálnych médií bez trpezlivosti, dlhodobej vízie a stratégie s podporou top manažmentu.

#9 Právne regulácie nám nedovolia publikovať online -> pokiaľ si poviete, že zákony či vaše právne oddelenie nedovolia, aby ste mali online prezenciu, bez toho aby ste sa čo i len pokúsili nájsť možnosť , ako by sa to dalo zrealizovať, je neospravedlniteľná ľahostajnosť.

#10 Trvá veľmi dlho, kým sa zhmotnia  výsledky z aktivity na sociálnych sieťach -> s týmto vyjadrením je ťažko argumentovať, lebo to tak je. Ak však vydržíte a budete budovať vašu databázu emailov, Twitter followerov a fanúšikov online, získate tým nekonečnú možnosť komunikovať so svojimi klientmi tak často, ako budete chcieť, alebo ešte lepšie, vtedy keď vás do tej komunikácie vyzvú oni sami.

#11 Sociálne siete fungujú len pri start upoch, lifestylových  a technologických značkách ->  ak si myslíte, že váš produkt či služba je na toľko neatraktívna, že si nezaslúži byť na sociálnych sieťach a nemáte ani predstavu, ako by ste zapojili svojich zákazníkov do konverzácie, tak ste asi v zlom biznise. S vášňou a nadšením sa dá rozprávať aj o zubnej niti, ak to to je to, v čo naozaj veríte.

Gary všetko nádherne zhrnul v čerstvom videu z dňa, 4. mája.  Poznámka : BS radar = Bull Sh&* radar ;-)

<p style="text-align: center"

Link na video je tu.

Pre neveriacich Tomášov, Gary Vee odkazuje toto: “Uvidíme sa v roku 2015!”

Priamy link na see you in 2015.

P.S. 1: Garyho Vee som “stretla” pred dvoma rokmi, keď som natrafila na jeho prednášku, ktorá ma inšpirovala natoľko, že o pár mesiacov na to som už nesedela v mojej “cubicle” , ale začala som robiť, to čo ma baví.  “Dík, Gary!”! Link na pre mňa osobne stále veľmi inšpirujúcu,  Garyho prednášku [15 min dlhú], je tu.

P.S. 2: pred rokom a pol som stručne predstavila aj Garyho prvú knihu Crush It!review nájdete tu.

Profiťáci,

Čo myslíte kedy dorazí TYE aj na Slovensko? Spozorovali ste už náznaky web 2.0 agilných firiem v našich končinách? Aké sú vaše skúsenosti so spätnou väzbou, tých slovenských firiem, ktoré sú na sociálnych sieťach?

Vidíme sa v komentoch alebo ma oslovte cez Twitter -> nájdete ma pod @IvanaSendecka

i.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 974
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 830
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 770
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 666
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 301
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 147
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 564
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 388
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 374
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 127

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ovocinár: Vypestovať si vlastné ovocie je úplne iný zážitok

Vlastné ovocie má úplne inú chuť, ako to kúpené.

KOMENTÁRE

Ozajstná stávka víkendu je voľba koaličného partnera Merkelovej

Je kľúčový ako pre stredovýchodnú EÚ, tak aj Emmaunela Macrona.

Neprehliadnite tiež

Prihláste sa alebo nominujte

Spoločnosť EY vyhlasuje na Slovensku už dvanásty ročník medzinárodnej súťaže EY Podnikateľ roka.

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.

Zlodeji objavili nebeský disk

Nebeský disk z Nebry je najstaršie známe vyobrazenie nočnej oblohy a postavenia nebeských telies. Má 3 600 rokov. Našli ho hľadači pokladov neďaleko nemeckého mestečka Nebra.