Vôňa človečiny

Aj v biznise sú stále ľudia, ktorí sa na nič nehrajú a hovoria, čo si naozaj myslia a cítia

Nedávno som mala možnosť viesť spolu s kolegyňou už druhý tohtoročný Profit Workshop. Téma nástupníctva zaujala takmer tridsiatku majiteľov a manažérov firiem. Chceli sa o nej niečo dozvedieť, ale aj podeliť sa o svoje cenné skúsenosti.

Na workshop sme si pripravili cvičenie, pri ktorom sme vôbec netušili, ako budú účastníci reagovať. Mali sa pri ňom bez zábran pohybovať po miestnosti, byť k sebe úprimní a otvorene hovoriť na osobné témy pred cudzími ľuďmi, a to ešte z biznisu. Uf! Zo začiatku nás pokúšala myšlienka urobiť workshop „klasicky“, kde všetci sedia, čo-to neosobné povedia, cítia sa v pohode, až trochu unudene a o dva dni si nespomenú, že niekde boli.

Ale riskli sme to. A ja som teda naozaj gúľala očami. Majitelia a manažéri firiem dokázali zahodiť svoju vážnosť a ako radostné deti behali po koberci, tlačili sa spolu s ďalšími na jednom mieste. Nedbali na prekračovanie intímnej zóny a otvorene sa pasovali aj s otázkami, ktoré išli viac do hĺbky.

Bola som šťastná. Šťastná, že aj v biznise sú stále ľudia, že vedia ísť „k sebe“ a byť sami sebou. To sa mi páči. Človečina. Presne tú chcem priniesť do biznisových diskusií a do sveta biznisu. Tú ľudskú podstatu, s ktorou keď sa každý z nás spojí, je zrazu plný energie, sily a inšpirácie. Keď zahodíme svoje masky tvrdých manažérov, drsňákov, machrov, neomylných šéfov a vážnych majiteľov a môžeme hovoriť zase za seba a zo seba.

Bohužiaľ, akosi sme si odvykli najmä v biznise dávať do rozhovorov seba a naučili sme sa hovoriť v „statementoch“. Mňa diskusie, kde ľudia naučene hovoria to, čo by mali a čo sa od nich očakáva, nesmierne oberajú o energiu. Vás nie?

Som veľmi rada, že som neuverila tomu, že hravosť a osobná rovina na tomto fóre nebudú fungovať. Pre tých, čo mi to vraveli, to možno nefunguje. Nám to fungovalo a vznikla naozaj skvelá otvorená diskusia s vôňou človečiny, plná nápadov a vzájomnej inšpirácie, ktorú všetci zdieľali a počúvali s otvoreným srdcom. Mnohí veľmi ocenili, že sa nemuseli na nič hrať a mohli hovoriť, čo si naozaj myslia, čo cítia, ako veci vnímajú, v čom sa im darí, ale aj nedarí. Nikdy som nič podobné v skupine cudzích ľudí z biznisu nezažila. Ďakujem vám, dámy a páni, za tento silný zážitok! 

Na vyváženie toľkého pozitivizmu chcem dodať, že určite sa to nepáčilo všetkým. Mám pocit, že diskusia bola pre niektorých naozaj priveľmi osobná a veľmi sa ich dotýkala. Možno preto odišli skôr. Možno mali ťažké chvíle, možno vo svojom vnútri našli niečo, čo sa im nepáčilo, a možno sa na nás hnevajú. Neviem. Ale veď to je na tom to ľudské!

 

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 833
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 539
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 549
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 236
  5. Kam do tepla v januári? 1 836
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 703
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 591
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 469
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 441
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 921

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Značka fast fashion, ktorá nemá sklady

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Rýchla móda dnes nemá alternatívu

Móda sa celkom zbláznila. Jednu vec si poriadne ani neoblečiete a už sa z výkladov na vás pozerá nový, vraj trendovejší. Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy mladých ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby zistili, či vedia svoje najväčšie túžby premeniť na skutočnosť. Slovák Andrej Tichý tak urobil v čase, keď to ešte ani zďaleka nebolo trendom.